נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מחיקת חובות – כך עורך הדין ישפר את המצב שלך

עורך דין חובות

כל אדם או גוף עסקי הנקלע לחובות עקב פשיטת רגל רוצה למחוק אותם בצורה שתאפשר לו להמשיך באורח חיים תקין. כיצד עושים זאת? כיצד עורך דין יכול לסייע בכך? על כך במאמר הבא.

 

מהי מחיקת חובות?

מחיקת חובות היא תהליך המונע העצמה של קנסות, ריביות ופיגורים על חובות קיימים והסדרי תשלום החובות על מנת לאפשר שיקום כלכלי וחזרה למצב מתון שמאפשר לחיות בצורה מכובדת. מדובר על תהליך ארוך יחסי שבסופו השיקום מלמד כיצד להתנהל נכון ולפתוח פרק חדש בחיים. ניתן לומר שזהו הפתרון היעיל ביותר כדי לא להסתבך יותר ולהיגרר לעיקולים של חשבונות הבנק והאשראי ותהליכים של הוצאה לפועל וכונס נכסים.

עורך דין חדלות פירעון הוא הכתובת הנכונה לצורך בניית תכנית הסדר תשלומים ומחיקת החובות. ניתן להקליק על הקישור https://mkadv.co.il/עורך-דין-חדלות-פירעון לסיוע של עורך דין. אם בעבר מחיקת חובות הייתה מכונה פשיטת רגל, כיום היא מכונה שיקום כלכלי ואף ההליך קצר וממוקד יותר. מחיקת החובות לאחר שהחובות הוחזרו יפטרו את פושטי הרגל מעיקולים וריביות ולמעשה הם יצוינו בחוק ככאלו שסיימו את חובותיהם.

 

מדוע חשוב למחוק חובות?

בהנחה שעסק מסוים חייב כסף ללקוחות או לספקים, אנשים פרטיים חייבים מזונות או הצטברו להם קנסות, ניתן לנקוט כלפיהם בהליכים של הוצאה לפועל ולגבות את הכספים המגיעים לצד שלו הם חייבים את הכסף. כאשר הוצאה לפועל מעורבת בהסדרת החובות צריך לקחת בחשבון שלא רק מדובר על תזרים מזומנים אלא גם על תשלום של הנכסים, הרכוש, המשכורת ועוד.

כלומר, זהו מצב שרק הולך ומסתבך אם לא מוחקים את החובות או מגיעים להסדר תשלומים מייד כשהוא קורה. במילים אחרות, כאשר מעקלים את המשכורת, חשבון הבנק או הבית, נוקטים בהליכי עיכוב יציאה מהארץ, מעכבים חידוש רישיון נהיגה והגבלות אחרות חייבים להגיע להסדר תשלומים ומחיקת החובות.

 

כיצד עורך דין מסייע למחיקת החובות?

עורך דין מקצועי ומנוסה שבקיא בנושא חדלות פירעון בונה תכנית שיקום כלכלית שמסייעת לביטול העיקולים. כלומר, ברגע שמוחקים חובות גם נמחקים העיקולים. ביחד עם זאת, צווי בית משפט כמו עיכוב יציאה מהארץ או מאסר בפועל לא יתבטלו. לגבי יציאה מגבולות המדינה ניתן לבקש באמצעות עורך הדין יציאה לתקופה מוגבלת. חוץ מזה הסנקציות האחרות יבוטלו מרגע ההחלטה לבצע חדלות פירעון.

המושג חדלות פירעון מתייחס לתקופת ביניים בה יש לשלם את החובות בתשלומים באופן מוסדר ומצד שני להתנהל כרגיל. כלומר, ללא עיקול על המשכורת, חשבון הבנק וכיוצא בזה. חשוב לציין שבתקופה זו חל איסור על החייב להשתמש בכרטיסי אשראי ועליו לדווח על הכנסותיו והוצאותיו כל חודשיים לממונה על חדלות הפירעון. לסיכום, עורך דין מתאים הוא הפתרון למחיקת החובות.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין בנקים