נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם גם אתם זקוקים ליעוץ משפטי לחדלות פרעון?

ייעוץ משפטי לחדלות פירעון

אדם החייב כסף לצד שני כלשהו, עלול למצוא את עצמו נכנס להליך של חדלות פרעון. מטרת ההליך היא לעזור לחייב להחזיר כספים לנושים, תוך כדי שיקומו הכלכלי. ההליך נעשה מול רשויות המדינה השונות. נכנסתם לחוב? קיבלתם פנייה מנושים? ייתכן וגם אתם זקוקים ליעוץ משפטי לחדלות פרעון. המשיכו לקרוא.

 

חדלות פרעון

חדלות פרעון בפשטות היא מצב שבו אדם חייב כסף לנושה אחד או למספר נושים, אך סכום החובות גבוה מהכסף ומערך הכנסים שיש לאותו אדם. חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי חוקק על מנת לאפשר לאנשים שהגיעו למצב כזה להחזיר את החוב שלהם ולהשתקם כלכלית בנוסף לכך.

ניתן להיכנס להליך של חדלות פרעון על ידי הגשת בקשה לבית המשפט מצד החייב. במקרים מסוימים, גם הנושה מסוגל לדרוש מבית המשפט להכניס את החייב להליכי חדלות פרעון, על מנת להעלות את סיכויו לקבלת החובות בחזרה. לפתיחת הליכי חדלות פרעון ניתן לפנות אל משרד עורכי דין קארין ישראל.

 

הליכים שונים

הליכי חדלות פרעון יכולים להשתנות בין אדם לאדם, כאשר יש הבדלים כמו גובה החובות, כמות הנושים וסוג החובות, שיכולים להשפיע על ההליך. בכל מקרה, אדם שנכנס למצב של חדלות פרעון, יצטרך לייצב את מקורות ההכנסה שלו, כאשר חלק מסוים מהסכום אותו הוא יכניס יעבור לקופה שמטרתה לצבור החזר כספי לנושים השונים.

אחד היתרונות בהליכי חדלות פרעון הוא העובדה כי ניתן להשיג פטור (הפטר) מחובות מסוימים, לפי החלטה של הרשות הממונה. למרות זאת, ישנם חובות שלגביהן אין היתכנות לקבלת הפטר, כמו תשלומי מזונות בין הורים גרושים למשל.

 

האם ניתן לקבל יעוץ משפטי?

מכיוון שחוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי הוא הליך עם היבטים משפטיים, ניתן להתייעץ עם עורך דין חדלות פרעון במשך ההליך. ההליך יכול להתבצע אל מול הוצאה לפועל או אל מול בית משפט השלום. הקביעה היכן יתבצע ההליך היא בהתאם לגודל חובותיו של החייב. מי שחייב ב-150,000 שקלים ומעלה, ההליך שלו יתנהל בבית משפט השלום, כאשר מי שחייב בסכום הנמוך מזה, הליכו יתנהל בהוצאה לפועל.

 

חשוב לדעת

כאשר נכנסים לאחד מהליכי חדלות פרעון, החזר החובות אינו נעשה על דעת החייב. צו שיקום כלכלי אמור להסדיר את האופן שבו יוחזרו החובות ואת סדר החזרת החובות. את הצו מוציאה הרשות שמולה מתנהל ההליך, שהיא כאמור בית המשפט או הוצאה לפועל.

 

יעוץ משפטי – זכות בהליך חדלות פרעון

מי שמגיע או שוקל לפנות להליך של חדלות פרעון, ככל הנראה מצוי במצב כלכלי קשה. עם זאת, חשוב להבין שמטרת חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי, פרט להסדרת החובות של הנושים, היא שיקומו הכלכלי של החייב ושילובו חזרה בכלכלה. לכל מי שנמצא בהליך זה, שמתנהל מול רשויות המדינה, יש זכות לקבל יעוץ משפטי, כדי להטיב את תנאיו במהלך ההליך.

ייעוץ משפטי לחדלות פירעון

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף