נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אלו הסיבות שנוטריון חייב להיות נוכח בעת חתימת משכנתא

שופט

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט פניות מצד אזרחים ישראליים שלא מבינים למה הם צריכים שתהיה נוכחות של נוטריון בעת החתימה על טופסי המשכנתא. הדבר גרם לשיח ער בנושא. כך שהרשתות החברתיות ותוכניות הבוקר עוסקות בעיקר בנושא זה. כדי לעשות סדר בנושא ולהביא לרגיעה בתחום, החלטנו לבדוק את העניין באופן מעמיק ולגלות מהן הסיבות שגורמות להליך זה להתקיים.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

 

פנינו אל גורמים שמבינים דבר או שניים בחתימה על מסמכי משכנתא – בנקאים. שכן, הם יוכלו להגיד לנו מקרוב ובאופן המקצועי ביותר למה אתם צריכים שיהיה נוטריון יחד אתכם בעת החתימות על המשכנתא. ראוי לציין שבניגוד למדריכים אחרים, הפעם לא פרסמנו פוסט בפייסבוק וביקשנו מאנשים לסייע לנו בכתיבת המדריך. הפעם, תיאמנו פגישה עם הבנקאים שלנו וביקשנו מהם לספר לנו את כל המידע בנושא. בזמן שהם הסבירו, אנחנו כמובן כתבנו את הפרטים ולאחר מכן, ערכנו אותם למדריך זה. זו ההזדמנות להודות להם על הזמן שהקדישו לנו והמידע שמסרו לנו. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור.

 

למה נוטריון חייב להיות נוכח בעת חתימת משכנתא? סיבה מספר 1

הסיבה הראשונה והחשובה ביותר שבעקבותיה צריכה להיות נוכחות של נוטריון בעת חתימה על המסמכים נוגעת לבירור מעמיק בכל הנוגע למסמכים שמצורפים למשכנתא. למשל, צילום של תעודות זהות ומסמכים נוספים שהכרחיים להליך. על נוטריון לעיין במסמכים ולראות שכל המסמכים הדרושים אכן קיימים והוצגו. ראוי לציין שהדבר בא לידי ביטוי גם במצבים שבהם מדובר בהליך של חתימה על משכנתא לרכישת נכס בארה"ב. במצבים כאלו יש לפנות אל נוטריון משכנתא ארה"ב בפתח תקווה או באזור המגורים שלכם.

 

למה נוטריון חייב להיות נוכח בעת חתימת משכנתא? סיבה מספר 2

נוטריון חייב להיות נוכח בעת חתימה על מסמכי משכנתא כדי לוודא שהחותמים הם אכן האנשים שצריכים להיות נוכחים במקום. שכן, לא פעם, היו ניסיונות מצד אנשים אחרים לבצע את החתימה המדוברת והדבר עלול לסבך אנשים אחרים שלוקחים חלק בהליך.

 

למה נוטריון חייב להיות נוכח בעת חתימת משכנתא? סיבה מספר 3

נוטריון חייב להיות נוכח בעת החתימה על מסמכי המשכנתא כדי לבדוק שאלו שחותמים עליהם עושים זאת בזמן שהם בשפיות ולא למשל תחת השפעת משקה אלכוהולי, צריכת סמים או בזמן שהם לא בשפיות בעקבות מחלה נפשית. שכן, חשוב מאוד לבחון מראש ולדעת שהחותמים מבצעים את החתימה על המסמכים מרצונם החופשי בזמן שהם מודעים למעשים שלהם. חתימה על מסמכי משכנתא, כידוע, אינה עניין של מה בכך.

 

לסיום

עד כאן המדריך הנוכחי שהציג בפניכם את כל הסיבות לכך שנוטריון חייב להיות נוכח בעת חתימת משכנתא. מאחלים לכם הצלחה רבה בכל הליך נטילת המשכנתא ורכישת הנכס החדש שלכם. שיעבור בטוב ובקלות, נתראה במדריך הבא.

אנשי משפט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף