נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בדיקת אבהות – דגשים שחשוב להכיר

עורך דין לענייני משפחה

במקרים בהם מוטל ספק באבהות של אדם לאחד מילדיו או לכולם, או במקרים בהם לא ברור מי הוא האבא של ילד או ילדה מסוימים – יש לבצע תביעת אבהות לשם הכרה באב הביולוגי כאביו של הילד או הילדה. בדרך כלל, תביעת אבהות כוללת בתוכה גם בדיקת אבהות גנטית. בכתבה נרחיב על בדיקה זאת ומתי משתמשים בה 

 

בדיקת אבהות, איך בודקים מי האבא?

בדיקת אבהות היא בעצם בדיקה גנטית שבודקת מקטע מה-DNA של האב ושל הצאצא. בדיקה זאת מתבססת על כך שהחומר הגנטי ולכן גם ה-DNA אצל כל אדם מקורו באב ובאם בצורה שווה לחלוטין. בכדי לבצע את בדיקת האבהות לוקחים דגימת רקמות כמו דם או שיער מהאב ומהצאצא, את הרקמות האלה חותכים באמצעות מספריים ביולוגיות ומנקים.

לאחר מכן אפשר להשוות בין מקטעי ה-DNA . אם מקטעי ה-DNA הם של אב ובנו או אב ובתו, חצי ממנו יהיה זהה לחלוטין. בדיקה זאת נחשבת אמינה מאוד. היא משמשת במקרים שבשגרה כבר תקופה ארוכה, והתוצאות שלה מדויקות ב99% מהמקרים.

 

מתי משתמשים בבדיקת אבהות בדיני משפחה?

ישנה שורה של מצבים בהם משתמשים בבדיקת אבהות. אפשר להגיש תביעת אבהות בצורה משותפת, כך ששני בני הזוג מסכימים על הכרה באב. במקרים כאלה יש לבצע את בדיקת האבהות ולהגיש בקשה לבית המשפט לענייני משפחה. במקרים אחרים, בהם אין הסכמה על מי הוא אבי התינוק, יש להגיש תביעה על דעת צד אחד בלבד. בדיקות אבהות משמשות לשם תביעות מזונות, לשם קביעת אפוטרופוס לילד או ילדה, ולשם הוכחה לבגידה מצד האישה במערכת יחסים זוגית.

 

הגשת תביעת הכרה באבהות לבית המשפט

הגשת התביעה לבית המשפט לשם הכרת אבהות היא תהליך שיכול להיעשות בהסכמה של שני בני הזוג או רק של אחד מהם. בכל מקרה יש להגיש בקשה לבית המשפט אם רוצים לקבל הכרה באבהות. במקרים בהם רק צד אחד מעוניין בביצוע הבדיקה, יש להגיש בקשה לבית המשפט שיורה או יתיר ביצוע של הבדיקה. כדאי מאוד להסתייע לצורך כך בשירותיו של עורך דין לענייני משפחה.

 

מתי אפשר לבצע בדיקת אבהות על פי צד אחד?

בית המשפט יורה על ביצוע של בדיקת אבהות רק במקרים בהם הוא מאמין שבדיקה זאת תשרת את טובת הילד או הילדה. למרות שקביעה שכזאת יכולה לפגוע באחד מההורים, בית המשפט לא יתחשב בהם בעת הקביעה על בדיקות אבהות, אלא באינטרס של הילד או הילדה כעליון.

 

דגשים שצריך לדעת על בדיקת אבהות – סיכום

בדיקת אבהות היא בדיקת DNA שבמהלכה חותכים דגימות של DNA מהאב לכאורה ומהילד ומשווים ביניהן. במידה ואכן קיים קשר ביולוגי בין הדגימות, ה-DNA של הצאצא יהיה זהה לזה של האב בחמישים אחוז בדיוק. בדיקה זאת משמשת לשם תביעות שונות כמו תביעת מזונות, הכרה באפוטרופסות ואפילו לשם הוכחה על בגידה.

בדיקת אבהות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
ריב על רכוש
חלוקת חובות בין בני הזוג

לעיתים כאשר זוג מתגרש עולה השאלה מה עושים עם החובות שהם צברו במהלך הנישואין, הסוגייה מסתבכת בעיקר כאשר החובות