נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חלוקת ממון בהליך גירושין: 5 נקודות חשובות

בית משפט

אחד החלקים הסבוכים והלא ברורים של הליך גירושין הוא חלוקת הממון. גם אתם נמצאים בפתחו של הליך גירושין ולא מוצאים את ידיכם ורגליכם בסיפור הזה? אנחנו כאן כדי להציג לכם 5 נקודות עיקריות בנושא, שיעשו לכם קצת סדר בעניין.

 

הסכמה בין בני הזוג

את חלוקת הממון, כמו רוב חלקי הגירושין, ניתן לעשות בשתי דרכים: הנעימה יותר והנעימה פחות. אם זכיתם, ואתם אחד מהזוגות האלו שמצליחים להגיע להסכמה גם בזמן המורכב הזה, תוכלו לעשות גם את חלוקת הרכוש לפי הסכם ביניכם או בעזרת הליך גישור, ללא מעורבות של בית משפט. אם אתם כמו רוב הזוגות שהגיעו למצב של גירושין, וההסכמה מכם והלאה, בית המשפט או בית הדין הרבני יכריע בעניין.

 

חלוקה שוויונית בהליך גירושין

הכלל הבסיסי הראשון בחלוקת הרכוש בהליך הגירושין הוא חלוקה שוויונית של הנכסים המשותפים שנצברו במהלך חיי הנישואין. הנכסים המשותפים כוללים את הדירה המשותפת, עובדות סוציאליות, נכסי קריירה, ועוד. זאת גם אם הם רשומים רק על שם אחד מבני הזוג.

 

אי שיווין בחלוקת ממון

ישנם שלושה סוגי נכסים שלא ישתתפו בחלוקה השוויונית שהוצגה בסעיף הקודם, ואלו הם: נכסים שנצברו לפני הנישואין, ירושות ומתנות, גם כאלו שהתקבלו לאחר הנישואין. אולם החרגה זאת נכונה רק בתנאי שלא הוכחה כוונת שיתוף לגבהים. אם יוכח שבן הזוג שהוא בעל הנכסים התכוון, או יצר מצג שהוא מתכוון, לשתף את הנכסים עם בן הזוג גם הא יחולקו בצורה שוויונית.

 

חובות שנצברו לאחר הנישואין

גם לגבי חובות שנצברו לאחר הנישואין אין זה משנה על שם מי מבני הזוג רשום החוב. אך כן משנה הסיבה שבגינה נצבר החוב. אם החוב נצבר כדי לממן את צרכי התא המשפחתי המשותף, למשל לצורך מגורים או מזון, החוב יחולק שווה בין בני הזוג. אם מדובר בחוב שצבר אחד מבני הזוג, ואין לו קשר לחיי הנישואין השוטפים, הוא יישא בו לבדו.

 

בחירת מקום ההתדיינות

ארבע הנקודות הקודמות מהוות את הקווים הכלליים של חלוקת רכוש בהליך גירושין. עם זאת, יש מקרים שיגרמו לסטייה מכללים אלו. העניין של חלוקת הרכוש הוא דוגמה טובה להשפעתה של בחירת מקום ההתדיינות.

 

בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני

בעוד בית משפט לענייני משפחה פוסק על פי החוק הישראלי בלבד, ומחויב לכללים שהצגנו, בבית דין רבני ישנם כללים נוספים. כך למשל, אם ישנה עילת גירושין צודקת מבחינת המשפט העברי בית הדין יכול לפסוק לאישה את הסכום שקשור בכתובה, ללא קשר לשאר חלוקת הרכוש.

בנוסף, בבית דין רבני יש לבגידה של אחד מבני הזוג משקל גם בחלוקת הרכוש, ובן הזוג הנבגד יכול לצאת כשידו על העליונה.

 

סיכום

כמו בנושאים רבים המלווים את הליך הגירושין, גם הנושא של חלוקת רכוש מושפע מהזירה בה תבחרו לנהל את ההליך ומהחלטות משפטיות נוספות שתעשו בדרך. מסיבה זאת כדאי לפנות לעורך דין מומחה לענייני משפחה שיוכל לכוון אתכם למקום הטוב ביותר לכם.

אם תתמהמהו אתם עלולים לגלות שהצד השני כבר הציב עובדות בשטח, שהן בדרך כלל לא בדיוק לטובתכם. לפנייה לאתר של עורכת דין מובילה בתחום, כנסו לקישור: https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-גירושין

זוג גרוש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף