נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ההבדל בין נוטריון לעורך דין

משפט וחוק

אין אחד שלא שאל את עצמו פעם, מה ההבדל בין נוטריון לעורך דין, מה מותר לנוטריון לעשות שאסור לעורך דין, האם כל נוטריון חייב להיות גם עורך דין, מה ההשכלה הנדרשת מכל אחד מהם ועד כמה זה חשוב שעורך דין יהיה גם נוטריון שיוכל לתת לכם שירות משפטי מקצועי מלא.

 

על כל אלו ועוד תקבלו את התשובה הברורה שכבר לא תשאיר לכם מקום לספק.

עורך דין מורשה לעסוק בתחום ערכית דין רק לאחר שסיים לימודי משפטים במוסד לימודים מוכר, סיים את לימודיו בהצלחה ועבר את מבחני הרשות, ולאחר מכן עורך צריך לעבור תקופת התמחות בתחום מסוים בו ירצה לעסוק, את תקופת ההתמחות הוא יעבור במשרד עורכי דין שכבר קיים ויוכל לתת לו אישור כי אכן הוא עבר את תקופת ההתמחות ואז הוא יכול לעסוק באותה התמחות גם באופן עצמאי.
נוטריון בירושלים לעומת זאת, גם הוא עורך דין, רק נוטריון בירושלים מעבר לסמכותו של העורך דין יכול לאמת מסמכים משפטיים ולאשר אותם, מכאן נהוג לומר כי נוטריון הוא עורך דין בעל דרגה מעט יותר גבוה מאשר עורך דין רגיל, מכיוון וקיימת לו האפשרות לערוך מסמך משפטי מנגד לעורך דין שאינו מוסמך לכך.

עורך דין נוטריון

 

למה לערוך השוואה בין נוטריון לעורך דין

עולה השאלה מדוע יש בכלל להשוות בין עורך דין לבין נוטריון, הרי שניהם עברו את אותה הכשרה, רכשו את אותה ההשכלה בלימודי המשפטים, וישנם לא מעט עורכי דין אשר בקיאים בתחום התמחותם מאשר הנוטריון, הסיבה לכך כי אנשים הזקוקים לשירותיו של עורך דין או נוטריון יוכלו לבצע את הבחירה לפי הצרכים שלהם, כלומר בחירת האדם המתאים לכך באופן מלא, אם השוואה זאת לא הייתה קיימת, אזרחים רבים מן השורה היו עודים בחירות שגויות בבעל המקצוע לו הם נדרשים, בחירה שגויה זאת עלולה גם לגרום לנזקים רבים אותם יכול להסב מי שאינו מתאים לביצוע המשימה באופן מוחלט.

חשיבות החתימה של נוטריון – בתי המשפט רואים את חתימתו של נוטריון בהרבה מקרים כחתימה המאמתת את אמינותו ומקוריותו של כל מסמך המוגש לבית המשפט, באם אדם צריך להגיש מסמכים לבית המשפט, בכדי לקצר את התהליך הוא מביא את אותם אישורים מראש חתומים על ידי נוטריון, אדם הניגש לבצע תהליך מול בית משפט המלווה בעורך דין אשר אינו נוטריון יאלץ לעבור תהליך ארוך יותר, בית המשפט עלול לשלוח אותו לאמת את המסמכים אצל נוטריון, אך עורך דין שהוא גם נוטריון יודע את התהליך ויאשר את המסמכים עוד לפני הגעתם לבית המשפט, דבר זה יכול לקצר במקרים רבים גם תהליכים שנערכים חודשים, רק לכמה ימים ספורים (או במקרים אחרים גם בתוך דיון אחד).

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף