נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ההבדל בין פשיטת רגל לחדלות פירעון

פושט רגל

עם השנים, המושג "פשיטת רגל" נהיה מונח מקובל שמטרתו לתאר את ההכרזה על חוסר היכולת לשלם חובות. בפועל, זהו שימוש שגוי במושג זה, בעוד "חדלות פירעון" זהו המושג המדויק יותר. בעת התמודדות עם חובות וקשיים כלכליים, חשוב להכיר את המונחים השונים על מנת לאבחן באילו אמצעים ניתן להתמודד עם הבעיה ולגלות מהן הזכויות שלנו בכל מצב ומצב, וכמובן – לקבל צו הפטר למען מחיקת החובות.

 

חדלות פירעון

חדלות פירעון הינה מושג כללי שמתאר מצב בו אדם או תאגיד אינם יכולים לשלם את חובותיהם (בשונה מאדם או מתאגיד שאינם רוצים לשלם את חובותיהם), וחובותיהם גבוהים משווי נכסיהם.

פרט בעל חובות כספיים, יוכל להיעזר בדיני חדלות הפירעון, על מנת שחובותיו – או חלקם –יימחקו. מטרת דיני חדלות הפירעון היא לאזן את הסוגייה הכלכלית – לשקם את החייב ולמחוק את חובותיו, תוך ניסיון להחזיר לנושים, במידת האפשר, את מירב כספם.
את הבקשה לצו פתיחת הליכים יכול להגיש החייב, הנושה או היועמ"ש.

דיני חדלות הפירעון חלים בצורה שונה על חייבים שונים: הסנקציות המוטלות יהיו חמורות יותר במידה ומדובר וחדלות הפירעון נגרמה עקב חוסר תום לב של חייב, או במידה שהמצב המדובר נגרם בכוונה. כמו כן, הדין אינו חל על פרטים ועל תאגידים בצורה זהה: לאדם פרטי תינתן התחשבות המבוססת על כך שעליו לקבל הזדמנות להמשיך לנהל את חייו בצורה ראויה ומכבדת, לעומת תאגיד שאינו ישות אנושית ועל כן ניתן לפרקו.

על אף שמטרת ההליך היא להיטיב עם החייב, ייתכנו סנקציות שיוטלו עליו, כמו צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלות על שימוש בכרטיסי אשראי, הגבלות עסקיות וכו'.

 

פשיטת רגל

פשיטת רגל היא הליך חדלות פירעון, אך ייחוד ההליך הוא תחולתו רק על חייבים יחידים – בשונה מתאגידים. חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 הוא החוק המסדיר את הליך פשיטת הרגל להליכים שנפתחו לאחר ה- 15 בספטמבר 2019, בעוד פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], תש"ם-1980 מסדירה את הליכי פשיטת הרגל שנפתחו לפני תאריך זה.

החוק החדש מאפשר לחייב להגיש בקשה לקבלת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, ובכך מעניק לו הזדמנות שנייה למחוק את חובותיו ולהשתקם כלכלית. עם זאת, ההליך מצריך תשלום חודשי, שקיפות כלכלית ולפעמים כרוך בסנקציות על החייב.

ניתן לומר בבירור כי מחיקת חובות היא אפשרות ריאלית העומדת על הפרק עבור אדם שנקלע לקשיים כלכליים. עם זאת, חשוב להבין שתהליך פשיטת הרגל או ההכרזה על מצב חדלות פירעון מצריכים מאמץ, הקרבה, ובקיאות בחוק. על מנת לעבור את התהליך בצורה היעילה ביותר, ותוך הימנעות מנזקים כלכליים נוספים, מומלץ להיעזר בעורך דין המנוסה במחיקת חובות, כך שההליך יהיה ידידותי יותר, ויאפשר לכם לעמוד מחדש על הרגליים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין הוצאה לפועל
בנקים
מחיקת חובות מול הבנקים

מדינת ישראל מלאה באנשים שהגיעו למצב של חובות מול הבנקים. התוצאה הזו היא תוצר של מגוון משתנים, כמו משכורות