נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו המס לניכוי מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים

תאונת דרכים בכביש

תאונות דרכים הן, לצערנו, ממש לא מופע נדיר בנוף הישראלי.

תאונות דרכים שונות מתקיימים מדי יום בכבישי ישראל, גם כאלו שמתרחשות בתוך העיר וגם כאלו שמתרחשות מחוצה לה. לצערנו, בתאונות הדרכים מעורבים גם נהגים וגם הולכי רגל, כשבמקרים הטובים הן מסתיימות בנזקים קלים אך במקרים הגרועים ביותר הן עלולות להסתיים אפילו במוות.

במידה ומוגשת תביעה בגין תאונת דרכים ובעקבותיה יתקבלו פיצויים אצל הנפגע, הפיצויים ילוו בתשלום מס מסויים. אז מהו המס לניכוי מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים? בואו נבדוק ביחד.

 

מיסים על פיצויים? מה זאת אומרת?

מס הכנסה קובע שבגין כל הכנסה שהיא, כשם שהיא משכורת בגין ימי עבודה וכשם שהיא פיצויים בגין מקרים מסויימים יש לשלם אחוז מס מסויים. ככלל, ככל שסכום ההכנסה גבוה יותר כך גם מספר אחוז המס שינוכה ממנו יהיה גבוה יותר, אולם בכל הנוגע למס לניכוי מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים העניינים פועלים בצורה קצת אחרת.

 

איך עובד כל העניין הזה בפועל?

תביעה בגין תאונת דרכים יכולה להיות מוגשת גם בלי כל הוכחת אחריות הנוגעת בנהג הפוגע. מספיק שהתובע מציג מסמכים וראיות שקשורים בנזקים שנגרמו לו בעקבות תאונת הדרכים, והנה לכם עילה לתביעה.

החוק מצביע על פיצויים אותם אפשר יהיה לקבל בגין נזקים שכוללים כאבים וסבל, ונקב בסכום מקסימלי אותו אפשר יהיה לקבל בתור פיצויים. בנוסף, בסיס השכר שיסייע בחישוב הפסד השכר של התובע גם הוא הוגבל לעד פי שלושה מממוצע השכר במשק, לכן תובע ששכרו עומד על סכום גבוה יותר – לא יוכל לקבל פיצויים שחורגים מהגבלה זו.

 

מהו המס לניכוי מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים?

כאמור, לפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים ילווה גם ניכוי מס. בעקבות התביעה בגין תאונת הדרכים יקבע סכום הפיצויים עבור כל מקרה לגופו, וממנו ינועו התקבולים שהתובע מקבל מביטוח לאומי בעקבות התאונה.

המס לניכוי מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים נובע משני טעמים: האחד שלא יווצר מצב של כפל פיצויים, והשני שהגורם המטבח לא ישלם פיצוי כפול – גם לתובע וגם החזר לביטוח לאומי.

 

וואו, עם כל זה אנחנו אמורים להתמודד לבד?

ממש לא. במידה ואתם עומדים בפני תשלום מס לניכוי מפיצויים בתביעה בגין תאונת דרכים, או בכלל בפני תביעה מסוג כזה, ייעוץ של עורך דין לדיני תעבורה הוא הרעיון הטוב ביותר בשבילכם. בחרו בעורך דין מקצועי, מיומן ובעל ניסיון ותוכלו להבטיח לעצמכם הליך משפטי כמה שיותר פשוט ומהיר.

 

עורכת דין מומלצת לדיני תעבורה

הכירו את עורכת דין יערית אוליאל. עורכת דין יערית אוליאל היא עורכת דין מומחית לדיני תעבורה ותוכל לעמוד לצידכם בכל שלבי התביעה – לפניה, במהלכה ולאחריה. צרו קשר ותהנו מליווי משפטי הוגן ואמין 077-804-9581.

 

פטיש משפטי מזהב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה
מזנאיים
הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

קיבלתם זימון לבדיקת כשירות לנהיגה? מתבלבלים ממקבץ האותיות המבלבל מרב"ד? מוציאים רישיון למשא כבד ולא מבינים איך להתחיל? כל