נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו מקרים תזדקקו לעו"ד משרד הביטחון?

שכירת שירותי עורכי דין

מערכת הביטחון במדינת ישראל היא גוף שרובם הכולל של הישראלים מעריכים ומכבדים. למרות זאת, כמו כל גוף מדיני ובירוקרטי אחר, גם גוף זה עלול לבצע טעויות או לגרום לבעיות שעשויות להשפיע על האנשים שבמערכת במשך שנים קדימה. במקרים כאלה, מומלץ לשקול ייעוץ משפטי שיסייע בהבנת הזכויות המגיעות לכם. אז באילו מקרים תזדקקו לעו"ד משרד הביטחון?

 

כאשר אתם צריכים סיוע בתביעת משרד הביטחון

משרד הביטחון, כאמור, הוא גוף חשוב מאוד במציאות הישראלית. למרות זאת, גם אנשי משרד הביטחון עשויים לבצע טעויות או לגרום נזקים. בין אם מדובר בנזקים פיזיים, משמע פציעות שקרו בעת השירות הצבאי, או אם מדובר בנזקים לרכוש שנגרמו על ידי משרד הביטחון או כוחות צה"ל, ישנה אפשרות לתבוע את משרד הביטחון על מנת לוודא שאתם מקבלים את הפיצוי לו אתם זכאים. במקרים כאלה, מומלץ לנהל את ההליך המשפטי, כמובן, בעזרת עורך דין, עם עדיפות לאדם שמתמחה בנושא, כמו עורך דין משרד הביטחון.

 

כאשר אתם עומדים בפני ועדה רפואית

לצערנו הרב, מרבית הישראלים מכירים לפחות אדם אחד או אחת שנפצעו במסגרת שירותם הצבאי. בין אם מדובר בפציעה קשה שדורשת טיפול ושיקום רב או בפציעה כרונית, שגורמת לסבל גם שנים אחרי השחרור, מערכת הביטחון נוהגת לשלוח את הנפצעים לוועדה רפואית. תפקיד הוועדה הרפואית הוא להעריך את מידת הפציעה, את הליך השיקום, את מספר אחוזי הנכות במידת הצורך ודברים נוספים. ועדות אלה עשויות להיות חוויה לא פשוטה, במיוחד כאשר חברי הוועדה מנסים להוכיח או למצוא סיבות להמעיט מחומרת הפגיעה. לכן מומלץ מאוד להגיע עם ליווי עורך דין, בעדיפות לעו"ד עם ניסיון בוועדות מסוג זה.

 

כאשר אתם או יקיריכם נכי צה"ל

אנשים רבים נפגעו ונפצעו בעת לחימה או בזמן שירותם בצבא ההגנה לישראל. חייל או חיילת אשר נפצעו במסגרת שירותם הצבאי, בין אם בעקבות פציעה בלחימה או כל פציעה אחרת, זכאים להיות מוכרים על ידי המדינה ומשרד הביטחון כנכי צה"ל. הכרה בתור נכי צה"ל מזכה את הנפגעים בשורת הטבות וזכויות ובסיוע בתהליך השיקום. אך פעמים רבות משרד הביטחון וצה"ל מנסים לסרב או להכחיש את הזכויות הללו בפני הנפצעים.

 

כאשר אתם רוצים לתבוע את הצבא

כאמור, פציעות רבות נגרמו לא במהלך פעילות מבצעית, אלא בשל טעויות אנוש. במקרים כאלה, לעתים ישנה עילה לתביעה כנגד הצבא על מנת לקבל פיצוי על הנזק שנגרם. במידה ואתם שוקלים פעולה שכזו, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתביעות מסוג זה.

 

סיכום

לסיכום, הליכים בירוקרטיים ומשפטיים מול משרד הביטחון וצבא ההגנה לישראל עשויים להיות לא פשוטים ולקחת זמן רב. על מנת לוודא שאתם מקבלים את הזכויות והפיצוי המגיע לכם, כדאי לשקול לשכור את שירותיהם של עורכי דין בעלי ניסיון בתחום.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צבאי
עבירות נשק בצבא
מהו העונש על משחק בנשק בצבא?

בעולם הצבא יש חשיבות עליונה למשמעת והקפדה על פרוטוקולים נוקשים. הכוחות המזוינים פועלים תחת התפיסה ששימוש יעיל ואחראי בנשק