נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך נכנס לתוקף ייפוי כוח מתמשך

מזנאיים

כאשר אדם כותב צוואה באופן צלול, הוא יודע כיצד יחולק עזבונו, אך במשך השנים קורים מקרים המשפיעים על שיקולי הדעת ובעת זקנה רבים מוצאים עצמם במצב תלותי שאינו מאפשר קבלת החלטות.

מ-2017 נכנס תיקון לחוק שפותר את הבעיה.

המאמר יעסוק בייפוי כוח מתמשך וכיצד נכנס לתוקף.

 

כיצד נכנס לתוקף ייפוי כוח מתמשך?

לפני כ-4 שנים יצא תיקון בחוק המאפשר לאפוטרופוס לקבל החלטות עבור אדם אחר באמצעות ייפוי כוח מתמשך. עד כה היה ממונה אפוטרופוס באמצעות בית משפט או באישורו שקבע את ענייניו השונים של האדם המוגבל או המבוגר ומתוקף האישור היה מיופה כוח. החוק תוקן בעקבות התפיסה שלכל אדם יש את הזכות לחיות לפי רצונו ולכן, במקום ייפויי כוח אשר היו נהוגים עד כה הוחלט על ייפוי כוח מתמשך. כלומר, ניתן למנות מיופה כוח ללא התערבות של בית המשפט או אישורו. הממנה הוא זה המנסח את הייפוי והוא קובע את סמכויותיו של מיופה הכוח.

 

מה היתרון של ייפוי כוח מתמשך?

התקנה החדשה מאפשרת לאדם בעל צלילות דעת לקבוע מי יהיה האפוטרופוס שלו לעת זקנה ויטפל בכל ענייניו. הוא למעשה הממנה והוא גם מגדיר את האחריות המוטלת על האדם שהוא ממנה. יתרון נוסף הוא שלאחר מותו של הממנה, מיופה הכוח מטפל בעיזבונות שלו. למשך 3 חודשים מיום מותו של הממנה, מיופה הכוח מטפל בנכסיו של הנפטר ואף משלם את תשלומיו וחובותיו. הוא גם דואג לסידורי הקבורה ומטפל בכל מה שנדרש. כך אין תקופת בה העניינים לא מטופלים. בעבר לאחר מות הנפטר ועד לחלוקת עזבונו הייתה תקופה שלא טופלו עניינים אלו ובזכות חוק ייפוי הכוח המתמשך זה השתנה.

 

כיצד בוחרים מיופה כוח?

כדי לבחור מיופה כוח צריך לדעת שבוחרים באדם הנכון. צריך לבטוח באדם זה במאת האחוזים ולדעת שהוא אחראי וניתן לסמוך עליו. זה יכול להיות חבר קרוב, מישהו מהמשפחה, הרופא האישי, רואה חשבון או עורך דין אמין ומקצועי. לאחר הבחירה עליכם למנות אותו כאפוטרופוס ומיופה כוח. פונים לעורך דין העוסק בייפויי כוח מתמשכים שיסדר את הניירת הדרושה לחתימות ויסייע לאדם הממנה. עורך הדין מסביר למיופה הכוח על מה בדיוק הוא חותם במילים פשוטות, מהן חובותיו ומהן סמכויותיו, ולאחר שמוודא שהייפוי נעשה מרצון חופשי ושהממנה שקול בדעתו, ניתן לחתום על ייפוי הכוח.

 

מה כולל ייפוי כוח מתמשך?

הממנה יכול להחליט שמיופה הכוח יהיה אחראי רק על הנכסים שלו או רק על הרכוש שלו. בייפוי כוח ניתן לרשום למשל שכשהנכדים יגיעו לגיל 21 יש להעביר לזכותם סכום כסף מסוים ועל מיופה הכוח תוטל האחריות לבצע זאת. ניתן גם לאפשר למיופה הכוח להיות אחראי רק על העניינים הרפואיים של הממנה ולטפל בו כפי שיוחלט בייפוי הכוח.

 

פסק דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף