נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה אפשר לעשות שעולה חשד של גניבה בעסק

מאזניים

אם אתם מרגישים שמשהו לא תקין מתחולל בעסק שלכם, יכול להיות שהבעיה היא בתוך הבית.

ישנם מקרים רבים שבהם אחד העובדים בעסק מועל באמון של המעסיק ולוקח לעצמו כספים.

אם החשד שלכם הוא בכיוון הזה, יש כמה צעדים שאתם צריכים לעשות כדי לגרום לכך שהכסף שלכם יוחזר אליכם ושהגניבה בעסק תיפסק.

 

גניבה בעסק:

בעלי עסקים רבים חוששים מגניבה בעסק, ועבור כך מתקינים אמצעי הגנה רבים. עם זאת, לעיתים האיום של גניבה מבית הוא לא פחות חמור מאשר גנבים מבחוץ. אז גם אם העסק שלכם מוגן בצורה הטובה ביותר, יכול מאוד להיות שהגנב הוא זה שמחזיק את המפתחות לעסק. במקרים הללו, ישנם כמה צעדים שחשוב תעשו כדי להימנע מטעויות שעליהן תשלמו מחיר כבד.

הדבר המשמעותי שעליכם לזכור הוא חשיבות הראיות. העובדה שאתם חושדים בעובד מסוים שהוא הגנב לא מספיקה ואתם צריכים להחזיק בראיות שיוכיחו את הטענה שלכם. כמובן שהשגה של ראיות חזקות לא יאפשרו לעובד להכחיש את הטענה שלכם.

 

  1. חוקר פרטי:

הצעד הפשוט ביותר עבורכם הוא ייעוץ של משרד חקירות ושכירה של שירותיו. החוקר ייקח מכם את כל המידע הרלוונטי ויעזור לכם לחשוף האם באמת התבצעה גניבה בעסק שלכם. החוקר גם יוכל לתעד את הממצאים שלו לבקשתכם כך שבמקרה שהחשד שלכם יתאמת לא תהיה לגנב אפשרות הכחשה. בנוסף, לבקשתכם החוקר יוכל לתעד את החומר כך שהוא גם יהיה קביל בבית משפט.

 

  1. התקנת מצלמות:

מלבד המצלמות הבולטות שקיימות כמעט בכל עסק, כיום ניתן להתקין מצלמות זעירות וקטנות שהחיבור שלהן יהיה לפלאפון שלכם. תוכלו להתקין את המצלמות הללו, ולהסתכל בכל רגע במתרחש בעסק שלכם. המצלמות גם יאפשרו לכם ליצור מצב שבו החשוד בגניבה נמצא לבד בעסק ואתם רואים בדיוק מה מתרחש בו.

 

  1. פנייה למשטרה:

אם אתם מעוניינים לפעול באפיק הרגיל, פנייה למשטרה היא תמיד אפשרות שקיימת. המשטרה אמורה לחקור את הגניבה בעסק שלכם ולהגיע לממצאים. עם זאת, לא תמיד המשטרה תוכל להגיע לממצאים שיועילו לכם, ובנוסף אם לא מדובר בגניבה גדולה מאוד ייתכן שהמשטרה לא תטפל בתלונה שלכם באופן רציני, מה שהופך את הפתרון הזה להיות לא הכי יעיל בעולם.

 

  1. פיטורין:

אם אתם לא מעוניינים בהליך ארוך אתם יכולים לפטר את העובד שהחשד שלכם מוביל אליו. עם זאת, לפתרון הזה ישנה משמעות שלילית מבחינתכם כיון שיהיה עליכם לשלם לעובד פיצויי פיטורין. כל עוד לא הוכחתם שהעובד הוא זה שגנב מכם, לא תוכלו להימנע מתשלום הפיצויים.

 

לסיכום:

אם עולה אצלכם החשד שהתבצעה גניבה בעסק שלכם, יש לכם כמה אפשרויות שבהן תוכלו לפעול. חשוב לזכור שהדבר המשמעותי ביותר הוא השגת ראיות ברורות לכך שהתבצעה גניבה, כיון שזה מה שיאפשר לכם להימנע מהפסדים מיותרים.

פטיש

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פלילי
ריאיון עבודה
הטרדה מינית בראיון עבודה

הטרדה מינית נחשבת לתופעה בעייתית אך נפוצה למרבה הצער, שמתרחשת בשלל סיטואציות. ההטרדה עשויה להיות בין מנהל ועובד, בין

פסיקה
זכות השימוע בהליך הפלילי

היכרות עם זכות השימוע בהליך הפלילי יכולה לסייע עבור חשודים שרוצים לוודא שהזכויות שלהם נשמרות. במאמר הבא נציג את

איש חוק ומשפט
מהי אי הרשעה?

ביטול הרשעה רלוונטי בעיקר לנאשמים שזוהי הפעם הראשונה שהם מואשמים בבית משפט על כך שעברו על החוק. במידה ורשויות