נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דמי אבטלה וזכויות של שכירים

עורך דין ביטוח

עבדתם תקופה ואז החלטתם להתפטר או שפוטרתם במפתיע? שוק העבודה הישראלי חווה מדי פעם לפעם זעזועים ותמורות שונות בין אם מדובר בענף ההייטק ובין אם בתעשייה וענפים נוספים. על מנת שלא תיוותרו חסרי הכנסה, הביטוח הלאומי פורש עבורכם רשת הגנה בדמות דמי אבטלה וזכויות שונות של שכירים, אך חשוב לדעת מה מגיע לכם וכיצד לדרוש זאת. באמצעות ייעוץ והכוונה של עורך דין המתמחה בדמי אבטלה וזכויות של שכירים תוכלו למצות את דמי האבטלה שמגיעים לכם ולפתוח בדף חדש בקלות רבה יותר.

 

דמי אבטלה וזכויות של שכירים

החיים שלנו יכולים להיות מאוד דינאמיים וכך גם הבחירות התעסוקתיות שלנו. מה שהתאים לנו מאד כצעירים אחרי צבא או כסטודנטים לא בהכרח מתאים לנו כשכבר יש לנו תואר ואפילו כבר הקמנו משפחה. גם קריירה שניה באמצע החיים לאחר עשר או חמש עשרה שנות עבודה במקצוע מסויים כבר לא נחשבת לתופעה נדירה, וזעזועים בתחומים שנחשבים יציבים עלולים להשאיר רבים ללא מקור פרנסה. בדיוק בשביל זה חשוב לקיים התייעצות עם עורך דין ביטוח לאומי  לאחר כל מקרה של פיטורים או התפטרות מרצון על מנת להבין טוב יותר את זכויותיכם כשכירים ולמקסם את משך הזמן שבו תוכלו למשוך דמי אבטלה בסכום הגבוה ביותר האפשרי. הכסף הזה יאפשר לכם יציבות כלכלית בזמן שאתם בוחנים את צעדיכם הבאים, מחפשים עבודה אחרת או שוקלים לימודים. הדבר נכון גם לכל מי שהוצא לחל"ת מכל סיבה שהיא.

 

מה הם דמי אבטלה?

דמי אבטלה הם סכום כסף המשולם על ידי הביטוח הלאומי ללא מועסקים אשר מחושב על פי מקצוע, מצב משפחתי, השכלה, שנות עבודה קודמות והשכר האחרון ששולם לכם כשכירים. המוסד לביטוח לאומי מחשב את משך זמן קבלת דמי האבטלה בהתאם לגיל המבקש ומספר הנפשות התלויות בו לפרנסתן. להלן התנאים לקבלת דמי האבטלה:

  • חיילים משוחררים או המתנדבים לשירות לאומי בן 24 חודשים לפחות.
  • צעירים וצעירות מתחת לגיל 20 אשר הינם הורים לילדים.
  • צעירים וצעירות מתחת לגיל 20 שהינם המפרנסים היחידים של משפחתם.
  • כל אזרח או אזרחית תושבי ישראל בין הגילאים 20 – 67 אשר עבדו במהלך 12 חודשים מתוך 18 חודשים שקדמו לבקשה.

 

עצמאיים ופרילנסרים

לרוב עצמאיים ופרילנסרים אינם מורשים לקבל דמי אבטלה, אך יש מספר תחומי תעסוקה שבהם בגלל האופי הלא יציב של תחום עיסוקם ו'עונות' שבהן הם אינם יכולים למצוא עבודה הם זכאים לקבל דמי אבטלה מוגבלים. בין המקצועות שבהם מותר לקבל דמי אבטלה נמצאים המורים, המדריכים, המרצים ומורי הדרך, אנשי מקצועות ההפקה השונים ממאפרים ועד שחקנים, צילום ותאורה וכדומה.

 

איך מקבלים דמי אבטלה?

כיום ניתן לבצע כמעט את כל השלבים לקבלת דמי אבטלה באופן מקוון ואפילו ניתן להגיש טופס הרשמה משולב הן ללשכת התעסוקה והן לביטוח לאומי אשר נמצא באופן מקוון באיזור האישי במערכת הזדהות לאומית. לאחר מכן יש להגיע פיזית אחת לחודש ללשכת התעסוקה הקרובה למקום מגוריכם כדי להרשם כנוכחים. יש לשים לב לכך שבמידה ותסרבו להצעות לשכת התעסוקה לעבודה ההולמת את כישוריהם או להכשרה מקצועית על חשבון הלשכה, יוגבלו תשלומי דמי האבטלה.

 

איך עורך דין לביטוח לאומי יכול לעזור?

עורך דין לביטוח לאומי יכול לעזור לכם בכמה מובנים, כאשר בראש ובראשונה תוכלו לקבל מידע מדוייק על הזכויות שלכם כעובדים או כחיילים משוחררים. בנוסף, תוכלו לקבל עזרה במילוי והגשת הטפסים השונים ולקבל הדרכה וייעוץ כיצד למקסם את מיצוי זכויותיכם.

עורך דין ביטוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים