נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חשוב לדעת בתחום של צוואות וירושות?

עו"ד צוואות

צוואות וירושות רלוונטיות לכל אדם בסופו של דבר. החוק מגדיר מהי צוואה, מהי ירושה, וכיצד ניתן לקבוע באיזה אופן יחולק העיזבון של אדם מסוים לאחר מותו. במאמר הבא נסקור דברים שחשוב לדעת בתחום הצוואות והירושות.

 

סוגי צוואות

צוואה היא מסמך בעל תוקף משפטי מחייב. כל עוד הצוואה נערכת על פי הכללים השונים של החוק, הרשויות יאשרו את ההוראות השונות שציווה המנוח. לפי החוק בישראל, קיימים כמה סוגים של צוואות. צוואה בכתב, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות וצוואה שבעל פה.

הצוואות הללו מאפשרות לכל אדם להחליט מהי הדרך בה הוא ירצה לצוות בגין מה שיש לעשות עם הרכוש שהוא מותיר לאחר המוות שלו. עו"ד צוואות יכול לסייע לכם להבין מהי סוג הצוואה שמתאימה למקרה שלכם.

 

פגמים טכניים בצוואות

צוואה היא עניין קפדני במיוחד. המטרה של הצוואה היא בסופו של דבר להביא לידי ביטוי את רצונו של המנוח, והעיקרון הזה מנחה את בית המשפט ואת החוק כאשר נדרשת התעסקות בצוואה. פגמים טכניים הם פגמים עשויים לצוץ במסמכים משפטיים רבים. בצוואה, פגמים טכניים יכולים לבוא לידי ביטוי בתוכן הצוואה.

אם הפגם לא משפיע על הבנת רצון המנוח, כמו שגיאת כתיב, אין בעיה, אך אם קיים פגם כמו העידר חתימה, בית המשפט יכול לפסול את הצוואה.

 

עילות לפסילה

צוואות הן מסמכים משפטיים. במקרים מסוימים, עשוי להיווצר אצל אדם מסוים חשד שהצוואה נכתבה בצורה לא חוקית. הדבר יכול להוות עילה לפסילה. אם יוכח למשל שאדם מסוים כתב צוואה תחת איומים או לאחר אירוע אלימות שהשפיע על תוכן הצוואה, בית המשפט יכול לפסול את הצוואה המדוברת.

 

רשות שיכולה לחתום על צוואה

צוואה בפני רשות היא צוואה שנערכת על ידי רשות משפטית או נחתמת על ידי רשות כזאת. בין היתר, עורך דין נוטריון, חבר בית דין, רשם בית משפט או שופט בית משפט נחשבים לאנשי המשפט שיכולים לחתום על צוואות כאלו.

 

צוואה בפני עדים

צוואה בפני עדים היא צוואה עליה חותם המצווה ועוד שני עדים. אם מתגלה במקרה שאחד העדים הוא גם אחד היורשים בצוואה, ניתן לדרוש את פסילת הצוואה, שכן הדבר הזה מנוגד לחוק.

 

ירושה על פי דין

מה קורה כאשר אדם נפטר ולא מותיר אחריו צוואה? במקרה הזה, הירושה שלו תחולק לפי דין, כלומר לפי החוק. החוק מגדיר את סדר החלוקה ואת אופי החלוקה במצב בו אדם נפטר ולא משאיר אחריו צוואה.

 

האם מדובר באירוע מס?

אירוע מס הוא כינוי לאירוע עם השלכה כלכלית כלשהי, שלאחריו יש צורך בתשלום מס. קבלת עיזבון, כתוצאה מצוואה מסוימת, אינה אירוע מס. בישראל לא קיים מס עיזבון, כפי שקיים במדינות מערביות אחרות בעולם.

עו"ד צוואות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צוואות וירושות