נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד נקבע גודל הפיצויים בגין רשלנות רפואית?

PublicDomainPictures / Pixabay

תביעת רשלנות רפואית היא אחת התביעות הנפוצות ביותר, אולם על מנת להצליח לבסס את דבר הרשלנות יש לבצע מספר פעולות חשובות. מהן? להלן הפרטים.

תביעת רשלנות רפואית – נפוצה יותר מאי פעם

אחת התביעות הנפוצות ביותר בישראל כמו גם בעולם היא תביעת רשלנות רפואית. למעשה, זכאי מטופל להגיש תביעת נזיקין בשל נזקים אשר נגרמו לו בשל הליך רפואי. המטופל רשאי לתבוע הן את הצוות המטפל, המוסד בו טופל ולעיתים גם את חברת הביטוח וזאת בשל הנזק אשר נגרם לו. בסיס התביעה של רשלנות רפואית היא הוכחה כי אכן נעשה נזק וכי בשל הנזק יש לשלם פיצוי, אשר עשוי להגיע למאות אלפי שקלים.

כיצד נקבע גודל הפיצויים בגין רשלנות רפואית?

כאמור, ניתן לתבוע תביעת רשלנות רפואית כנגד הרופא המטפל כמו גם המוסד בו התבצע ההליך וזאת על מנת להשיב את המצב לקדמותו. כלומר, להחזיר את המטופל אשר נפגע למצב שהיה שרוי בו בטרם בוצע ההליך הרפואי. במידה ואכן בית המשפט קבע כי מדובר בתביעת רשלנות רפואית, רשאי בית המשפט לקבוע את גובה הפיצויים וזאת בהתאמה להוצאות הרפואיות של המטופל, מידת הכאב, הפסד השתכרות נוכחי ועתידי וכו'. כאשר בוחנים את גובה הפיצוי בית המשפט קובע כי אופן החישוב יתבצע ע"י בחינה של נזקים עיקריים הכוללים נזק לעבר ונזק עתידי כאשר נזק לעבר הוא נזק אשר נגרם לתובע עד לזמן חישוב הנזק ואילו נזק עתידי כולל את כל ההוצאות העתידות שייגרמו למטופל בשל האירוע הרשלני אשר בוצע בו לטענתו. בנוסף, מרכיב התשלום מורכב גם מנזק לניידות של המטופל, כאבים וסבל אשר גרמו לאובדן הנאת החיים כמו גם טיפולים רפואיים אשר בוצעו במטופל לאחר ההליך וזאת כדי להשיב את המצב לקדמותו. חשוב לזכור כי בית המשפט נוטה בשנים האחרונות לאשר תביעות רשלנות רפואית וזאת מתוך הבנה כי הליך רפואי רשלני אשר בוצע במטופל עלול להשפיע באופן משמעותי ביותר על חייו, ועל כן הוא זכאי לקבל פיצויים גם במסגרת אזרחית.

תביעות רשלנות רפואית – בליווי של עורך דין המתמחה בתחום

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות סבוכות וזאת משום שיש לבצע שורה ארוכה של פעולות הכוללות בין היתר איסוף כל החומר הרפואי הרלוונטי, קבלת חו"ד מרופא מומחה אשר עוסק באותו תחום בו טופל התובע כמו גם הוכחת הנזק מול בית המשפט. במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית יש לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית עו"ד שלומי וינברג אשר מתמחה בתחום וזאת לאור ניסיונו ארוך השנים בטיפול במקרים מסוג אלו, כאשר אחוזי ההצלחה של עו"ד וינברג כמו גם משרדו הם מהגבוהים בישראל. צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ללא עלות.

חדר ניתוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית