נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חוזה שכירות משרד – האם חשוב שעורך דין יראה אותו לפני החתימה?

חדר ישיבות

מנהלים עסק קטן ומתכננים לשכור שטח עבור פעילות העסק? לא מצאתם אופציית רכישה טובה ומעדיפים ללכת על שכירות באזור מתאים עבור העסק שלכם?

חוזה השכירות של עסק הוא שונה מחוזה שכירות עבור מגורים ודורש היכרות עם חוקים ונהלים הקשורים בעסקים.

במקרים רבים כדאי להתייעץ עם עורך דין מהתחום אך בכל מקרה שווה להכיר את הפרטים הבאים.

 

מי פה בעל הבית?

אחד הנושאים החשובים ביותר בשכירות ובמיוחד בשכירות של עסק או משרד הוא מי מחזיק בבעלות על הנכס. לעיתים פרסום של משרדים להשכרה בתל אביב יוביל אתכם לחברה השוכרת את המשרדים מבעל השטח ומשכירה אותם לכל דורש. במקרה כזה, אתם הופכים להיות שוכרי משנה ובעצם תלויים במידה רבה בהסכם הקיים בין בעל המבנה לחברה השוכרת. על כן, אם כך המצב חשוב לוודא זאת מראש וכן להכניס לחוזה סעיפים שיגנו עליכם ממצב בו אחד מהצדדים שאינו אתם מפר את החוזה ומבקש לסיים את ההתקשרות.

 

מה מותר ומה אסור?

בניגוד לשכירות עבור מגורים בשכירות לעסקים ישנן מגבלות רבות על סוג הפעילות העסקית שניתן לבצע במקום המושכר. ההגבלות נובעות מתוכניות המתאר העירוניות ועל כן שינוי שלהם ידרוש תהליך מורכב, יקר וארוך מול הרשויות. כמו כן, חשוב לוודא שהבניין כולל את התשתיות המתאימות על מנת לאפשר לעסק לקבל רישיון. עסקים מסוימים נדרשים להחזיק באמצעים המתאימים לטיפול בסחורה וחומרי גלם בצורה נאותה ואם במושכר אין כאלו על המשכיר לדאוג להתאים את המושכר לדרישות השכירות. בנוסף, אם אתם השוכרים הראשונים חשוב לוודא שהבניין כבר קיבל אישור אכלוס אחרת לא תוכלו להיכנס אליו.

 

על מה אתם משלמים בעצם?

כמו בכל שכירות, חשוב לוודא שאתם יודעים על מה אתם משלמים והאם יש עלויות נוספות כמו דמי ניהול או ועד בית וכמובן חשבונות כמו ארנונה, מים וחשמל. במקרים של שכירות עבור עסקים, בדרך כלל דמי הניהול מתייחסים לניקיון של המרחבים המשותפים במבנה וכן לביצוע עבודות תחזוקה שוטפות באזורים אלו. בניגוד לשכירות עבור מגורים, בשכירות לעסקים בדרך כלל השוכר הוא זה שמחויב לבצע תיקונים בתשתיות המושכר שכן הוא בדרך כלל מבצע שינויים במושכר בהתאם לצרכיו. בנוסף, חשוב לוודא מהו שטח המושכר עליו אתם משלמים שכן במקרים רבים מדובר בשטח המחושב לפי הגבולות החיצוניים של המבנה ולא הפנימיים.

 

איך ממשיכים מכאן?

עוד נושא שחשוב לשים אליו לב במקרים של שכירות עבור עסקים או משרדים הוא האופציה לחתימה על חוזה נוסף. במקרים רבים ניתן להכניס בחוזה אופציה להמשך השכירות ולהגדיר אחוז מקסימלי בו יעלה המחיר בהתאם לאופי השוק. כך אתם יכולים להבטיח לעצמכם את המשך התנהלותו התקינה של העסק בלי להיות מודאגים כל שנה מחדש ממציאת מקום לפעילות העסקית.

חלל להשכרה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
נדל"ן
משרדי מקרקעין בארץ

משרדי מקרקעין בישראל הם בעצם איגוד של מספר עורכי דין שנרשמו בלשכת עורכי הדין בהתאם לתקנות הלשכה. בנוסף, בכדי

מקרקעין
הסכם שכר טרחה מקרקעין

אתם עומדים לבצע בפעם הראשונה בחייכם עסקת מקרקעין ורוצים לקבל את שירותיו של עו"ד מקצועי ואמין? אם כך, ברור