נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אחת ולתמיד: אלה המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה!

מחלות

את מס הכנסה כולם מכירים, בין אם מהשורה הרלוונטית בתלוש המשכורת או מתווי התשלום שנשלחים בדואר. לעומת זאת, מעטים מכירים את העובדה שקיים פטור מתשלום מס הכנסה, בין השאר לסובלים ממוגבלויות ולחולים במחלות קשות. בואו נעבור על רשימת המחלות שעשויות לזכות בפטור שכזה.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה היא הטבה שמוענקת לזכאים לאחוזי נכות של 90% או למעלה מזה. אחוזי הנכות נקבעים בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי והנתון העיקרי בהן הוא אחוז הנכות הכללית, לא אחוז אובדן כושר עבודה. על פי החוק בישראל, ישנם ליקויים רפואיים שיכולים לקבוע 100% נכות ובהן עיוורון, סרטן, השתלות של לב, ריאה או כליה ושימוש בדיאליזה.

מי שסובל ממחלה כמו מחלות לב, דום נשימה בשינה, סוכרת, פרקינסון ועוד, יוכל לקבל אחוזי נכות שמשקללים את כל הליקויים הגופניים וגם כאן, אחוז סופי של מעל ל-90% נכות, כאשר עבור ליקוי יחיד נקבעו לפחות 40% נכות, מזכה גם בפטור מתשלום מס הכנסה. איזה מחלות הן מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה?

מס הכנסה

מחלות קשות

כמדינת רווחה, דואגת ישראל לרווחתם של החולים בה ומשום שחולים מתקשים לעתים לעבוד במשרה מלאה או בעבודה בה עבדו קודם למחלה והם גם צפויים להזדקק להוצאות נוספות, הכרוכות בטיפול רפואי, מדינת ישראל מעניקה להם תמיכה כלכלית, שחלק ממנה הוא מתן פטור לתשלום מס הכנסה.

בין המחלות שמוגדרות מחלות קשות ניתן למצוא גם מחלות סופניות כמו סרטן, פרקינסון או התקף לב וגם מחלות כרוניות שמשפיעות על הלוקים בהם, במשך החיים, גם אם אינן מובילות בהכרח למותו של המטופל. בין המחלות הללו ניתן למצוא מחלות נפש, סוכרת ואובדן שמיעה למשל. כך או כך, במידה שאתם סובלים ממלה שנחשבת למחלה קשה ובוועדה הרפואית נקבעו לכם אחוזי נכות מספקים – אתם זכאים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.

 

החזרי מס לנכים

אם לחולה במחלה קשה נקבעו אחוזי נכות מתאימים, בוועדה הרפואית, יוכל החולה לקבל מגוון זכויות והקלות מהמדינה שפטור ממס הכנסה היא אחת מהן. חשוב לסכור שפטור ממס הכנסה יכול להיות שווה סכום רב של כסף. בנוסף, חשוב לדעת שבמידה וקיבלתם אישור פטור למס הכנסה, תוכלו לדרוש ולקבל החזר מס על התשלומים הללו בתקופה שקדמה לקבלת האישור ובה כבר הייתה המחלה במצב מתקדם.

ההחזר שניתן הוא עד שש שנים רטרואקטיבית. בנוסף, מי שלא נקבעה לו נכות מתאימה לדעתו או מי שמצבו הבריאותי השתנה, לטובה או להחמרה, יוכל לקבוע וועדה רפואית נוספת. חשוב לזכור שלמרות שוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי קובעות גם אחוזי נכות וגם אחוזי אובדן כושר עבודה – אך רשות המיסים מתעניינת רק באחוזי הנכות וקובעת על-פיהם את הזכאות להקלות והטבות.

מחלות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי