נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דו"ח על טלפון נייד – מהם סוגי העונשים?

שוטר

שימוש בטלפון נייד הוא אסור בזמן נהיגה, הן אחזקתו והן קריאה בלבד של הודעות או כל מידע בו.

מה העונשים הצפויים בעקבות דו"ח שכזה ומתי הוא ינתן?

נהיגה בכביש מחילה על הנהגים חוקים רבים על מנת לשמור על חיי כל הנוכחים בכביש – הנהגים, הנוסעים ברכב והולכי הרגל. משטרת ישראל רואה בעין חמורה עבירות תנועה ומבצעת אכיפה בכל חלקי היממה והשבוע ברחבי הארץ. כאשר אדם נתפס על עבירת תנועה נפתח מולו הליך פלילי ומשפטי והוא צפוי לקבל עונש קל או כבד בהתאם לחומרת העבירה, בכל מקרה טיפול של עורך דין תעבורה בנושאים הללו יכול ממש להקל על הנהג המואשם.

 

עבירות תנועה

דוח על טלפון הוא רק דוגמא אחת מיני רבות לדוחות וקנסות אשר ניתן לקבל על עבירות תנועה. הכוונה בעבירות אלו לעבירות אשר מתבצעות בכלי תחבורה. לרוב יהיה מדובר בכלי רכב אך ישנן תקנות לכל כלי תחבורה אשר נוסע על הכביש או בדרכים. עבירות תנועה קלות מתייחסות למעבר על חוקים פשוטים אשר לא נגרם בהן נזק ויכולות להגיע גם לעבירות חמורות הכוללות פגיעה ממשית בחיי אדם, בעלי חיים או רכוש ואף לגרימת מוות.

 

שימוש בטלפון נייד

אחת העבירות הנפוצות ביותר בין אם נתפס הנהג ובין אם לא היא עבירת השימוש בטלפון נייד. בהתייחס לנהיגה ברכב אסור על פי חוק להשתמש בטלפון במהלך הנסיעה. המשמעות של שימוש בטלפון היא גם ממש להחזיק אותו ביד אך גם קריאה של מידע בטלפון או שימוש בו כאשר הוא מעוגן למכשיר נייח באוטו אסורה במהלך נהיגה.

 

דו"ח על טלפון

שוטרים יכולים לעצור נהגים תוך כדי נהיגה או עצירה ברמזור אדום במידה ותפסו אותם "על חם" נוגעים או עושים שימוש אסור בטלפון. תחילה יעצור השוטר את הנהג בצד והנהג יקבל דו"ח מהשוטר. בדו"ח מפורטת העבירה וגם התשובה שנתן הנהג לשוטר לאחר שנודע לו על הדו"ח, כל הפרטים בדו"ח משמשים מאוחר יותר במקרה של משפט או ערעור.

 

עונשים

בעיקרון העונש המידי על שימוש בטלפון הוא קנס כספי, זאת במידה והשימוש היה מועט ולכן העבירה נחשבת קלה. על כל מקרה חמור יותר ניתן לתת גם עונש של נקודות לרישום המשטרתי של הנהג ואף לזמנו למשפט ולתת עונש חמור יותר כגון פסילת רישיון זמנית לטווח קצר או ארוך.

דו"ח על טלפון נייד ניתן לנהג אשר ביצע שימוש בטלפון בזמן נהיגה, כך ששימוש זה הוא אסור על פי חוק. לרוב הדו"ח גורר קנס כפסי ונקודות ברישום אך יכול לגרור גם עונש כבד יותר להחלטת השוטר ובמידה ומתעורר צורך גם על ידי בית המשפט בהתאם לתקנות ולחוקים.

 

גבר מסמס בנהיגה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה
מזנאיים
הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

קיבלתם זימון לבדיקת כשירות לנהיגה? מתבלבלים ממקבץ האותיות המבלבל מרב"ד? מוציאים רישיון למשא כבד ולא מבינים איך להתחיל? כל