נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת שכירת עורך דין רשלנות רפואית

חוק

תביעות בנושא רשלנות רפואית עלולות להיות מורכבות מאוד, על כן יש צורך בעורך דין המתמחה במקרים של תביעות רשלנות רפואית שייעץ וינחה אותנו מבחינה משפטית ויסייע לנו לממש את כל זכויותנו. במאמר הבא נסביר מהם הדברים החשובים שכדאי שניקח בחשבון במקרה כזה.

אם נפגענו כתוצאה ממקרה של רשלנות רפואית, נוכל לממש את זכותינו להגיש תביעת רשלנות רפואית. אולם, לא נוכל לעשות זאת לבד. לרוב, נצטרך להתנהל משפטית אל מול מוסדות רפואיים – על כן עלינו להכיר את כל הפרוצדורה הרפואית שעברנו על מנת להצביע על המחדל שקרה, וכמובן שנצטרך בשביל זה מומחה אמיתי.

 

מהי רשלנות רפואית?

החוק מגדיר מקרים בהם ניתן שירות רפואי קלוקל אשר סטה מרמת הזהירות הנדרשת – ובעקבות כך למעשה נגרם נזק של ממש למטופל, נזק שלא היה נגרם אם היו נוקטים  בזהירות הנדרשת. לפרטים נוספים היכנסו ל – SEO LAW DOCTOR.

אמנם בכל הליך רפואי קיימים סיכונים כאלו ואחרים, שהמטופל לוקח כמו גם הרופא שלו – אך רשלנות רפואית קובעת כי ההליך הרפואי היה שגוי ובעקבותיו בלבד הנזק שנגרם, לא כתוצאה מסיכון מוכר וידוע הקשור להליך הרפואי עצמו.

 

דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית

מקרים מוכרים יותר הם כמובן מקרים בהם בוצעה אבחנה מאוחרת מדי, לרוב אבחון מחלת הסרטן שלא קרתה בשלב קריטי שיכול היה להציל את חיי המטופל. אולם רשלנות רפואית יכולה להתקיים גם במקרים בהם בוצע אבחון שגוי ואפילו מתן טיפול מיותר שפגע בבריאותו של המטופל שלא לצורך.

כמובן שיש מקרים של רשלנות רפואית שקרתה במהלך הליך רפואי של ממש, לדוגמא – ניתוח.

 

מהם חמשת הדברים החשובים ביותר שעליי לקחת בחשבון בעת בחירת עורך דין?

  1. רגישות ויחסי אנוש – מכיוון שמדובר בתהליך משפטי מורכב שעלול לסחוט את מעט הכוחות שנותרו למטופל, על כן עורך הדין שיעמוד לידו צריך להיות חסין ורגיש בעת ובעונה אחת.
  2. ניסיון – אחד הדברים החשובים ביותר בעת לקיחת עורך דין במקרה של רשלנות רפואית, היא להבטיח שאכן בחרנו בעורך דין שהתנסה במספר מקרים של רשלנות רפואית בעבר.
  3. ידע רפואי מעמיק – כפי שציינו קודם, במקרים של תביעת רשלנות רפואית ההתמודדות תהיה אל מול המוסד הרפואי בו התקיים המקרה – על כן עורך הדין צריך להחזיק בידע רפואי הנדרש על מנת להכיר את הפרוצדורה שעבר המטופל ולדעת להצביע על הכשל.
  4. סבלנות – על עורך הדין להיות סבלני וקשוב כלפיי הלקוח שלו, במיוחד במקרים כאלו בו יצטרך להסביר לו את התהליך המשפטי המורכב בפניהם עם עומדים.
  5. המלצות – במקרים של רשלנות רפואית נרצה לבחור בעורך דין שקיבלנו המלצות רבות עליו.

לסיכום, מקרים של רשלנות רפואית מצריכים ידע וניסיון מאוד מסוימים, על כן בחירת עורך הדין הנכון צריכה להיעשות בזהירות ובתבונה.

איש משפט

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית