נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם סוכך למרפסת מצריך אישור בנייה מבחינה חוקית?

סוכך למרפסת

מדינת ישראל היא מדינה לא קלה בהרבה מאוד מובנים, יוקר המחיה, ביטחון, רווחה וגם, מדובר במדינה שההליכים הביורוקרטיים שלה, מורכבים ומעיקים.

אי לכך, אנשים מסוימים, מוצאים את עצמם לא פעם תוהים, האם כדאי או לא כדאי לבצע דבר מה, מכיוון שלא לכל אחד יש את הכוחות להתחיל להסתבך בנבכי התהליכים הביורוקרטיים, שלא לדבר על אלה שממש מפחדים או סולדים ממוסדות המדינה המסועפים. אחת הסוגיות מולן עומדים אזרחי המדינה קשורה בהתקנת סוכך למרפסת והשאלה, האם מהלך זה מצריך אישורי בנייה. במאמר הקצר הבא, ננסה לענות על שאלה זו.

 

יש להבדיל בין סוגי הסוככים

קיימים סוגים שונים של סוכך למרפסת, ההבדלים בניהם נמצאים בחומרים המרכיבים אותם, במאסביות של חומרים אלה, בעמידות החומרים, בגודלם ובעוביים. חשוב לדעת, יש הבדל משמעותי בהגדרת החוק בין שני סוגי סוככים, אלה המורכבים מסוגי בד שונים ופרגולות מעץ כבד שגם הגג שלהן מעץ.

שימו לב היטב, כל סוגי הסוככים, לא משנה מאיזה חומר הם עשויים, למעט פרגולות מעץ שבהמשך המאמר נתייחס גם אליהן, אינם זקוקים לכל היתר בניה שהוא, וניתן להתקינם באופן עצמאי. מומלץ, עבור הבטיחות שלכם, שאם מדובר בסוכך המכסה שטח גדול במיוחד, תזמינו מהנדס קונסטרוקציה שיאשר את בטיחות ההתקנה.

סוכך למרפסת

חוק הפרגולות

חוק הפרגולות במתכונתו הקודמת קבע, שכל אדם המבקש לבצע התקנה של פרגולת עץ, במטרה לייצר סוכך במרפסת שמש או בגינה, ללא קשר לגודל השטח של הפרגולה, מחויב בהוצאת היתר בנייה. חוק הפרגולות שעודכן לא מזמן קבע את השינויים הבאים:

  • פרגולה מעץ ששטחה אינו עולה על 50 מ"ר או, פרגולה ששטחה אינו עולה על 25 אחוזים מהשטח שבו הוקמה, איננה זקוקה להיתר בנייה.
  • פרגולה המוצבת בתוך קווי הבניין המותרים כלומר, בין אם היא צמודה או לא צמודה למבנה, אך ממוקמת בתוך קווי המבנה, לרבות חריגה שלא עולה על 40 אחוזים, איננה חייבת בהיתר בנייה.
  • פרגולה שדווח לרשות המקומית על הקמתה, ועומדת בשני התנאים הראשונים, תקבל רישוי חוקי בתוך 45 ימים מהקמתה, יחד עם אישור מהנדס בטיחות והיא תהיה פטורה מהיתר בנייה.

במידה ואתם מעוניינים לקרא את חוק הפרגולות המלא, חפשו את תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה משנת 2022, שם תמצאו את הנוסח המלא והמעודכן של החוק.

 

מה אומר החוק לגבי גג הפרגולה?

בניית גגון או סככה לפרגולה ששטחה אינו עולה על 20 מ"ר, אינו דורש היתר בנייה וגם לא הודעה רשמית לרשות המקומית. יש לציין עוד, גג או סככה מפלסטיק שקוף, לפרגולה הנמצאת במרפסת בניין או בחצר של בית פרטי, פטורה מארנונה ומכל אישור שהוא.

חשוב לציין בנוסף, חוק הפרגולות משתנה בפרמטרים רבים שלו כאשר מדובר בעסק ולא בדירת מגורים או בבית מגורים פרטי (וילה), עסק מחויב במקרים רבים בהיתרי בנייה שאנשים פרטיים אינם מחויבים בהם.

סוכך למרפסת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי