נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם אזרחות רומנית נחשבת אזרחות אירופאית?

אזרחות רומנית

בתור ישראלים, אזרחות זרה היא משהו שיכול מאוד לעזור לנו. האזרחות הישראלים אמנם מקנה לנו מספר רב של זכויות, אך יש מדינות בעולם שאליהן לא נוכל להיכנס או כאלה שכדי להיכנס אליהן נצטרך להצטייד בויזה. אחת המדינות שאתם יכולים לקבל את האזרחות שלה היא רומניה, וכאן נענה לכם על אחת השאלות הכי חשובות בכל הנוגע לאזרחות רומנית.

 

אזרחות רומנית

רומניה היא מדינה שחברה באיחוד האירופי, מה שאומר שאם יש לכם אזרחות רומנית אתם נחשבים נתיני האיחוד לכל דבר ועניין. אמנם רומניה נכנסה לאיחוד מאוחר יחסית, אך כיום היא נחשבת לחברה מלאה בו וכל הזכויות שיש לתושבי האיחוד ניתנות גם לתושבי רומניה. זו בדיוק הסיבה שהאזרחות הרומנית הפכה להיות מבוקשת במיוחד, וקיים סיכוי סביר שגם אתם זכאים לה.

אזרחות רומנית

זכויות

כאמור, בשל החברות של רומניה באיחוד האירופי האזרחים שלה זכאים לזכויות המלאות של נתיני האיחוד. זה אומר שתוכלו לעבוד בכל מדינה אחרת שחברה באיחוד, לזכות להנחות השונות שניתנות לאזרחים אירופאים, ואף להנות מקיצור של תורים בשדות התעופה באירופה. בעת טיסה לארצות הברית לא תצטרכו להוציא אשרת כניסה, וכמובן, ברומניה עצמה תוכלו להנות משלל זכויות.

 

זכאות לאזרחות

הזכאות לאזרחות הרומנית ניתנת על בסיס שלושה קריטריונים שונים. הראשון הוא מי שנולד להורים אזרחי רומניה, ואז האזרחות מוענקת באופן אוטומטי. אפשרות אחרת היא עבור מי שמאומץ על ידי אזרחי רומניה לפי גיל 18. האפשרות האחרונה לקבלת אזרחות היא עבור מי שהוא צאצא ליוצאי רומניה, ואז עליו להוכיח את הדבר הזה. עבור ישראלים רבים זו אפשרות רלוונטית במיוחד.

 

איך מקבלים את זה

כדי לקבל את האזרחות על בסיס הקריטריון השלישי יש להגיש בקשה רשמית לרומניה. הבקשה צריכה כמובן להיות כתובה ברומנית, ועליכם לפרט בה את הסיבה שבגינה אתם זכאים לאזרחות. חשוב להוסיף תיעוד היסטורי שמוודא את הטענה שלכם, וכמובן לוודא שכל המסמכים חתומים על ידי נוטריון ובעלי תוקף משפטי בינלאומי. רומניה תשקול את הבקשה שלכם ותקבל את ההחלטה.

אזרחות רומנית

ליווי מקצועי

ניהול של הליך בירוקרטי מול מדינה זרה הוא דבר מורכב, במיוחד כאשר סביר להניח שאתם לא דוברים את השפה המקומית. לאור זאת מומלץ לקבל ליווי מקצועי בכל התהליך של הוצאת האזרחות הרומנית. אנשי המקצוע יבדקו את תיק המסמכים שלכם לפני ההגשה שלו ויוודאו שהוא אכן מכיל את כל מה שצריך כדי לקבל את האזרחות. בצורה הזו סביר להניח שהבקשה שלכם גם תאושר בהקדם.

 

לסיכום

בתור ישראלים אזרחות זרה היא אף פעם לא משהו שיכול להזיק לכם, אך כאשר מדובר על אזרחות אירופאית זה נכון שבעתיים. לאור החברות של רומניה באיחוד האירופי, האזרחות שלה מעניקה לכם זכויות מלאות כמו שאר נתיני האיחוד. כדי לקבל את האזרחות עליכם להגיש בקשה לממשלת רומניה.

אזרחות רומנית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי