נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו תנאים ניתן להגיש תביעת החמרת מצב לביטוח לאומי

משקל

לאלו מכם שכבר עברו את הוועדה הרפואית, קיבלו את דרגת הנכות שלהם, נדמה שהמצב תקוע, אך זה אף פעם לא כך.

במקרים בהם יש שינוי, החמרה במצב הרפואי, ישנה האפשרות להגיש תביעה להחמרת המצב ואולי תוכלו לשפר את איכות חייכם על ידי לקדם את זה שתקבלו מה שמגיע לכן, ותמיד מתחילים מלדעת את התנאים

והעובדות בשטח, להבין היטב מה זה מצריך מכם ומה הצעדים הבאים.

 

מה היא תביעה של החמרת מצב?

אדם שנקבעה לו דרגת נכות מסוימת, והמצב הרפואי שלו החמיר מאז קבלת הדרגה באותו מצב רפואי שהיה או שהתגלה ליקוי כלשהו חדש שנובע מאותה פגיעה שכבר קיבלה הכרה. אותו אדם יכול עכשיו להגיש בקשה לתביעה לביטוח לאומי, בכדי לעדכן את חומרת מצבו ובכך לעדכן ולשנות בהתאם למצבו הנוכחי את דרגת הנכות שקיבל בעבר ולהתאימה להיום.

 

מה הם התנאים להגשת התביעה?

תביעה שנקראת החמרת מצב לביטוח לאומי בשל החמרה במצב הרפואי כתוצאה בפגיעה שהוכרה, כרוכה בשני תנאים, התנאי הראשון זה שנקבעה לך כבר בעבר דרגת נכות קבועה או זמנית, והתנאי השני שחלפו שישה חודשים מאז המועד בו נקעה דרגת הנכות. בנוסף ישנם מקרים מיוחדים בהם רופא המוסד כן יכול לאשר דיון לפני תום ששת החודשים הללו.

 

אילו מסמכים צריך להגיש?

במצב של הגשת הבקשה לתביעה הזו, חשוב להצטייד בשני מסמכים מאוד קריטיים, קודם כל צריך כמובן להגיש את טופס התביעה להחמרת המצב, ובנוסף לכך צריך להגיש אישור החמרה אשר יהיה חתום על ידי רופא בקופת החולים שהוסמך לכך. באישור צריך להיות מפורט שאושפזת בגלל ההחמרה הזו ובנוסף לכך, סיכום להחמרה או סיכום אשפוז.

 

איך מקבלים אישור החמרה?

בכדי לקבל את אישור ההחמרה, צריך לגשת למזכירות בקופת החולים ולבקש את האישור המסוים הזה, שיתקבל מרופא מוסמך מטעם הקופה. ללא צורך בתור, באמצעות המכירות בלבד זה מה שצריך לעשות. בעת הפנייה חשוב להביא את הפרוטוקול של הוועדה הרפואית האחרונה ומסמכים רפואיים עדכניים מרופא מומחה רלוונטי לתחום בו הייתה החמרה.

 

הגשת התביעה

בעת הגשת התביעה להחמרת מצב לביטוח לאומי, לאחר שאספתם את כל המסמכים הרפואיים, האישורים הדרושים וסיכומי טיפול ומצב שלכם, צריך גם כמובן למלא את טופס התביעה באופן ידני. לאחר איסוף ומילוי הטופס, יש להגיש אותו ואת המסמכים הרלוונטיים דרך הדואר, או דרך פקס וגם אפשר דרך תיבת השירות של הסניף באזור המגורים שלכם.

 

חשוב לדעת

נכון שמדובר בתהליך מורכב ואפילו מתיש, אך מדובר בתהליך מאוד חשוב, עכשיו כשהתנאים להגשת התביעה בידיכם, וברור לכם מה הם המסמכים הדרושים וכיצד לאסוף אותם, אתם מוכנים להתחיל את התהליך. ידיעת הדרך עוזרת לעבור אותו, כשלא יודעים זה תמיד מפחיד יותר, אל תהססו לפנות לייעוץ ותמיכה ממומחים בתחום שיעזרו לכם.

אנשי משפט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף