נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם לתבוע את הביטוח יעלה לכם את הפרמייה ברכב

מחשבון

בעת רכישת רכב על פי חוק במדינה יש לרכוש פוליסת ביטוח חובה המגן על נזקי גוף שנגרמו מפגיעת רכב הן בצד הפוגע והן בצד הנפגע.

נסיעה ברכב לא מבוטח הינה עברה על החוק, בנוסף לביטוח החובה ישנן סוגים נוספים של ביטוח לרכב.

אך האם תמיד כדי להפעיל את הביטוח על כל נזק שנגרם?

 

מתי יש לתבוע את הביטוח?

באופן כללי את ביטוח הרכב תובעים כשנגרם נזק מכל שהוא – לגוף או לרכוש כתוצאה מפגיעת רכב. תביעה עקב תאונת דרכים לעיתים עלולה להגיע לבית משפט ועל כן מומלץ עוד יותר להעזר בשירותיהם של עורכי דין, לפרטים נוספים ושירות אמין ומקצועי הכנסו לאתר של עו"ד תביעות ביטוח עכשיו.

 

מתי לא כדאי לתבוע את הביטוח?

כמובן שהביטוח נועד על מנת להגן עליכם אך לפעמים הפעלת הפוליסה יכולה לייקר אותה בשנה הבאה ולהיות פחות כדאית מתשלום התיקון בעצמכם כמו במקרים הבאים –

  • אם קיימת תביעה קודמת וזו תהיה התביעה השנייה שלכם במהלך 3 שנים, ייתכן ויהיו חברות שיסרבו לבטח אתכם וזוהי זכותם המלאה עקב חשש מהתנהגות לא זהירה בקרב כלי הרכב.
  • עלות תיקון הנזק גבוהה יותר מגובה השתתפות עצמית – בפוליסות הביטוח השונות קיים סעיף השתתפות עצמית, אם עלות התיקון במוסך פרטי תהיה נמוכה יותר מעלות ההשתתפות העצמית בביטוח מומלץ לתקן באופן עצמאי.
  • העלאת הפרמיה באופן אוטומטי – חברות ביטוח רבות שומרות לעצמן את הזכות להעלות את עלות הפוליסה באופן אוטומטי למבוטחים שהגישו תביעה, לכן מומלץ לבדוק אילו חברות לא עושות זאת על מנת לא לפחד להפעיל את הביטוח במקרה של תאונה או פגיעה אחרת באוטו.

 

עלות ביטוח רכב

ביטוח רכב הוא לא עסק זול ויש לזה סיבה טובה, מרבית הנהגים יפעילו בשלב כלשהו בחייהם את הביטוח, הכביש הוא מקום מסוכן ומקרי תאונות הדרכים רק עולה ועולה. תוכלו להיות רגועים שבנוסף לכך שביטוח רכב יכול להיות יקר הוא גם ענף שמתייחד באופי תחרותי ובכך מכריח את החברות השונות להנחות, מבצעים וחוזים טובים המספקים מגוון רחב של כיסויים.

ביטוח הרכב ישתנה על פי הסעיפים בפוליסה וכמה הוא מכסה למשל -בביטוח מקיף סעיף של פריצה שמתאים לרכבים יקרים החונים בעיקר ברחוב ומועדים לגניבה ייקר משמעותית את עלות הפוליסה, או להפך רכב ישן שחלקי החילוף שלו קיימים בשפע במוסכים ואופן טיפולו אינו יקר יוזיל את העלות.

 

רגע לפני שנוסעים

ביטוח לרכב הוא אחד הביטוחים החשובים בחיינו מעבר לביטוח הבסיסי אליו אנו מחויבים, במקרה של פגיעה מכל סוג ברכב יש להתייעץ עם עו"ד על מנת לייעל את תהליך התביעה, לא כדאי שתעברו את כל התהליך לבד ובסוף יעלו תוצאות לא מספקות ולא תואמות את הפוליסה ואת הכסף שכבר שילמתם.

רכב מבוטח

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים