נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור עורך דין לדיני עבודה?

סימני שאלה דולקים

במציאות של ימינו, עורך דין לדיני עבודה נדרש במגוון סיטואציות בחייהם של עובדים רבים במשק – בין אם מדובר בסכסוך עבודה בין העובד למעביד, הפרה של זכויות שמגיעות לעובד, פיטורים שלא נעשו לפי החוק או אפילו מעבר על חוזה עבודה בטרם החתימה עליו (על מנת לוודא שהכל כשורה). היצע עורכי הדין בשוק הוא גדול מאוד, ולכן העובד נדרש לבחור את עורך הדין המתאים לו ביותר.

 

תחום ההתמחות וההתמקצעות

דיני עבודה הם תחום רחב מאוד, שאף יוחד לו בית משפט נפרד – בית הדין לעבודה. בעת בחירת עורך הדין שייצג אתכם, חשוב לוודא כי תחום ההתמחות הראשי שלו הוא אכן דיני עבודה. לא כל עורך דין יכול להתעסק ולייעץ בתחום של דיני עבודה, שכן כאמור התחום נשפט בפני בית דין שונה מהרגיל ודורש היכרות עמוקה עם המערכת והייחודיות שלה.

בנוסף, גם בקרב עורכי הדין לענייני עבודה עצמם – חשוב לוודא כי עורך הדין מתמקצע בתחום הספציפי שבו אתם נזקקים לייצוג משפטי.

למשל, במידה וחוויתם הטרדה מינית בעבודה, במידה ואתם נדרשים להתעסקות כעובדים אל מול ביטוח לאומי או במידה והופרו הזכויות שלכם במקום העבודה (לרבות שכר העבודה) – תוכלו לפנות לאיתי אדרת, עורך דין לדיני עבודה שאלו הם תחומי ההתמחות וההתמקצעות שלו, ומלווה כבר שנים רבות עובדים ומעבידים שנזקקים לייעוץ משפטי בנושאים אלו.

 

שנות ניסיון בתחום

כחלק מתחום ההתמחות, יש לוודא כמה שנות ניסיון בפועל יש לעורך הדין בתחום שרלוונטי אליכם. ייתכן כי עורך הדין עוסק מספר שנים בדיני עבודה, אך רק לאחרונה החל להתעסק בתחום ספציפי בתוך דינים אלו.

 

מאמרים שכתב והמלצות מלקוחות קודמים

כהמשך ישיר לסעיף הקודם, מומלץ מאוד לחפש ברחבי הרשת המלצות מלקוחות קודמים שיוצגו על ידי עורך הדין, בתחום בו אתם זקוקים לייעוץ משפטי. המלצות אלו יוכלו לתת לכם מושג כללי לגבי מידת ההצלחה של אותו עורך דין בתיקים שבהם הוא עסק, וכך לדעת האם הוא מספיק מקצועי כדי לייצג אתכם.

דרך נוספת לבחינת רמת המקצועיות ניתן לראות דרך מאמרים שכתב עורך הדין על התחומים בהם הוא עוסק, או לחילופין כתבות שכתב לאתרי אינטרנט וראיונות שהוא העניק לתוכניות טלוויזיה ורדיו.

עם זאת, יש לסייג ולומר כי ישנם עורכי דין מקצועיים רבים שאינם מגיעים להתראיין בטלוויזיה או ברדיו – בין אם מבחירתם ובין אם בגלל התחום הרווח והיום יומי בו הם עוסקים (במיוחד כשמדובר בדיני עבודה, שמעטים המקרים בנושא זה שמגיעים לתקשורת).

לסיום נאחל לכם שלא תזדקקו לעולם לעורך דין (ובפרט בענייני דיני עבודה), אך במידה ואתם אכן זקוקים לייעוץ משפטי – מומלץ מאוד לבחור בעורך דין שמסוגל לתת לכם מענה מלא לכל צרכיכם ולדאוג שתקבלו את זכויותיכם במלואן!

 

ספרים ופטיש משפטיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה
עבודה ראשית
זכויות עובדים

יחסי עובד מעביד טומנים בחובם תלות הדדית. לעיתים קרובות המעסיק נמצא כשידו על העליונה ובכדי למנוע מצב שבו המעסיק