נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

התעללות מינית בילדים – מציאת עורך דין מתאים

התעללות מינית בילדים

מקרים של פגיעה מינית בילדים הם קשים במיוחד, הן לנפגעי העבירה והן למשפחות הנפגעים. פגיעות מיניות בילדים נעשות במגוון צורות ועל ידי מגוון רחב של פוגעים. אחד הצעדים החשובים בעת התמודדות עם פגיעה שכזאת, הוא בחירת עורך דין מתאים שילווה את הנפגע ואת המשפחה. כתבנו מדריך קצר בנושא. 

 

עבירות מין בילדים -הסבר קצר

פגיעות מיניות בילדים מתחלקות למספר עבירות שונות בעלות אופי וחומרה שונים – הטרדה מינית, תקיפה מינית, אונס ומעשה סדום. כל אחת מהעבירות האלה היא חמורה מאוד וגורמת נזק משמעותי לנפגע העבירה ולמשפחתו. עבירות מין בילדים נעשות בדרך כלל על ידי אנשים שמוכרים לילדים כמו קרובי משפחה או צוות חינוכי.

לכן חשוב מאוד לפתח קשר בריא ופתוח בתחום זה, ולעודד את הילדים לשתף את הוריהם במידה ומשהו מפריע להם בתחום זה. קשר בריא בנושא המיני בין ההורים לילד, יעזור למנוע או לקצר את משך הפגיעה המינית וכמו כן יעזור לילד להתמודד עם הפגיעה במידה והיא התרחשה.

 

היחס לנושא של מערכת המשפט והעונשים בעבירות אלו

מכיוון שהפגיעות המיניות בילדים גורמות לנזק חמור במיוחד, היחס של מערכת המשפט לנושא הוא חמור מאוד. משטרת ישראל, הפרקליטות ובתי המשפט נוטים להחמיר בענישה של מי שפגע מינית בילדים. כמו כן, היחס הציבורי לעבירות אלה הוא חמור במיוחד והדבר משפיע גם על הלך הרוח של השופטים בתיקים אלה.

 

מה ניתן לעשות במקרה של עברת מין בילדים

תביעה בגין פגיעה מינית בקטינים יכולה להיות מוגשת לשני גופים מרכזיים. הגוף הראשון הוא בית משפט אזרחי לענייני נזיקין. בבית משפט זה ניתן לתבוע את הפוגע בגין נזקים שנגרמו לנפגע ולקבל על כך פיצויים כספיים. הגוף השני הוא משטרת ישראל. ניתן ורצוי להגיש תלונה במשטרה על פגיעה מינית בקטין לפי חומרת הפגיעה שנעשתה. תלונה זאת מוגשת בכדי לגרום לפוגע לשלם על מעשיו במישור הפלילי.

 

איך לבחור את עורך הדין המתאים לנושא?

מציאת עורך דין מתאים שילווה את הנפגע ואת משפחתו בתביעות השונות שיגישו, זהו עניין חשוב מאוד. חשוב לשים לב לכך שלעורך הדין שבחרתם יש ניסיון עשיר בעבודה על תיקים של פגיעה מינית ובעבודה עם ילדים. בנוסף לכך, במקרים של פגיעה מינית בילדים חשוב מאוד למצוא עורך דין שיודע לטפל במקרה בצורה רגישה ואחראית, וידע לדבר עם הילד הנפגע בגובה העיניים ובצורה ברורה ופשוטה.

 

בחירת עורך דין עבירות מין בילדים – סיכום

עבירות של התעללות מינית בילדים הן עבירות חמורות במיוחד. עבירות אלה גורמות לנזקים קשים גם לילד הנפגע וגם לכלל משפחתו. על כן היחס של מערכת המשפט ומערכות אכיפת החוק לעבירות אלה הוא חמור ונוקשה. במקרה של פגיעה מינית בילדים, ניתן להגיש תביעה פלילית ותביעה אזרחית לשם קבלת פיצויים.

התעללות מינית בילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין הטרדה מינית