נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אזרחות פורטוגלית לילדים

jackmac34 / Pixabay

הרצון להחזקת דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית הולך וגובר בשנים האחרונות בקרב רבים. זאת בעיקר בשל הפרסום בשנת 2015 שהוציאה ממשלת פורטוגל, לפיו יהודים ממוצא ספרדי יכולים לבדוק את זכאותם להנפק דרכון שכזה וקבלת אזרחות בעקבותיו. אמנם אזרחות פורטוגלית לילדים היא דבר קצת יותר מורכב להשגה. במאמר זה ננסה להבין מה השלבים אותם יש לבצע על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית לילדים.

מה בין אזרחות פורטוגלית לדרכון פורטוגלי?

בהמשך המאמר נפרט על השלבים אותם תצטרכו לעבור בדרך לדרכון הפורטוגלי. בסיום אחד השלבים האלו, תקבלו תעודת לידה פורטוגלית באמצעותה תוכלו להנפיק את הדרכון הפורטוגלית. מסמכים אלו יהוו ביחד את האזרחות הפורטוגלית שלכם, ולכן התהליכים לדרכון ולאזרחות הולכים יד ביד.

מה נותנת אזרחות פורטוגלית לילדים ובכלל?

אזרחות פורטוגלית, כמו אזרחות אירופאית בכלל, מקנה מגוון רחב של הטבות שיוכלו לסייע לכם. המגורים, הלימודים וקבלת התנאים הסוציאליים המלאים המגיעים לכם, ינתנו לכם באופן ישיר ומידי בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי, ברגע שתהיו בעלי אזרחות אירופאית כלשהי. דבר זה יכול להוות יתרון אדיר למי שרוצה לנסות את מזלו באירופה, מבחינה לימודית, כלכלית ומחייתית בכלל.

דבר נוסף אותו נותנת האזרחות הפורטוגלית הוא הכניסה לארצות הברית. בתור ישראלים אנחנו מתורגלים לעמוד בתורים הארוכים בשגרירות ארצות הברית על מנת לנסות ולקבל את הויזה הנכספת. התהליך כולל מילוי טפסים, תשלום אגרה וראיון, ובסוף כל אלו – לא בטוח שתקבלו ויזה. החזקת אזרחות פורטוגלית תשים סוף לתהליך הארוך והמייגע הזה.

אזרחות פורטוגלית לילדים

בגדול, תהליך הבקשה לדרכון ואזרחות פורטוגלית פתוח לבגירים מגיל 18 ומעלה. אולם, תהליך הבקשה עבור קבלת אזרחות פורטוגלית לילדים יכול להתאפשר במידה ולשני ההורים שגילם מעל 18 קיימת אזרחות פורטוגלית. במקרה זה, תתאפשר בקשה על ידי ההורים עבור קבלת אזרחות פורטוגלית לילדים.

תהליך בקשת הבקשה לאזרחות פורטוגלית לילדים

אחרי שהבנו שההורים בעלי האזרחות הפורטוגלית הם האחראים לבקשת אזרחות פורטוגלית לילדים, חשוב לוודא שהילד עומד בתנאים הבאים: אין לו כל עבר פלילי משום סוג שהוא, וכן שהוא צאצא של מגורשי ספרד ופורטוגל, ויש לו קשר משפחתי אליהם שהוא יכול להוכיח.

אזרחות פורטוגלית

איך מוכיחים?

קיים מגוון רחב של טפסים שיכולים להוכיח את הקשר המשפחתי שלכם או של ילדכם למגורשי ספרד ופורטוגל. בין המסמכים כדאי לשלב תעודות לידה, תעודות עלייה לארץ, תעודות רשמיות על כל סוגיהן, ספרי קדושה הכתובים בשפת הלדינו, כתובות, הגדה של פסח, ספרי קריאה ועוד. כמו כן, רצוי לוודא ששם המשפחה שלכם קיים במאגר 60 השמות המזוהים ישירות עם פורטוגל. דבר זה יכול לסייע בחיזוק הוכחת הקשר בין ילדיכם לבין מגורשי ספרד ופורטוגל.

