נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ביטול הגבלה – למי זה רלוונטי

לפי ההערכות, במדינת ישראל קיימים בכל רגע נתון כחצי מיליון חשבונות מוגבלים. מדובר בנתון מדאיג למדי אך לא מפתיע כלל, שכן יוקר המחייה מביא אזרחים רבים אל קצה גבול היכולת הכלכלית שלהם, דבר שמקצר את הדרך לחשבון מוגבל. יחד עם זאת, חשוב לזכור שחשבון מוגבל איננו גזרה נצחית.

למעשה, תחת תנאים מסוימים ניתן להתחיל תהליך לביטול ההגבלה הקשה ולצאת לדרך חדשה. אז מה זה ביטול ההגבלה ולמי זה רלוונטי?

 

חשבון מוגבל – מה זה בכלל

לפי חוק, חשבון מוגבל הוא חשבון אשר במסגרתו הוחזרו עשרה צ'קים לאורך תקופה של שנה. במקרה כזה, הבנק יצטרך לשלוח הודעה ללקוח כי חשבון הבנק שלו יוגבל, במסגרת ההודעה יצוין התאריך בו ההגבלה תצא אל הפועל. כמו כן, תקופת הגבלה ברוב המקרים נמשכת לאורך שנה מהרגע בו החלה ההגבלה. חשוב לציין, ביטול הגבלה יתאפשר רק במידה וקיימים טיעונים עניינים לערעור. לייעוץ לחצו כאן.

 

איך מבטלים את ההגבלה?

כאמור, הגבלה של חשבון בנק רלוונטית למי שמחזיק בטיעונים רציניים אשר מצדיקים את המצב אליו נקלע. כלומר, כדאי להגיש ערעור רק אם קיימת סיבה טובה לכך. למשל, אם ניתן להצדיק את הסיבה בגינה חזר אחד מהצ'קים הנכלל במניין עשרה הצ'קים שחזרו והביאו להגבלה, ניתן יהיה להגיש ערעור ובסבירות טובה להביא לביטול ההגבלה.

כמו כן, לעיתים ניתן הוכיח שהבנק עשה טעויות, כך שלמשל הוא לא פרע את הצ'קים למרות שהיה מספיק כסף בחשבון. במקרה כזה, גם כן ניתן להגיש ערעור ולהביא לביטול ההגבלה.

 

חובת משלוח התראה על ידי הבנקים

לפי החוק, לאחר חמישה צ'קים חוזרים הבנק מחויב לשלוח התראה לבעל החשבון. אם הבנק לא עשה כן, לא יוכל להתחיל בהליך של הגבלת החשבון. במקרים רבים, ניתן לבטל את ההגבלה תחת הסעיף הזה של החוק, שכן אם ניתן להוכיח שההתראה לא נשלחה או לא נשלחה כראוי, משמע ההגבלה לא נעשתה כדין ואינה תקפה.

 

איך עושים את זה?

לפני שמתחילים בהליך של ערעור, חשוב קודם כל לוודא כי קיימים טיעונים מוצדקים לכך. שכן, במידה ויתחיל ערעור שנידון מראש לכישלון, מדובר בבזבוז כסף מיותר. כדי לבדוק אם המצב שלכם הוא כזה שמצדיק ערעור, כדאי להיוועץ בגורם מקצועי, כזה שיוכל לבחון את המקרה שלכם לעומק ולהבין אם זכייה בערעור היא אפשרית ומה הסבירות שהיא אכן תתקיים.

 

לסיכום – לא מערערים לפני שבודקים

מצב של הגבלה בחשבון הוא מצב נפוץ, מורכב ומתיש. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא מדובר במצב בלתי הפיך, תחת תנאים מסוימים אפשר וכדאי לערער ולהשיב את המצב על קינו. כמו כן, כדי להצליח בתהליך, חשוב לוודא שאתם אכן עומדים בתנאים הנדרשים לערעור. נאחל מכאן הצלחה ובשורות טובות.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף