נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה מידע תוכלו למצוא בספר הליקויים של ביטוח לאומי

אנשי משפט

מהו ספר הליקויים של ביטוח לאומי ומה אתם יכולים למצוא בו?

ספר הליקויים ביטוח הלאומי או בשמו השני ספר המבחנים הרפואיים, הינו ספר המשמש את ביטוח לאומי לקביעת אחוזי נכות בוועדות הרפואיות. למעשה, רוב תכולת הספר הינה רשימת מחלות וליקויים כאלה ואחרים יחד עם תקנות של הביטוח הלאומי. לרוב, משתמשים בספר זה כדי לקבוע דרגת נכות לנפגעי עבודה. מלבד פירוטים על הליקויים והמחלות, הספר כולל את כלל החוקים והתקנות שעומדים מאחורי קביעת דרגת הנכות- החל מהליכי הוועדה הרפואית שקובעת, הבדיקה הרפואית וכדומה.

 

וועדה רפואית לקביעת דרגת נכות

קביעת דרגת נכות מתבצעת באמצעות וועדה רפואית. לרוב, הוועדה תורכב ממזכיר אשר מתעד את מהלך הוועדה ומרופא אחד שהוא זה שיכריע את הדין אך אם הרופא יחליט שיש צורך ברופא נוסף או איש מקצוע נוסף אשר מתמחה במחלה הספציפית של התובע. חשוב לציין כי אסור שתהיה היכרות מוקדמת בין הרופא לבין התובע, לא בפן אישי ולא בפן מקצועי. ההזמנה לוועדה הרפואית נשלחת מטעם ביטוח לאומי אל התובע ותהיה בהתראה של 14 ימים מראש אלא אם התובע הסכים לזמן קצר יותר מזה. לפני תחילת הוועדה, הרופא מבצע עיון במסמכי התובע בכדי לקבל תמונת מצב כללית על המתרחש. בתחילת הוועדה, על התובע להציג את מחלתו או ליקוייו וכיצד אלו משפיעים עליו בחיי היומיום ומגבילים אותו מעבודתו. התובע רשאי להביא עמו מלווה שישמש לו לתמיכה נפשית ועורך דין להגנה על זכויותיו המשפטיות. בהמשך, הרופא יחליט אם צריך לערוך לתובע בדיקה גופנית ע"פ שיקוליו. בשלב האחרון, תתקבל החלטה אם נדרש לבצע בדיקות רפואיות נוספות או לקבל מסמכים רפואיים נוספים בכדי לקבוע את אחוזי הנכות. במידת הצורך, תגיע אחות או איש רפואה אחר, לביתו של התובע בכדי לבצע שם בדיקות נוספות. לאחר שהתובע עוזב את החדר, מתקיים לגביו דיון שבו מחליטים האם זכאי לאחוזי נכות ומה הם יהיו. שלב זה נעשה בעזרת ספר הליקויים שבו מצוין מהו האחוז לגבי כל ליקוי או מחלה שיש. בשלב זה, מחליטים אם הנכות הרפואית הינה זמנית או קבועה. ניתן לקרוא את חוות הדעת שנרשמה בוועדה באזור האישי באתר של ביטוח לאומי ואף לדרוש לקבל את הפרוטוקול הרפואי שנכתב בוועדה. כמו כן, ניתן להגיש ערעור על הוועדה ולעבור אותה בשנית.

לסיכום, ספר הליקויים כולל את כלל החוקים והתקנות אשר קשורים לקביעת אחוזי נכות. מומלץ מאוד לאדם אשר נמצא לפני וועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי, לעיין בספר זה בכדי לקבל תמונת מצב על מעמדו מבחינה חוקית.

 

פטיש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוח לאומי