כחלק מתהליך איסוף הטפסים, רבים מעדיפים להיעזר בשירותיהם של גנאלוגים, מומחים לחקר המשפחה, שיכולים לסייע בהמצאת והנפקת המסמכים הדרושים להוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים, ובהוצאת הדרכון הפורטוגלי.

בשלב איסוף הטפסים אין להתפשר ואין להתעצל. צרפו כל מסמך שעשוי להיות רלוונטי לקבוצת המסמכים שאספתם. רק כך תוכלו לוודא כי עשיתם הכל על מנת להוכיח את הזיקה והקשר שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל, ותוכלו להתקרב אל עבר השגת אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי.

אספתם הכל ולא התעצלתם? קדימה, לשלב הבא.

עוד נגיע, נגיע, נגיע לארץ חדשה

אמנם אנחנו עדיין בישראל, אבל לאט לאט אנחנו מתקרבים אל עבר אזרחות פורטוגלית לילדים. אחרי שלב איסוף המסמכים הארוך והקשוח, אתם מוכנים לצאת לדרך ולהתחיל את התהליך מול הקהילה היהודית בפורטוגל ומול ממשלת פורטוגל.

כעת, כשבידיכם כל המסמכים, תצטרכו לכתוב מסמך בקשה. במסמך הבקשה תידרשו לפרט אילו מסמכים יש בידיכם ואת הדרך בה הם מהווים ראייה לשייכות של הילדים למגורשי ספרד ופורטוגל. את הבקשה הזו יש להגיש לקהילה היהודית בפורטוגל. לקהילה היהודית בפורטוגל יש מעמד של כבוד בנושא זה, היות והממשלה סומכת עליה שתקבל את ההחלטה הראשונית בשיקול דעת ובכובד ראש.

חברי הקהילה היהודית בפורטוגל יעברו על הבקשה שלכם וישקלו אותה. במידה ולדעתם יש בידיכם מספיק מסמכים וטפסים המוכיחים כי הילדים שלכם הם אכן צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל, תצטרכו לשלם אגרה שבעקבותיה תקבלו תעודה המאשרת את מציאת הקשר על ידי חברי הקהילה היהודית בפורטוגל.

לאחר קבלת התעודה תידרשו לשלם אגרה נוספת, אותה תגישו בצירוף כל המסמכים שבידכם אל משרדי הממשלה הפורטוגלית. אל המסמכים יש לצרף את תעודת הלידה של הילדים ושלכם, תעודת היושר וכן העתק של דפי הדרכון הנוכחי בו אתם מחזיקים.

בשלב זה, כשכל הבקשות, האגרות והמסמכים נמצאים בידי הממשלה הפורטוגלית, נותר לכם רק לחכות. לרוב שלב ההמתנה שמגיע עכשיו הוא השלב הארוך ביותר בתהליך, ותצטרכו להיאזר בסבלנות רבה מאוד, היות ולעיתים התהליך יכול להגיע גם למשך זמן של שנתיים ויותר.

משרדי הממשלה הפורטוגלית תעבור, תבחן ותבדוק את כל החומרים שהעברתם אליה. בנוסף למעבר על המסמכים, תבדוק הממשלה הפורטוגלית את העבר הפלילי של הילדים, ואת המדינות בהן הם ביקרו.

באם תמצא הממשלה הפורטוגלית את כל המסמכים תקינים, וכן לא יימצא שום פרט שעלול להכשיל את התהליך, תונפק עבור הילדים תעודת לידה פורטוגלית, שתהווה למעשה את האישור לקיום האזרחות הפורטוגלית שלהם. באמצעות תעודה זו, תוכלו להזמין ולקבל גם את הדרכון הפורטוגלי עבור הילדים.

עו"ד ישראל מזרחי הוא עורך דין המתמחה בהגשת הטפסים לממשלה הפורטוגלית, ויוכל לסייע לכם בתהליך הארוך בדרך לקבלת אזרחות פורטוגלית לילדים. אתם מוזמנים לפנות עוד היום לאתר, וליהנות מליווי צמוד, תדרוך וניסיון רב שנים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אזרחויות ודרכונים
אזרחות גרמנית משתלמת
4 יתרונות לאזרחות נוספות

בעולם הגלובלי יותר ויותר, אנשים רבים מבקשים להרחיב את ההזדמנויות שלהם ולשפר את חייהם האישיים והמקצועיים על ידי השגת