נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית בראיון עבודה

ריאיון עבודה

הטרדה מינית נחשבת לתופעה בעייתית אך נפוצה למרבה הצער, שמתרחשת בשלל סיטואציות. ההטרדה עשויה להיות בין מנהל ועובד, בין מטפל ומטופל, אך גם במסגרת ראיון עבודה, במסגרתו ההטרדה עשויה להתגלות כניסיון לנצל סמכות ומעמד ולהחליט בדרכים בלתי כשרות על עתיד המרואיינ/ת בארגון.

 

 

"אם תשכבי איתי, התפקיד שלך"

ראיון עבודה הוא מעמד מלחיץ ומלא באי וודאות, שבו קיימים פערי כוחות מובהקים בין המרואיינים למעסיקים הפוטנציאליים. במעמד הריאיון, עשויות להתקיים התבטאויות מסוימות שעשויות להתפרש כהטרדה מינית.

סעיף 3 לחוק למניעת הטרדה מינית מתייחס לעבירת סחיטה באיומים ומגדיר אותה כמעשה שאדם התבקש לעשות והוא בעל אופי מיני. כך לדוגמה, המראיין עשוי לומר למרואיינת שהיא תתקבל אם תסכים לשכב איתו או לבצע עמו אקט מיני כלשהו והרי שמדובר בסחיטה. רף הענישה לעבירה זו הוא 7 שנות מאסר בפועל, אך אם המרואיינת אכן מבצעת את המעשה שנדרש ממנה, צפוי הסוחט להיענש ל-9 שנות מאסר בפועל.

 

 

מעשה מגונה במהלך ראיון עבודה

במסגרת הראיון עשויה להתרחש גם עבירת מעשה מגונה, אותה החוק מגדיר ככל מעשה שנועד לקבלת גירוי, סיפוק או ביזוי מיני. אם לדוגמה המראיין מנשק את המרואיינ/ת על הלחי ומוסיף הערה מינית כלשהי, או כאשר הוא מעיר למרואיינ/ת על הלבוש ומוסיף מסר בעל אופי מיני, דורש להסיר פריטי לבוש או מתעמק באופן גלוי בנתוני גוף ומעיר לגביהם, הדבר עלול להיחשב כמעשה מגונה. בעבירה זו, המקרה ייבדק לגופו על פי הנסיבות והקונטקסט המדויקים למקרה זה, כאשר אם יתברר כי אכן מדובר במעשה מגונה, המראיין יהיה צפוי לעונש של עד 10 שנות מאסר בפועל.

 

 

"את יפה. בואי נצא. תסכימי. אני חייב אותך."

קיים סוג נוסף של הטרדה מינית בראיון עבודה, שמתייחס לדחיית ההצעות של המרואיין במילים או בהתנהגות מפורשת. אם ההצעה חוזרת על עצמה על אף הדחייה החוזרת ונשנית, המקרה עשוי להיחשב כהטרדה מינית. לכך ראוי להוסיף גם הצעות "תמימות" שעשויות להיחשב כבעלות אופי מיני בשל הקונטקסט הסמוי או הנסיבות וגם אמירות מכפישות או מבזות על נשים באופן כללי. במצבים אלו, הנאשם במעשה צפוי למאסר של שנתיים בפועל.

 

 

הגשת תלונה על התנכלות

מרואיינים רבים שנקלעו לסיטואציה מטרידה מינית במסגרת הריאיון, מעידים כי פעמים רבות הם חוששים מהתנכלות. כך לדוגמה היה במקרה שבו מרואיינת התלוננה שמרואיין מסוים הטריד אותה מינית ואז סבלה התנכלות מכוונת מצידו (נדחתה מצד מקומות עבודה רבים בתחום העיסוק שלה, אליהם הגישה מועמדות). העונש על התנכלות הינו מאסר של עד שלוש שנים בפועל.

 

 

ייעוץ עם עורך דין מומחה

אם נקלעתם לראיון עבודה שבו חוויתם הטרדה מינית, או שאתם סבורים שהדינמיקה במסגרת הראיון הייתה מכפישה, מבזה מינית ואף בעלת גוון שמעלה אי נינוחות ולחץ מוגבר, רצוי לפנות לעורך דין מומחה ולברר האם עברתם הטרדה מינית במסגרת הראיון. עורך דין בעל ניסיון טוב יוכל להשיג עבורכם תוצאה משפטית ראויה וצודקת ונחשב גם לבעל יכולות הכלה ותמיכה רגשית, שיסייעו לכם לעבור את התקופה הקשה תוך ליווי משפטי צמוד.

ראיון עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פלילי
פסיקה
זכות השימוע בהליך הפלילי

היכרות עם זכות השימוע בהליך הפלילי יכולה לסייע עבור חשודים שרוצים לוודא שהזכויות שלהם נשמרות. במאמר הבא נציג את

איש חוק ומשפט
מהי אי הרשעה?

ביטול הרשעה רלוונטי בעיקר לנאשמים שזוהי הפעם הראשונה שהם מואשמים בבית משפט על כך שעברו על החוק. במידה ורשויות