נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

התרת נישואין – איך עובד התהליך ולמה עושים אותו

פטיש

בתקופה האחרונה אנו עדים לכך שקיים שיח ער בנוגע להליך התרת נישואין בקרב גולשים ברחבי הרשת. הדבר נובע כנראה בעקבות כתבה שפורסמה לא מזמן בחדשות שסיפרה על הקשיים שחוו זוג שעבר את ההליך, אך לא צוין בה מה זה בכלל אומר. כדי להעלות את העניין למודעות ולהקל על אלו שמחפשים מידע בנושא, החלטנו לכתוב על כך מדריך מקיף. קראו את השורות הבאות ותקבלו את כל הפרטים שרציתם לדעת בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדירך

גם אנחנו צפינו בכתבה המדוברת שכל המדינה ראתה. וכן, גם אנחנו לא הבנו איך אפשר להציג כתבה שנוגעת לנושא מסוים מבלי להקדיש כמה רגעים להסבר של המושג. שכן, לא כולם יודעים מה זה הליך של התרת נישואין. כדי שנוכל להציג בפניכם את המידע בנושא, פנינו אל גורמים שמבינים בו דבר או שניים. מדובר באנשים שעברו בעצמם את ההליך. אתם וודאי תוהים איך הגענו אליהם, אז נשתף אתכם שהגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט בפייסבוק וביקשנו מאנשים שעברו הליך שכזה לשתף אותנו מה זה בדיוק ומה חשוב לדעת על ההליך.

 

מה זה התרת נישואין בקצרה?

נתחיל בהגדרה קצרה של המושג. מדובר בעצם בחוק שנקבע בשנת 1969. חוק זה קבע כי ישנה פרוצדורה שמקבילה להליך של גרושים בין ביני זוג מעורבים. כך שבעצם, הליך מסוג זה מאפשר לזוגות מעורבים להתגרש כדין. כדי שזה יקרה, הם צריכים לגשת אל עו"ד לענייני משפחה בשוהם או בקרבת מקום המגורים שלהם.

 

מה זה התרת נישואין באופן מעמיק יותר

כידוע לכם, הרבנות אינה מכירה בנישואין שבאים לידי ביטוי בין אדם שהוא יהודי לבין אדם שבא מדת אחרת או שהוא מגדיר את עצמו כחסר דת. מבחינת הרבנות, זוגות מסוג זה לא נחשבים כנשואים. לכן, אם הם רוצים להיפרד בשלב מסוים בישראל, הם מחויבים בגט לחומרה. המשמעות היא בעצם שהם יחשבו לפרודים, אבל הם לא יוכלו לקבל את הזכויות שמגיעות לבני זוג שהתגרשו כמו למשל, תשלום של מזונות.

 

איך עובד ההליך?

אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו שההליך מצריך ביצוע של 3 שלבים חשובים:

  1. מציאת עורך דין מומלץ
  2. יצירת קשר עמו וקבלת ליווי מצדו לאורך כל ההליך
  3. הגשת בקשה לבית המשפט לענייני משפחה שנמצא בקרבת מקום מגוריכם

לאחר שמבצעים את 3 השלבים שצוינו לעיל, יש צורך להגיש מסמכים שונים אל בית המשפט ולהמתין עד לקבלת זימון לדיון בעניין. בית המשפט יאשר בסופו של דבר את הליך התרת הנישואין ואתם תוכלו להיפרד בסיומו.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכל המתעניינים להבין אחת ולתמיד מהו הליך של התרת נישואין. כעת, כשידועים לכם הפרטים, אתם יכולים לחלוק אותם עם אחרים שעדיין מנסים להבין במה מדובר.

מאזניים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין משפחה
ריב על רכוש
חלוקת חובות בין בני הזוג

לעיתים כאשר זוג מתגרש עולה השאלה מה עושים עם החובות שהם צברו במהלך הנישואין, הסוגייה מסתבכת בעיקר כאשר החובות