נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שומה אחרת- הצעדים הברורים מה לעשות ואיך

LoboStudioHamburg / Pixabay

שומה אחרת- ערעור על היטל השבחה בא לידי ביטוי בתיקון 84 לחוק התכנון והבניה נכנס לתוקפו בראשון למאי 2009, כחלק מכך נעשו שינויים בתהליכי הגשת ערעורים ותיקון שומות. התרחשו שינויים משמעותיים בהליכי הגשת הערעורים על שומת היטל השבחה וכך גם מינוי שמאי בנושאי היטל והשבחה וכן בתביעות פיצויים.

על פי תיקון זה ישנן 2 אופציות:

  • האפשרות הראשונה – פניה לועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה.
  • האפשרות השנייה – פניה ליושב ראש לשכת שמאי מקרקעין למנות שמאי מכריע.

חשוב לדעת שניתן להגיש שומה אחרת תוך 45 יום מקבלת החיוב הרשמי על היטל השבחה. ולא יום לאחר מכן. שימו לב לתאריכים וללוח השנה שלכם

שומה אחרת ניתן להגיש על גובה החיוב או על עצם החיוב עצמו, כאשר את הראשון יש להגיש ליושב ראש מוצעת השמאים למינוי שמאי מכריע ואת השני לוועדת הערר לפיצויים ולהיטל השבחה. שומה אחרת מגישים לרוב לאחר היטל שמירה אשר ניתן לא על פי חוק,  לדוגמא במקרים בהם לא קיימת חובת תשלום היטל השבחה אך בעל הנכס קיבל חיוב בגינו.

דלת לדירה

החלטה 1553

חשוב ללמוד על החלטה 1553 ולדעת שבמידה והחוכר יבקש יוכל להצטרף להסדר עפ"י החלטה 1591 תמורת תשלום "מקדמה"  (משמע "דמי חכירה") בסך של 3.75% מערך הקרקע בתוספת של מע"מ.
יש לציין כי ערך הקרקע הינו ערך הקרקע של חלקת המגורים עם היקף בניה בסיסי למגורים- עד 375 מ"ר בכפוף לקיומה של תכנית תקפה, למעט חריגים כגון חוכר ביישובי עוטף עזה.

בסוף חודש מאי 2018 חתם שר האוצר על תיקון להחלטה 1523, כך הפך מספרה של ההחלטה ל- 1553. התיקון שבוצע בהחלטה מתייחס ל "התחשבנות מחדש" בהליך פיצול מגרש מנחלה, כמו כן מתייחס אל יישום החלטה 1553 באזור עדיפות לאומית "קו עימות".


החלטה 1591
החלטה המעדכנת את החלטה 1553 – קביעת הזכויות למגורים בחלקת המגורים בישובים חקלאיים שהם מושב עובדים, כפר שיתופי, או אגודה חקלאית שיתופית.

עיקרי החלטה זו הינם: כל תשלום בשיעור של 33% הנזכר בהחלטה לא תחול עליו הנחת אזור.

בהחלטה קיימת טבלה הקובעת את ערך ההנחה בשקלים באזורי עדיפות .

הנחת האזור מוגבלת עד תקרה מסוימת כמפורט בהחלטות רשות מקרקעי ישראל הרלוונטיות. זכות להתחשבנות במקרים מסוימים תהיה כמפורט בהחלטה זו.

 

התייעצו עימנו!

חשוב להתייעץ עם שמאי מקרקעין המתמחה בתחום זה על מנת לא להפסיד כסף ולהבין מהו הצעד הנכון ביותר לעשות.  שמאי מקרקעין – שירותי שמאות וניהול מקרקעין עם ניסיון של כ-20 שנה בתחום. רוצים להגיש שומה אחרת באופן מהיר ומקצועי ? צרו קשר עוד היום עם משרד ניצן מקובר כלכלה, שמאות וניהול מקרקעין המתמחה בתחום של היטל השבחה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
נדל"ן
משרדי מקרקעין בארץ

משרדי מקרקעין בישראל הם בעצם איגוד של מספר עורכי דין שנרשמו בלשכת עורכי הדין בהתאם לתקנות הלשכה. בנוסף, בכדי

מקרקעין
הסכם שכר טרחה מקרקעין

אתם עומדים לבצע בפעם הראשונה בחייכם עסקת מקרקעין ורוצים לקבל את שירותיו של עו"ד מקצועי ואמין? אם כך, ברור