נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הסכם שכר טרחה מקרקעין

מקרקעין

אתם עומדים לבצע בפעם הראשונה בחייכם עסקת מקרקעין ורוצים לקבל את שירותיו של עו"ד מקצועי ואמין? אם כך, ברור מדוע אתם תוהים, בין היתר, איזה שכר טרחה תצטרכו לשלם לו, כי אין ספק שעוה"ד יגבה מכם תשלום עבור שירותיו. זקוקים לעזרה? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות שחיפשתם.

 

על כמה עומד שכר הטרחה?

בשנת 2000 פרסמה לשכת עורכי הדין תעריף מומלץ לעסקות מקרקעין אשר קובע כמה עו"ד ממוצע יכול לגבות עבור שירותיו. בהתאם להסכם זה שכר הטרחה המינימאלי של עו"ד מקרקעין עומד על 1% מ- 538,210 ₪ הראשונים ועוד 0.75% מסכום השווי מעל סכום זה. בנוסף, לשכת עורכי הדין קובעת בצורה מפורשת שעל החישוב הזה צריך להוסיף עוד שכר טרחה בגין פעולות נוספות, כמו לדוגמא, ניהול של חשבון נאמנות, רישום משכנתא או רישום הערת אזהרה. בפועל אנחנו רואים שהמצב קצת שונה כי שכר הטרחה בדרך כלל נע בטווח שבין 0.5% + מע"מ ל- 2% + מע"מ מערך הנכס. כמו כן, חשוב להיות מודעים לכך שישנם גורמים שיכולים להשפיע על שכר הטרחה, כמו. לדוגמא: השאלה האם מדובר על עסקת מתנה, גירושין או עסקות מקרקעין אחרות.

 

החשיבות של חתימה על הסכם ברור ומוגדר

חשוב מאוד להיות ערים לעניין של הסכם שכר טרחה מקרקעין. אפילו אם אתם מכירים את עוה"ד ואפילו אם הוא אדם שאתם מאוד אוהבים, אין כל סיבה להתחיל איתו עסקה כלשהי בלי שאתם חותמים איתו על חוזה. הוא לא עושה לכם טובה אלא מבצע עבודה מקצועית לכל דבר ולכן צריך להיות ביניכם הסכם שיכלול את כל הפרטים החשובים. בנוסף, רצוי מאוד לברר מול עוה"ד האם יש לו ביטוח מקצועי, כי אתם לא רוצים להסתבך עם עו"ד שלא עובד בצורה מסודרת, מקצועית וכזו שיכולה להגן עליו ועל לקוחותיו.

הסכם שכר טרחה

עו"ד מומלץ

מעבר לכך שצריך להבין על כמה עומד הסכום שתשלמו לעוה"ד ומעבר לכך שכדאי לחתום איתו על חוזה, אין ספק שצריך גם לבדוק במי אתם בוחרים. כמובן שלא חסרים עורכי דין שעוסקים בתחום הנדל"ן, כי מדובר על תחום שיש בו ביקוש רב מאוד בארץ, אך לא כל עו"ד יוכל להתאים לדרישות שלכם. אם אתם רוצים לבחור עו"ד שיוכל לבצע עבורכם את כל השירותים הנלווים שקשורים לחוזה קניית הדירה, חשוב לבדוק את הפרטים הללו מול עוה"ד מראש. למעשה, בעת החתימה על הסכם שכר הטרחה עם עוה"ד שלכם, רצוי מאוד להגדיר את הדברים. איפה מתחיל השירות שנותן עוה"ד ואיפה הוא נגמר? מה כלול בשכר הטרחה ומה לא? ככל שהדברים יהיו מסודרים יותר כך תצאו מרוצים יותר מכל העניין. כנסו עוד היום ללינק: https://yochpaz-law.co.il וצאו לדרך עם עורכת דין מובילה ומקצועית שתגבה מכם מחיר נוח ותיתן לכם שירות נהדר.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
נדל"ן
משרדי מקרקעין בארץ

משרדי מקרקעין בישראל הם בעצם איגוד של מספר עורכי דין שנרשמו בלשכת עורכי הדין בהתאם לתקנות הלשכה. בנוסף, בכדי