נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

מזנאיים

קיבלתם זימון לבדיקת כשירות לנהיגה? מתבלבלים ממקבץ האותיות המבלבל מרב"ד? מוציאים רישיון למשא כבד ולא מבינים איך להתחיל? כל התשובות על מה עושים עם הזמנה לבדיקת כשירות נהיגה

בדיקת כשירות לנהיגה היא כלי של משרד הרישוי לשלילת או אישור רישיונות לחריגי נהיגה. במקרה בו זומנתם לבדיקת כשירות נהיגה מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני תעבורה על מנת לייעל את התהליך.

 

בדיקת כשירות נהיגה

המרב"ד – מכון רפואי לבטיחות דרכים, הוא גוף שמטרתו לבצע בדיקות כשירות לנהיגה לנהגים שזומנו לכך או שצריכים את הבדיקה לצורך הוצאת רישיון כבד בתנאים מסוימים. ישנם כמה מכונים רפואיים לבטיחות בדרכים בארץ ומומלץ לברר מה הסניף הקרוב לביתכם. מטרת הבדיקה לספק תוצאות על כשירותו של נהג להמשיך לנהוג, היא מוגדרת בדיקה רפואית ומתמקדת בעבר הרפואי וההווה הרפואי של הנהג הנבדק. הבדיקה היא בהתאם לסוג הרישיון אשר מחזיק הנהג.

 

תשלום

הבדיקה דורשת תשלום אגרה שמעוגן בחוק מדיני. חובה לשלם את האגרה טרם ההגעה לבדיקה או ביום הבדיקה במכון עצמו. ניתן לשלם במכון בעמדות תשלום במזומן או אשראי, במידה והנהג מבצע את התשלום טרם הבדיקה ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי באתר המכון או במזומן בבנק הדואר.

 

מי מזומן לבדיקה?

הגעה לבדיקה היא בעקבות הזמנה שמקבל הנהג. נהגים יופנו לבדיקה בעקבות רצון לרכוש רישיון חדש או להמשיך לשמור על רישיון קיים ובתנאי שהם נכללים באחד מהסעיפים הבאים:

בריאות –

הזמנה לבדיקה במעבר גיל מסוים, הזמנה בעקבות היות הנהג נכה משרד הביטחון או הפניה מביטוח לאומי ובנוסף, מחזיקי רישיון בעלי בעיות רפואיות כלליות שמצריכות בדיקה במרב"ד לצורך המשך אחזקת הרישיון.

 

עבירות תנועה –

הזמנה בעקבות מעורבות בתאונת דרכים. דיווח מבית המשפט על הנהג בשל עבירת תנועה או נהגים אשר ידועים למשטרה לאחר שימוש בסמים או אלכוהול והופנו על ידי משרד הרישוי לבדיקה.

 

הוצאת רישיון חדש –

רישיון לרכב משא כבד או לרכב ציבורי כדוגמת אוטובוס.

 

ועדות ערר –

הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה במרב"ד בעקבות ערעור על הליך משפטי המתקשר לתעבורה, מחייב את הנהג להיבדק בכשירות הרפואית שלו לצורך הערעור.

 

הכנה מקדימה

במכון יבוצעו בדיקות רפואיות מסוימות, אך יש טפסים אותם יש למלא מראש על ידי הנהג ורופאו ולהביאם לבדיקה. מאגר הטפסים שיש למלא או להביא משתנה בין בדיקה לבדיקה ויש לעיין בפירוש בהזמנה לבדיקה באילו טפסים יש צורך באופן ספציפי בבדיקה שקיבל הנהג.

בדיקת כשירות לנהיגה מתקבלת ממגוון רחב של סיבות ומטרתה לאשר המשך אחזקת רישיון לנהג שרישיונו נשלל או נמצא בספק מול משרד הרישוי. יש לוודא בהזמנה לבדיקה אילו מסמכים יש להכין מראש וכן לוודא את תשלום האגרה לבדיקה. בכל מקרה מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה לענייני תעבורה!

 

רכב ואיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה