נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם תחומי ההתמחות הייחודים של עורך דין רשלנות רפואית?

DarkoStojanovic / Pixabay

עורך דין רשלנות רפואית נותן מומחה במקרים בהם רופא או כל איש צוות רפואי נהג ברשלנות במטופל אשר גרמה לו נזק. מהם תחומי ההתמחות הייחודיים של עורך דין רשלנות רפואית תלויים כמובן שעורך דין הספציפי ובניסיון שלו אך יש כמה נושאים כלליים שסביר כי כל עורך דין רשלנות רפואית יוכל לסייע לכם בהם.

 

רשלנות רפואית

המונח רשלנות רפואית יכול להיתפס בצורה מאוד מורכב בקרב צוותים רפואיים אך כאשר מדובר בתחומי ההתמחות של עורך דין רשלנות רפואית, מהצד שלו סביר כי הוא, והלקוח שלו, רואים בזאת כקבלת פיצוי בגין נזק שהיה ניתן למנוע. בסופו של דבר, הכוונה למקרים בהם לא ננהגה הזהירות ותשומת הלב המספקות במהלך מתן טיפול או ייעוץ רפואי ואלו גרמו מאוחר יותר, לנזק אצל המטופל שללא ספק היה ניתן למנוע.

  1. אבחון שגוי של מחלה
  2. המלצה שגויה על טיפול
  3. רשלנות במהלך ניתוח או מתן הליך רפואי
  4. טעות במתן תרופות או בהוראות השימוש

 

כל עוד הפעולה של הצוות הרפואי הייתה ללא זהירות מספקת והביאה לנזק, היא עשויה להיחשב רשלנות רפואית.

 

אבחון שגוי

תחום ההתמחות הייחודי של עורך דין רשלנות רפואית בא לידי ביטוי במקרים בהם איש צוות רפואי לא אבחן כראוי בעיה רפואית או בדיקה רפואית אשר ללא ספק היה ניתן לאבחן. זאת יכול להיות כדוגמת אבחון שגוי של בדיקה שחזרה כדוגמת MRI או אולטרה סאונד, אך גם בבחינות מעשיות של כל מיני תסמינים וקישורם למחלה או לבעיה רפואית מסוימת הדורשת טיפול.

 

מוות כתוצאה מרשלנות רפואית

רשלנות רפואית בהכרח הביאה לכדי נזק אך היא יכולה לגרום נזק קטן ולא כל כך משמעותי ובניגוד לכך גם יכולה ליצור נזק משמעותי עד כדי מוות. עורך דין רשלנות רפואית מתמחה באופן ייחודי במקרי מוות כתוצאה מרשלנות רפואית של צוות רפואי.

 

הוכחת רשלנות רפואית

לא משנה מה הטיפול, האבחון או כל הליך רפואי אחר אשר בוצע על ידי צוות רפואי, תחומי ההתמחות הייחודים של עורך דין רשלנות רפואית מתרכזים סביב ההכרח להוכיח כי אכן הייתה רשלנות רפואית היכן שהיא חשודה. מדובר בהליך לא פשוט אשר עורך דין רשלנות רפואית מתמחה בו באופן ייחודי ויודע לרוב מה כדאי לחפש על מנת להוכיח זאת.

בשונה מעורכי דין העושים בדיני נזיקין אחרים, תחומי ההתמחות הייחודים של עורך דין רשלנות רפואית סובבים סביב עולם הרפואה ומתבססים על הוכחת רשלנות של צוות רפואי בעת טיפול או אבחון של מטופל כלשהוא. באם אכן יצליח להוכיח קיום של רשלנות אשר גרמה לנזק, גם אם הוא קטן וגם אם חמור, התביעה עשויה לצלוח והמטופל אשר נפגע צפוי לקבל פיצוי.

ערימת של כדורים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית