נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו אמצעי אכיפה קיימים כיום בתעבורה?

עורך דין לתעבורה

 המלחמה בתאונות הדרכים יצרה מערכת אכיפה נרחבת, שכיום קשה לחמוק ממנה כאשר מבצעים עבירות תנועה. המאמר יפרט אילו אמצעי אכיפה קיימים היום בתעבורה.

 

מה אמצעי האכיפה שיש בארץ?

בדומה לשנים עברו המשטרה היא הגוף האוכף נהגים בדרכים. השוטרים עורכים סיורים ומחלקים דו"חות לנהגים העוברים על החוק. על אף זאת, האכיפה השתכללה במהלך השנים וכיום ישנן גם מצלמות מהירות המצלמות את הנהגים שמקבלים את הדו"חות הביתה עם התמונה.

ביניהן, מכשיר הממל"ז שהוא מד מהירות לייזר מאוד פופולרי לאכיפה כאשר עוברים את המהירות המותרת, מכשיר הדבורה שמאתר נהגים שנוסעים מהר ו-א'3 שמאתר את מהירות הנסיעה של הנהגים.

בנוסף, ישנן גם מצלמות ברמזורים המצלמות נהגים העוברים באור אדום ואמצעי אכיפה כמו ינשוף או נשיפון לאיתור אלכוהול אצל נהגים הנחשדים בנהיגה בשכרות.

האכיפה באה לידי ביטוי גם בפסילה מנהלית, נקודות והרתעה הכוללת עונשים כמו קנסות, שלילת רישיון, מאסר על תנאי, מאסר בפועל, קורס לנהיגה מונעת, בדיקות המרב"ד ועוד. ישנה אף יחידה במשטרה שתפקידה לאתר נהגים הנוהגים בפסילת רישיון.

 

מצלמות המהירות

מאחר ונהיגה במהירות מופרזת היא העבירה הכי נפוצה בקרב הנהגים היא גם הנאכפת ביותר. לכן הציבו ברחבי הארץ אלפי מצלמות מהירות המתעדות את הנהיגה ומודדות את המהירות. על אף ההשקעה הרבה באמצעי האכיפה למצלמות המהירות ישנה בעיה של סטייה והן לא תמיד מדויקות.

לפיכך, נהג המוכיח שמכשיר האכיפה לא היה תקין, תבוטל המדידה והוא לא יהיה אשם בנהיגה במהירות מופרזת. למשל, מצלמות א'3 צריכות לעבוד בהתאם לנהלים על מנת שהתמונות יהיו תקפות בדומה לדבורה שאותה מפעיל השוטר. במידה והשוטר לא ביצע את המדידה כראוי או לא על פי התקנות, התוצאות לא נחשבות.

לאור עובדות אלו, מרגע קבלת הדו"ח יש לפנות למשרד של עורך דין תעבורה על מנת שיבדוק אם אכן פעולת האכיפה נעשתה בהתאם לכללים ובצורה נכונה. במידה ומתגלים כשלים עורך הדין ימליץ לבטל את האישום והדו"ח.

 

פסילה מנהלית

כאמור אחת הדרכים לאכיפה היא פסילה מנהלית. פירושה שרק קצין משטרה יכול לפסול את הרישיון לנהג החשוד בעבירת תנועה. מדובר על אכיפה משמעותית הכוללת פסילה של בין חודש ל-3 חודשים ולכן חשוב לדעת ששוטר רגיל אינו יכול לבצע פסילה מנהלית. גם הקצין המשטרתי יוכל לפסול רישיון רק אם נעשתה עבירה הקבועה בחוק שניתן להוכיח.

בנוסף, הפסילה תהיה אך ורק לאחר שהנהג עבר שימוע אחרת היא לא תהיה תקפה. לעומת זאת, שוטר שאינו קצין יכול לקחת את הרישיון, להזמין את הנהג לשימוע מול קצין ולתת לנהג רישיון זמני עד לשימוע. השימוע יכול להתבצע בתחנת המשטרה עד 3 ימים מאז שנלקח רישיונו של הנהג. אם הנהג לא מגיע לשימוע ניתן לבצע אותו ללא הנהג. לפיכך, חשוב לקבל סיוע מעורך דין תעבורה בכל מקרה כזה.

תאונת דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה
מזנאיים
הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

קיבלתם זימון לבדיקת כשירות לנהיגה? מתבלבלים ממקבץ האותיות המבלבל מרב"ד? מוציאים רישיון למשא כבד ולא מבינים איך להתחיל? כל