נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך איחוד תיקים בהוצאה לפועל מתבצע?

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

איחוד תיקים הוא הליך הנועד להקל ולסייע לאנשים העומדים בפני כמה תיקים שונים ומגוונים של חובות והתחייבויות שונות. החייב אשר עומד בפני כמה נושים, חשוף ללחצים ועסקאות שונות. איחוד תיקים נועד לעזור לחייב לאחד את כלל החובות לכדי תיק אחד ומסודר, וכך בהתאם גם להקל עליו בתהליך הפירעון וההחזרה באופן המסודר והנוח. מדובר בפתרון מצוין עבור אנשים החייבים כספים והלוואות ונמצאים בפני מספר תיקים שונים של הוצאה לפועל. כדי להבין עוד על מה מדובר והאם מדובר במשהו שיכול לעזור ולהתאים לכם לצאת מן החובות – לפניכם קצת על איך איחוד תיקים בהוצאה לפועל מתבצע?.

 

מה כולל הליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל ומה מטרתו?

הליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל הוא פתרון שמוצע על ידי המדינה, עבור סיוע לאנשים העומדים תחת חובות מרובים ולנושים שונים. הליך איחוד תיקים מהווה אפשרות נוחה וקלה יותר להחזקת החובות. במסגרת התהליך יכול החייב, להחזיר את החובות באופן מרוכז ומסודר יותר – תחת תיק אחד וחוקים ברורים.

כל אדם שהיה בחובות יודע כמה קשה ההתנהלות המפוזרת בין כמה נושים שונים. כך יכול החייב להסדיר את החובות באופן מסודר ואחיד, תחת מסגרת נוחה וברורה. מטרתו היא כמובן להפוך את כל הליך פירעון החובות לנוח, מסודר, ומהיר יותר – הן עבור החייבים והן עבור הנושים השונים ולסגור כמה שיותר תיקים בהוצאה לפועל שניתן.

 

כיצד ניתן לבצע הליך של איחוד תיקים?

ביצוע הליך של איחוד תיקים, נעשה על ידי הגשת בקשה מסודרת לביצוע הליך איחוד תיקים. הבקשה תיבחן, וייבדקו גם מספר קריטריונים שיש צורך לעמוד בהם, ותנאים מסוימים לבקשה. אתם יכולים ברמת העיקרון להגיש את הבקשה בעצמכם, אך לרוב אנשים בוחרים לגשת לעורך דין המתמחה בהליכי איחוד תיקים, כדי להבטיח שאכן יאשרו לכם את הבקשה ושיש בה את כל הנימוקים והמסמכים הנדרשים.

 

מה התנאים הנבדקים בהליך איחוד תיקים?

מסמכים נדרשים

המסמכים הנדרשים להליך חייבים להימצא בבקשה ורק במידה והם עומדים בקריטריונים ובדרישות, הבקשה יכולה להיות מאושרת. מדובר במסמכים שונים כמו נתונים פיננסיים רבים, על החובות ועל היכולות הכלכליות שלכם. אחד מהמסכים החשובים הנוספים הוא חתימה על הסכם ויתור סודיות, שכן מדובר בנתונים שהולכים להיות חשופים למערכת המשפט.

 

תשלום החובות הקודמים

לא כל אדם שחייב כסף לכמה אנשים יוכל לזכות לאיחוד תיקים. מדובר לאפשרות שבאה לסייע רק לנדרשים לה, שאכן שילמו כבר לפחות 3 אחוזים מהחובות בתיק, וכבר החלו את הליך הפירעון בעצמם.

 

התחייבות לתשלום מסודר בכל חודש

קריטריון נוסף שחשוב להכיר בו כדי הלבין האם אתם עומדים בתנאים ומסוגלים לבצע הליך שכזה, הוא החובה במהלך ההליך לשלם בכל חודש, 3 אחוז מסך החובות שבתיק. כלומר יש לטפל בתיקים ולא לחכות לתשובה ללא המשך החזר בכל חודש, וזה נתון שנבדק גם כן.

איחוד תיקים על ידי עורך דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין הוצאה לפועל
בנקים
מחיקת חובות מול הבנקים

מדינת ישראל מלאה באנשים שהגיעו למצב של חובות מול הבנקים. התוצאה הזו היא תוצר של מגוון משתנים, כמו משכורות