נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להפחית את מס הרכישה בעת קניית דירה מחולקת?

עו"ד קניית דירה

רשות המיסים מעניקה הטבות במס הרכישה לאוכלוסיות שונות, אך לצורך קבלת הטבה זאת עבור רכישת דירה מחולקת יהיה צורך לבטל את הפיצול לפני הרכישה או אחריה. אי עמידה בתנאים אלה עלולה לסבך את הרוכש ואת המוכר.

 

מהו מס רכישה?

מס רכישה מוטל על כל מי שרוכש דירה או נכס אחר. המס מועבר לרשות המיסים, דרך משרדי מיסוי מקרקעין. מס זה מתעדכן מדי שנה והוא מחושב בהתאם לשווי העסקה לרכישת הנכס. דירת מגורים, לצורך חישוב מס רכישה, מוגדרת כנכס המיועד למגורים או דירה שבנייתה עדיין לא הסתיימה, אלא אם אין התחייבות לסיים את הבנייה.

מס הרכישה של בעלי יותר מדירה אחת יהיה גבוה יותר מבעלי נכס אחד. עו"ד קניית דירה יסייע ללקוחותיו להבין את החוק המסדיר את מס הרכישה ודרכים להפחית אותו.

 

מהי דירה מחולקת?

דירה שכזאת, המכונה גם דירה מפוצלת, נבנתה במקור כיחידת דיור אחת אך פוצלה לשתי יחידות, לפחות, בהן יש את כל המרכיבים של יחידת דיור: חלל מגורים, מטבח, שירותים. בעת תכנון דירה מפוצלת יש להבטיח גישה נפרדת לדירות. לצורך פיצול דירה וחלוקתה לשניים או יותר יש צורך בהיתר בנייה.

לאור המציאות בישראל והביקוש הגדול לדירות, ישנם בעלי דירות רבים המחלקים את דירותיהם ללא היתר ולכן בעת מכירת הדירה עלולות להיווצר בעיות. ההיגיון בחלוקת דירה מצד בעלי הנכס היא האפשרות להשכיר שתי יחידות ולהרוויח יותר כסף מדמי השכירות. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עו"ד קניית דירה לפני רכישת דירה מחולקת.

 

האם מומלץ לרכוש דירה מחולקת?

הדעת הרווחת היא שרכישת דירה מחולקת אינה כדאית בגלל הסיכונים הרבים, אלא אם היא פוצלה באופן חוקי וקיבלה את כל האישורים. במקרה ולא, הסיכון של פיצול הדירה יתגלה גובר על היתרון של שכר הדירה הכפול שניתן לגבות.

 

מי זכאים להקלות במס רכישת דירה?

רשויות המס מעניקות הקלות במס הרכישה למגוון אוכלוסיות: נכים באחוזי נכות גבוהים, משפחות שכולות ונפגעי פעולות איבה, תושבים חוזרים ועולים חדשים. העברת נכס בעת הליך גירושין והעברת דירה בירושה פתורות ממס. כמו כן מס רכישה של דירה ראשונה נמוך יותר מבעת רכישת דירה שניה ויותר. עו"ד קניית דירה יודע את כל ההקלות במס רכישה ויכול לסייע בנושא

 

מס רכישה עבור דירה מחולקת

רכישת דירה שפוצלה באופן לא חוקי חושפת את הרוכש לאותן סכנות שאיימו על מוכר הדירה. הרוכש עשוי להיות זכאי להטבות שונות שניתן לקבל תחת קריטריונים מסוימים, אך אם רשויות המס יגלו כי מדובר בדירה מפוצלת, הדבר יחשוף את הרוכש לאישומים פליליים, קנסות ותביעות אזרחיות.

רשויות המס צפויות לדרוש מס רכישה מורכב כאשר מדובר בדירה מפוצלת, לכן עו"ד קניית דירה יסביר ללקוחותיו כי אם רוצים להפחית את מס הרכישה ולהיות זכאים להטבות שונות יהיה עליהם לפעול בשני נתיבים אפשריים. ביטול הפיצול של הדירה לפני רכישתה או להתחייב לפני רשות המיסים כי הכוונה היא להרוס את החלוקה הבלתי חוקית. אם יעשה זאת אך המוכר לא הצהיר שהדירה פוצלה המוכר עשוי להסתבך

עו"ד קניית דירה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף