נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החלטתם להתגרש? כך תעשו זאת בלי לשבור את הכיס

טבעת זוגית גירושין

זוגות רבים שעברו גירושין בעבר, יוכלו להעיד שמדובר בהליך יקר במיוחד. אחרים, שמכירים בטיפים חיוניים בנושא, יוכלו להעיד אחרת. שכן, יש אפשרות לקחת חלק בגירושין מבלי לשבור את הכיס. המדריך הנוכחי יציג בפניכם את כל המידע הרלוונטי שיאפשר לכם לחסוך, אז כדאי שתישארו כאן ותקראו את השורות הבאות בעיון רב.

 

 הקדמה – למה זה כל כך יקר?

כאמור, העלויות של גירושין ידועות כגבוהות במיוחד. זוגות שטרם הכירו בהליך, עשויים לתהות מה גורם לתשלום הגבוה. זו העת לגלות שמדובר בעלויות שנוגעות להליכים בירוקרטיים שונים. לדוגמא, תשלומים על אגרה של פתיחת התיק שצריך להתחלק בין בני הזוג. לצד זאת, יש את התשלום שמועבר לגורם מקצועי (עורך דין או טוען רבני) שילווה אתכם לאורך הדרך. כידוע, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהפחית את ההוצאות. בפסקאות הבאות נציג בפניכם את הדרכים שיובילו להוזלת העלויות באופן משמעותי.

 

אפשרות ראשונה – תבקשו הצעות מחיר מגורמים מקצועיים

הדרך הראשונה שתאפשר לכם לחסוך מאות או אלפי שקלים נוגעת לקבלת הצעת מחיר מצד טוען רבני. זה הרי ידוע שכל בעל מקצוע מתמחר את העבודה שלו באופן שונה. כך שתוכלו למצוא בקלות טוען רבני זול שמציע תמחור שמתאים לכיס שלכם. נדגיש שתצטרכו לערוך בירור אודות מקצועיותו של הטוען הרבני, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שהוא עונה על הקריטריונים הבסיסיים הבאים:

  • בעל ניסיון רב בתחום
  • קיבל המלצות טובות מצד לקוחות קודמים
  • זמין ללוות אתכם לאורך כל הדרך

לבקש הצעות מחיר מגורמים מקצועיים

אפשרות שנייה – תתגרשו בהסכמה

אתם יכולים לחסוך בהוצאות משפטיות באופן ניכר, אם רק תצליחו להגיע לפתרון שמתאים לשניכם. שכן, הליך גירושין שמתבצע בהסכמה הדדית, מאפשר לערוך הסכם גירושין שמסדיר את הנושאים השונים שנוגעים לפירוק התא המשפחתי. מדובר למשל בדברים הבאים:

  • תשלום המזונות
  • סוג המשמורת
  • חלוקת הרכוש

נדגיש שאי הסכמה על הדברים הללו, עשויה להוביל להליך משפטי שעשוי לעלות הרבה כסף.

 

לא יכולים לעמוד בתשלומים? אלה האפשרויות שעומדות בפניכם

בני זוג שגילו שאין באפשרותם להתמודד עם ההוצאות הכלכליות שנוגעות להליך הגירושין, יכולים לפעול באחת מהדרכים הבאות:

  1. לנסות לשקם את חיי הנישואין
  2. ליטול הלוואה מבנק או מגורם חוץ בנקאי

נציין שמומלץ לכל אחד מבני הזוג לבצע את האפשרות השנייה (נטילת הלוואה) באופן עצמאי. כלומר, שכל אחד ייטול הלוואה משלו, כדי שניתן יהיה להתנהל נכון מבחינה כלכלית בהמשך הדרך.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הדרכים שיאפשרו להתגרש מבלי לקרוע את הכיס. כעת ברור לכם שמדובר בתהליך יקר שניתן להוזיל בעת הצורך. זו העת ליישם את המידע שצוין קודם לכן, כדי שתוכלו להביא לשינוי שיעניק לשניכם שקט נפשי מכל הבחינות.

לוקח הלוואה מבנק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין
מה הוא תהליך מתן גט
מה הוא תהליך מתן גט?

גט זהו שמו של השטר העברי שבו הבעל "מגרש" את אשתו במסגרת הליך גירושין בבית הדין הרבני. בהתאם לחוקי