נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים עורך דין לייצוג בתביעה מול חברות הביטוח?

חברות ביטוח

תאונת דרכים יכולה לגרום למעורבים פגיעות ברמות משתנות ולהשפיע בצורה דרמטית על חיי הנפגעים. המחוקק הסדיר את הנושא בחוק מיוחד ובמרבית המקרים יש לתבוע את חברות הביטוח תוך מימוש פוליסת החובה של הרכב הרלוונטי. תביעות נזקי גוף לאחר תאונת דרכים הן תחום משפטי ייחודי וחשוב לקבל ייעוץ וליווי מעורך דין המתמחה בכך ספציפית. בהמשך המאמר נתמקד בבחירת העו"ד הנכון לתביעה.

 

בדיקת רקע אונליין

ניתן לקבל המלצות ממכרים וברשת על עורכי דין המתמחים בתחום וחשוב טרם ההתקשרות עם משרד מייצג לבצע בדיקת רקע יסודית. כיום, בירור תחום התמחות משפטי, ניסיון בתביעות עבר ומוניטין מקצועי נעשה קל מתמיד עם הזמינות של המידע ברשת. ניתן להיכנס לאתר של כל עורך דין ולבחון מהם תחומי המומחיות ואת תיקי העבר. ראו לדוגמא באתר, https://dlawyer.co.il/

 

מה כדאי לברר

​כפי שציינו, תביעות כנגד חברות הביטוח בגין נזקי גוף בתאונות דרכים דורשות התמחות משפטית ייחודית. כאשר אתם יוצרים קשר עם משרד עורך דין בקשו מהם המלצות מלקוחות עבר שהם ייצגו בהליכי תביעה הדומים לשלכם. כאשר אתם משוחחים עם ממליצים, בררו לא רק על ההיבט המשפטי אלא גם לגבי טיב השירות, הזמינות ודרכי התקשורת.

 

​פגישת התרשמות

גם לאחר שקיבלתם המלצות חמות מלקחות עבר על עורך דין ספציפי, כדאי לקבל החלטה סופית רק לאחר התרשמות אישית. כדאי להיפגש עם עורכי הדין פנים מול פנים ולוודא שיש כימיה בינכם ברמה האישית. חשוב לשים לב אם הם קשובים כאשר אתם מספרים להם את מאפייני התיק. נסו להבין אם ההערות והשאלות משקפים הבנה ומקצועיות כפי שאתם מצפים להם.

 

ייצוג מבוטחים בלבד

ישנם עורכי דין שמייצגים, הן תובעים והן את חברות הביטוח. הדבר עשוי להעמיד אותם במצב מובנה של ניגוד אינטרסים וחשוב לוודא שהעורך דין המלווה יהיה שלכם באופן בלעדי. חשוב גם לדעת מי יהיה עורך הדין הספציפי שיטפל בתיק בפועל ואם הוא האדם אותו פוגשים בעת ההסכמה על הייצוג. יש גם להסדיר מראש כיצד יגבה שכר טרחה ולהתנות אותו בתוצאות ההליך.

שיטת שכר זו מייצרת זהות אינטרסים משותפת בין העורך דין ללקוח מכיוון שהוא יהיה מתוגמל בהתאם לתוצאות התביעה ובהתאם לשיעור הפיצוי שייפסק. הדבר גם מסייע למנוע סחבת מיותרת ובזבוז זמן במהלך ניהול התיק.

 

סיכום בחירת עורך דין

לסיכום הנושא, כאן עסקנו בבחירת עורך דין מייצג לתביעות נזקי גוף תאונת דרכים מחברות הביטוח. כפי שציינו, ניתן למצוא מידע רב ברשת ומומלץ לבדוק מומחיות, ניסיון ומקרי עבר. כדאי גם להיפגש באופן אישי כמובן ולהתרשם, הן מהכימיה האישית והן ומרמת המקצועיות וההבנה של העו"ד. בהסכם יש לפרט בכתב מראש על כלל מאפייני השירות ואופן הניהול הצפוי.

חברות ביטוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים