נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ההבדלים בין עורך דין גירושין למגשר

StockSnap / Pixabay

החלטתם שאתם לא רוצים להמשיך את החיים המשותפים שלכם ביחד? רוצים להתגרש ותוהים מה הדרך הנכונה לעשות זאת? אם כך, כדאי שתדעו שיש לכם שתי אפשרויות: לפנות לעורך דין גירושין או לפנות אל מגשר. מה ההבדל בין השניים? מה מתאים לכם יותר? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

הניסיון להגיע לעמק השווה

חלק ממה שקשה בתהליך כמו גירושין, הוא להיפרד בלי לפגוע אחד בשנייה ובלי להגיע למצב שבו אחד משני הצדדים מרגיש מתוסכל או מרגיש שהוא לא קיבל את מה שמגיע לו. לכן הרעיון הוא לעשות את התהליך הזה בצורה כמה שיותר מהיר, בלי לפגוע אחד בשני ובעיקר, תוך שאיפה להגיע להבנה לגבי כל סוגיה. לכן, אם אתם כן מרגישים שאתם יכולים לדבר אחד עם השנייה ואם אתם לא מרגישים את הצורך לפגוע, ברור מדוע מגשר יוכל להתאים לכם יותר. זה לא משנה אם הסוגיה היא המשמורת על הילדים, מזונות או אולי חלוקת הרכוש, שכן בכל מקרה, מטרתו של המגשר היא לעזור לכם להגיע להבנות בלי לעבור דרך בית המשפט. לעומת זאת, אם אתם לא מצליחים לדבר זה עם זו ורק רוצים לקבל את מה שנדמה לכם שמגיע לכם, בלי הבנות ובלי דיבורים, עורך דין גירושין הוא הכתובת.

 

איך לבחור מגשר?

בחירת מגשר, כמו בחירת עורך דין לענייני גירושין או בחירת ארונות הזזה יוקרתיים זה לא דבר פשוט. צריך לקחת בחשבון לא מעט פרטים, כמו לדוגמא:

 

  • האם מדובר על מגשר שיש לו ניסיון רב?
  • האם יש חוות דעת חיוביות על אותו מגשר?
  • האם הוא פנוי וזמין לטפל בתיק שלכם?
  • מה כולל השירות שהוא יוכל להציע לכם?

 

שווה להשקיע ולברר כל פיסת מידע שאתם יכולים אודות המגשר שאליו אתם רוצים לפנות. העניין הוא שהמגשר ישפיע מאוד לא רק על התהליך עצמו ועל תוצאותיו, אלא גם על איך שתרגישו תוך כדי התהליך. לכן, אם אפשר לבחור אדם שהוא לא רק מקצועי אלא גם רגיש ומבין באיזו סיטואציה אתם נמצאים, זה כמובן עדיף.

זוג מחזיק ידיים

כמה יכול לעלות לכם תהליך הזה?

מוטרדים מהשאלה כמה באמת תשלמו למגשר שאליו אתם פונים? אם כך, כדאי שתדעו: אין תחליף להשוואת מחירים. לכל איש מקצוע שעובד בתחום יש את המחירים שלו ולכן, אם אתם רוצים להתגרש אצל מגשר ולא לשלם על כך הון, למה שלא תעשו השוואת מחירים? מה שכן, רצוי מאוד שתעצרו לרגע ותבינו גם על מה בדיוק אתם משלמים, כי לא תמיד כל המגשרים מציעים את אותו השירות. זה נכון שלא קל להיפרד ולהתחיל חיים חדשים, אך מצד שני, ככל שתעשו זאת מהר ויפה יותר, כך תוכלו להתחיל פרק אחר וחדש בחיים כבר בקרוב ולכן לא כדאי שתדחו את העניין.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
ריב על רכוש
חלוקת חובות בין בני הזוג

לעיתים כאשר זוג מתגרש עולה השאלה מה עושים עם החובות שהם צברו במהלך הנישואין, הסוגייה מסתבכת בעיקר כאשר החובות