נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש הבדל בין הוצאת דיבה בפייסבוק או במקום ציבורי

מאזניים

הוצאת דיבה היא סוגיה משפטית מורכבת. בבסיס האישום בהוצאת דיבה עומדת ההנחה שישנם פרסומים שיכולים לפגוע בצורה קשה במי שהם נוגעים אליו. בעקבות ההתפתחות של הרשתות החברתיות וביניהן כמובן פייסבוק, הוצאת דיבה הפכה להיות עניין מצוי מאוד. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בכל מה שקשור להבדל שבין הוצאת דיבה בפייסבוק או במקום ציבורי.

 

תביעות לשון הרע והוצאת דיבה

כמו כל עניין משפטי, חשוב לדעת שהעולם של תביעות לשון הרע הוא עולם מורכב שדורש מומחיות מיוחדת. לא כל עורך דין יוכל לספק לכם שירותים בנושא הזה, כיון שמדובר על סוגיה משפטית סבוכה שהפרטים הרבים בה הולכים ומתעדכנים כל הזמן. עורך דין הוצאת דיבה אדי בליטשטיין יוכל לעמוד לשירותכם בכל מה שנוגע לתביעות הללו, כדי שתצאו מבית המשפט עם התוצאה הרצויה.

 

הוצאת דיבה

הוצאת דיבה בפייסבוק או בכל צורה אחרת, היא תיאור לפרסום של דברים שיכולים לפגוע במי שהדברים פורסמו אודותיו. בכל מה שנוגע לפרסום לשון הרע ודיבה, ישנם טענות רבות שאותן המפרסם יכול לטעון לחפותו, כדי להוכיח שהוא אינו אשם. בעניין הזה, אין הבדל משמעותי בין פרסום שנעשה בפייסבוק או במקום ציבורי אחר.

בשני המקרים על המפרסם תהיה מוטלת החובה להסביר מדוע הוא פרסם את דבריו, והאם הייתה לו כוונה לפגוע או לא. במקרה שבית המשפט יהיה משוכנע באשמתו, הוא יהיה מחויב לשלם את הפיצוי כפי שבית המשפט ייקבע. עם זאת, ישנה נקודה מרכזית שבה קיים הבדל בין פרסום בפייסבוק ובין פרסום במקום ציבורי.

 

הדי הפרסום

בפרסום של פוסט בפייסבוק, מהר מאוד היכולת של המפרסם לשלוט על המקומות שאליהם הפוסט יגיע הופכת להיות מוגבלת. ברגע שהמפרסם פרסם את הפוסט, גם אם בעמוד האישי שלו אין לפוסט מידת חשיפה גבוהה, מהר מאוד הפוסט יכול להגיע למשתמשים אחרים באמצעות שיתופים.

הנקודה הזו יכולה לעמוד לטובתו של המפרסם כאשר הוא יוכל לטעון שהפרסום יצא משליטתו, ואין לו אחריות לגבי הדי הפרסום. בעוד שבפרסום במקום ציבורי למפרסם ישנה אחריות על היקף הפרסום, ברשת חברתית ישנו צד סביר להניח שלמפרסם אין באמת שליטה על כך.

 

פסיקת בית המשפט

כפי שהבנתם, כדי שבית המשפט יקבל את התביעה, יש צורך להוכיח גם את כוונתו של המפרסם וגם את הפגיעה שנגרמה למושא הפרסום. לעיתים, בית המשפט מסתפק בכך שתוכח כוונתו של המפרסם.

 

לסיכום

תביעות דיבה בפייסבוק הן סוגיה משפטית חדשה יחסית שבתי המשפט עדיין לא גיבשו תשתית מסודרת כיצד להתמודד עמן. אם אתם עומדים לפני תביעה כזו, חשוב מאוד לקחת את שירותיו של עורך דין מקצועי שמתמחה בתחום, לאור המורכבות הרבה שמלווה לתחום הזה. זוהי הדרך הבטוחה ביותר עברכם להבטיח שתצאו מבית המשפט עם התוצאה המבוקשת, מבחינתכם כמובן.

איש משפט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף