נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא לעריכת חוזה משפטי

אנשי משפט

עריכת חוזה משפטי היא אינה משימה קלה.

זוהי משימה מורכבת אשר דורשת ניסיון, הבנה והשקעה בתהליך.

חוזים משפטיים יכולים לעסוק בנושאים מגוונים כגון חוזים בתחום האזרחי מסחרי, הסכמי שותפות, הסכמי רכישת פעילות עסקית, חוזה לרכישת מניות, שמירה על סודיות, חוזה קבלנות, זכיינות ועוד.

אז מה הם השלבים לעריכת חוזים כאלו?

 

  • הבנת המהות של החוזה

לפני שניגשים לתהליך עריכת חוזה, חשוב להבין את מהות הקשר בין שני צדדי החוזה, מה מטרת עריכתו, מה התפקיד של כל צד בחוזה ומה התוכניות העתידיות של כל אחד מהצדדים. על עורך הדין שעורך את החוזה מוטלת האחריות לברר באופן יסודי עם הלקוח את הפרטים הרלוונטיים לעריכת החוזה. זאת, על מנת להתכונן לכל תרחיש עתידי העלול להתעורר בנושא החוזה. בנוסף, הבנת הציפיות של כל צד בחוזה ואת מערכת היחסים הקיימת ביניהם קריטית לניסוח חוזה מקיף שיוכל להקל על פתרון סיבוכים עתידיים.

 

  • להימנע מחוזה מוכן מראש

ישנם רבים אשר מעוניינים לקצר את תהליך עריכת חוזה משפטי על חשבון רמתו המקצועית. אנשים אלו מורידים הסכם קיים מהאינטרנט, עורכים אותו קלות, מוסיפים כמה שינויים וחותמים עליו. אמנם חוזה שכזה חוסך זמן, כסף, השקעה והתעסקות, אך בעתיד אתם עלולים להיתקל בסוגיות שלא נמצאות בחוזה זה, וכך לבזבז זמן יקר ומשאבים בבית המשפט.

 

  • הכירו את סוגי החוזים הקיימים

ישנם מגוון רחב של חוזים משפטיים, וכדי לחתום על החוזה הרלוונטי ביותר עבורכם חשוב להכיר את הסוגים הקיימים. לדוגמא, ישנם חוזי רכישה, הסכמי רישיון, הסכמי מיזוג, הסכמי השקעה ועוד. מאחר ולחתימת חוזה משפטי יש השפעה משמעותית על שני הצדדים החתומים, חשוב לוודא כי מדובר בחוזה הנכון עבורכם וכי הוא ערוך בצורה מדויקת ומקצועית. אחד העקרונות החושבים בחתימת חוזה משפטי הוא שמירה על האינטרסים של שני הצדדים החתומים עליו.

 

  • כריתת חוזה – הצעה וקיבול

לאחר שגורם מסוים (חברה, גורם עסקי או גורם פרטי) פונה לגורם אחר בצעה לניסוח החוזה, על הצד שני להחליט האם הוא מקבל את ההצעה. לאחר שההצעה מתקבלת על שני הצדדים הם יכולים לתת תוקף להחלטה המשותפת על ידי חתימה על החוזה. בעת הניסוח חשוב לשים לב לכמה גורמים חשובים. במסגרת זו, חשוב לשים לב שפירוט העסקה המדוברת מעמיק ומדויק, לציין זכויות יוצרים, לדאוג שיש ביטחונות וערבויות לקיום החוזה הנחתם, או כל גורם אחר הרלוונטי לסוג החוזה המדובר.

 

לסיכום

על מנת לנסח חוזה איכותי חשוב להתייעץ ולהיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום. לכן, קיימת חשיבות גבוהה לשכירת שירות עורך דין מומחה בתחום חתימת החוזים. עורך דין מקצועי יוכל לדאוג לכך שכל הפרמטרים הרלוונטיים לחוזה יילקחו בחשבון וכי החוזה אכן יגן על האינטרסים ועל הצרכים של שני הצדדים החתומים.

 

שופט מרכזי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין חוזים