נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המעסיק לא מוכן לשלם לי פיצויים, האם אני צריך עו"ד?

שופט מרכזי

במידה ופוטרתם, דעו כי הנכם זכאים לכספי פיצויים, ובמקרים מסוימים גם אם אתם אלו שהתפטרתם.

בעת סיום חוזה ההעסקה חשוב לוודא כי אכן המעסיק ביצע חובתו ודאג להפריש את כספי הפיצויים כראוי.

תביעות בתחום דיני עבודה הן דיי נפוצות אפילו שמתנהלות סביב נושאים כגון פנסיה ופיצויים. אך, חשוב לזכור כי ישנה הצדקה לעיסוק הרב סביב דיני עבודה היות ומדובר בזכויות הבסיסיות של כל עובד ועובד. במידה ויש לכם חשד כי המעסיק אינו מבצע הפרשה תקינה לכספי פיצויים, יש לכם עילה לגיטימית להעלות את הנושא ולבדוק אותו.

 

מהם כספי פיצויים?

כאשר עובד מפוטר ממשרתו, המעסיק מחויב להעביר לו כספי פיצויים אשר סכומם לרוב נאגר במהלך תקופת העסקתו, כחלק מההפרשה לביטוח הפנסיוני. במקרים מסוימים זכאי עובד לפיצויים במידה והוא זה אשר הפסיק עבודתו.

את סכום כספי הפיצויים ניתן לבחור ולקבל לחשבון הבנק. במידה ולא, הכסף נשאר חלק מקרן הפנסיה וישמש את האזרח לעת זקנה. המלצת המדינה היא כמובן לא לבצע משיכה של כספים אלו בעת הפסקת חוזה העבודה.

 

מתי אני זכאי?

שימו לב, במידה והתפטרתם הנכם זכאים לקבל כספי פיצויים גם אם עבדתם פחות משנה אצל אותו מעסיק, וזאת במידה והנכם חתומים על סעיף ,14 או חל עליכם צו הרחבה לביטוח הפנסיוני. במידה ואינכם בטוחים היכן אתם נופלים על פי החוק, מומלץ ואף חובה לפנות לייעוץ אצל עו"ד דיני עבודה.

 

האם אני יכול להגיש תביעה?

במידה ויש לכם חשד, גם אם קל, שאינכם מקבלים את גובה הפיצויים המגיע לכם, או שאינכם מקבלים פיצויים כלל למרות שאתם זכאים, פנו מיד לייעוץ אצל עורך דין דיני עבודה. עורך דין, המתמחה בתחום זה, יידע כיצד לבדוק כראוי את גובה ההפרשות לביטוח הפנסיוני ביחס לשכרכם. בנוסף, ידע הוא כיצד לקרוא היטב את חוזה ההעסקה שלכם והוא יוכל להגדיר סופית ובהתאם לחוק אם הנכם זכאים לכספי פיצויים.

במידה ואכן נמצא כי המעסיק לא העביר לכם פיצויים, שעליו להעביר כחוק, ראשית פנו לאותו מעסיק על מנת לנסות ולהסדיר את הנושא מחוץ לכותלי בית המשפט.

במידה והמעסיק מסרב לשתף פעולה, התייעצו עם עורך הדין. בהתאם לעצתו תוכלו להגיש תביעה בעיניי עבודה. על המעסיק יהיה להוכיח ללא ספק כי פעל בהתאם לחוק ויהיה עליו לספק הסברים באשר לפעולותיו.

 

לסיכום

על פי חוק, למעט מקרים חריגים, עובד אשר הופסק חוזה העסקתו מטעם המעסיק זכאי בכספי פיצויים. כספי הפיצויים נאגרים במהלך ההעסקה כחלק מהביטוח הפנסיוני ובעת הזכאות ניתן להשאירם בקרן או למשוך אותם. במידה והנכם חושדים שאינכם מקבלים כספי פיצויים כמגיע לכם על פי החוק, פנו מיד לייעוץ אצל עו"ד דיני עבודה.

 

פסיקה משפטית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה
עבודה ראשית
זכויות עובדים

יחסי עובד מעביד טומנים בחובם תלות הדדית. לעיתים קרובות המעסיק נמצא כשידו על העליונה ובכדי למנוע מצב שבו המעסיק