נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ביטוח אחריות מקצועית לרופאים – היכן כדאי לרכוש?

צוות רפואי

ישנה דרך אחת להתגונן מפני תביעות נזיקין המוגשות כנגד רופאים, והיא הדרך של רכישת ביטוח אחריות מקצועית לרופאים.

אם בעבר רופאים לא התמודדו עם הסוגייה הזו באותה תדירות כמו היום, הרי שבשנים האחרונות מוגשות לא מעט תביעות כנגד רופאים.

בואו נדבר על זה.

זה נכון שבשנים האחרונות חלה עלייה מסוימת בתביעות המוגשות כנגד רופאים, אבל יחד עם זאת, חשוב לציין גם כי חלה עלייה בגובה הפיצויים הניתנים לאנשים על ידי בתי המשפט השונים. כשרוקחים את שתי העובדות האלו לכדי משוואה אחת, תוצאת המשוואה היא ברורה – חובת רכישת ביטוח אחריות מקצועית לרופאים ורופאות.

 

מה חשוב לדעת לגבי ביטוחים לרופאים?

בין אם תביעות משפטיות מוגשות כנגד רופאים או כנגד מוסדות רפואיים, חשוב לדעת כיצד להתמודד עם אלו. לא פעם, נזיקין כאלו ואחרים יכולים להיגרם לאנשים המבקשים לקבל טיפולים רפואיים מסוגים שונים, מה שבהמשך הדרך יחייב באופן משפטי את הרופא או המוסד הרפואי בתשלומי פיצויים.

במקרים שבהם הגורם הרפואי אינו מבוטח, אין צורך לציין עד כמה האסון הוא באמת גדול. מעבר לפגיעה חמורה בשמו ובמוניטין של שם הרופא או המוסד הציבורי, יהיה צורך באותו הזמן גם להתנהל אל מול בקשות לפיצויים, במקרים רבים בגבהים אסטרונומיים. בבואכם לרכוש ביטוח אחריות מקצועית לרופאים, יהיה חשוב לשים לב לכך שבמקרים מסוימים, אתם תהיו מכוסים גם אם הפוליסה שלכם כבר אינה בתוקף, משמע פג תוקפה. נסביר:

 

איזו פוליסת ביטוח עדיפה לרופאים?

בעוד שפוליסות מסוימות יספקו לכם ביטוח כל עוד הפוליסה עצמה בתוקף, פוליסות אחרות יכסו אתכם גם אם התביעה הוגשה לאחר שתוקף הפוליסה פג. במילים יותר פשוטות, נסביר את זה כך: לפעמים נזיקין הנגרמים על ידי רשלנות רפואית יכולים להתגלות לאחר שנים.

מפאת סיבה זו, לפעמים תביעות משפיות יוגשו לבתי המשפט גם כמה שנים לאחר שמקרה הרשלנות לכאורה בוצע. אם כך, לא תמיד באותה נקודת זמן יהיה הרופא מבוטח בביטוח אחריות מקצועית, ככה שיהיה חשוב לוודא כי הוא אכן מכוסה מפני מקרי העבר. לכן, פוליסות אלו יהיו בדרך כלל עדיפות, הפוליסות שמתייחסות למועד שבו התרחשה רשלנות רפואית ומכסות אתכם בהתאם לאותו מועד. גם אם הפוליסה כבר אינה בתוקף.

 

כיצד קובעים מחיר ביטוח לרופאים?

אז כמה יעלה ביטוח אחריות מקצועית בתחום של רפואה? בדומה לביטוחים בתחומי עיסוק אחרים, גם כאן נמדדת רמת הסיכון אליה חברת הביטוח נחשפת כשהיא מסכימה לבטח את הרופא המבוטח. למשל, רופא מנתח בדרך כלל ישלם פרמיות גבוהות יותר מאשר רופא בתחום רפואה אחר.

וגם כשמדברים על רפואה מנתחת, חשוב לציין כי ישנם סוגים שונים של רופאים מנתחים, המציגים לחברות הביטוח רמות סיכון שונות להתנהל מולן.

צריכים מידע נוסף? פורטל שקוף – הפורטל הפיננסי הכי גדול בארץ, עומד לשירותכם!

דוקטור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית