נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הבחירה שמשנה – איך בוחרים קופת גמל?

הבחירה שמשנה - איך בוחרים קופת גמל?

במידה וכמעט בכל סיום חודש, לאחר ששילמתם את כל החשבונות שלכם, אתם מסיימים עם פלוס בבנק או סתם יש לכם כסף ששוכב לכם בעובר ושב, וודאי שקלתם לשלוח אותו לעבוד בשבילכם בקופת גמל להשקעה. קופת גמל להשקעה הוא מוצר חיסכון פנסיוני נפוץ בקרב אזרחי ישראל.

יש מגוון רחב של בתי השקעות אשר מציעות לכם לרכוש את קופת הגמל שלהם. כמו לפני כל מוצר שאנחנו קונים, כדאי קודם כל לערוך השוואת מחירים וכן לוודא שהוא בדיוק עונה לצרכים שלנו. על כן, כך כדאי לעשות גם בהקשר של קופת גמל להשקעה. בכתבה הבאה ניתן את כל הדגשים והכלים לבחירת קופת גמל שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

 

מה זה קופת גמל להשקעה?

הפסקה הקרובה נועדה לטובת אילו שאינם מכירים את המכשיר קופת גמל להשקעה. קופת גמל להשקעה היא מכשיר פיננסי שבו תוכלו לחסוך באמצעותו כסף שלא דרך הבנק. אמנם ניתן גם לחסוך בקופת גמל לטובת הפנסיה, אך בדרך כלל מטרתה  היא חיסכון לטווח קצר או בינוני. קופת גמל יכולה להתאים לחיסכון עבור שדרוג באיכות החיים שלנו, לדוגמא קניית אוטו חדש או לרכישת דירה, וגם לצורך מימון אירועים מיוחדים כמו חופשה, חתונה ועוד.

מה זה קופת גמל להשקעה

בחירת מסלול חיסכון

בחירת מסלול חיסכון לגופת גמל היא בין הבחירות החשובות ביותר. אצל בתי ההשקעות יש מגוון רחב של מסלולי חיסכון, כאשר כל מסלול חיסכון הוא בהתאם למטרות שלכם. מסלולי החיסכון מאופיינים על ידי רמת סיכון שאותו לוקחים החוסכים. רמת סיכון גבוהה תתאים לחוסכים שמטרתם להשכיב את הכסף לשנים ארוכות קדימה.

ברמת סיכון גבוהה התנודות גבוהות ולכן יש גם לשים לב שאופן סיכון זה מתאים לרצונות שלכם וכן לצרכים הפיננסיים שלכם. כמו כן, מטבע הדברים רמת סיכון נמוכה תעניק שקט לחוסכים בעלי טווח חיסכון קטן או בינוני אך גם תפיק תשואה נמוכה ביחס למסלול עם רמת סיכון גבוהה.

בחירת מסלול חיסכון

השוואת דמי ניהול

דמי ניהול הוא פרמטר משמעותי שיש לתת עליו את הדעת בעת בחירת קופת גמל, שכן השוואת דמי הניהול בין בתי ההשקעות השונים הוא הכרחי לקבלת מידע על טווחי דמי הניהול השונים, וכן לקביעת ערך דמי ניהול סביר או לא סביר. בעת השוואת דמי ניהול, צריך להגדיר קודם כל מה הן המטרות שאותן נרצה להשיג באמצעות הפקדת הכספים, ולפיהן נוכל לענות על השאלה – מתי נרצה למשוך כספים אלו מהקופה.

אם בחרתם בהשקעה לטווח קצר או בינוני, ייתכן כי כדאי לכם לשים את הדגש על דמי ההפקדה, ואם בחרתם  בהשקעה לטווח זמן ארוך, נמליץ לכם לייחס חשיבות גדולה יותר לדמי הצבירה.

 

פלטפורמה להשוואת קופות גמל

על מנת שלא תצטרכו לעבוד שעות על גבי שעות בכדי להשיג השוואה יעיל וממצה של כלל הקופות, כיום קיימים פלטפורמות רבות בהן ניתן להשוואת בין הקופות השונות. כדאי להשתמש בפלטפורמת השוואת קופות אמינה ואיכותית.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, קופות גמל הינה מכשיר פיננסי שכל אחד מאיתנו צריך להכיר ואף להיות בקיא היטב בפרטיו השונים. כמו כן, חשוב לשים לב לפרמטרים החשובים המשחקים תפקיד בעת השוואות בין קופות הגמל שונות. על מנת לייעל את כלל התהליך, כאמור, כדאי להיעזר בפלטפורמה להשוואת קופות גמל. בהצלחה!

הבחירה שמשנה - איך בוחרים קופת גמל?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי