נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שתצטרכו לדעת לפני הליך פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

מתכננים להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה? כמות האזרחים שזכאים לקבל את הפטור הזה אומנם לא גבוהה במיוחד, אך ישראלים רבים שעומדים ברף הדרוש לקבלת הפטור או הקרובים שלהם, מתכננים לפעול על מנת לקבל פטור ממס הכנסה. לפני שאתם מתחילים בהליך לקבלת פטור ממס הכנסה, ישנם כמה דברים שכדאי לדעת. במאמר הבא נסקור חלק מהדברים הללו, שיאפשרו הליך מוצלח, שבסופו תקבלו את הפטור.

 

הליך פטור ממס הכנסה

זאת לא טעות – במדינת ישראל ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. למרות שהדבר אפשרי, התנאים לקבלת הפטור נחשבים למחמירים. מי שזכאים לקבלת פטור זה הם אך ורק אנשים עם אחוזי נכות גבוהים במיוחד, כפי שנקבע בחוק. קבלת פטור ממס הכנסה רלוונטית גם לאנשים עם אחוזי נכות גבוהים שלא עובדים כרגע. הכנסה יכולה להגיע במספר צורות, גם כתוצאה מיגיעה אישית וגם כהכנסה שאינה מיגיעה אישית, כך שפטור ממס הכנסה רלוונטי לכל מי שיש לו הכנסה.

כדי לקבל את הפטור, יש לפתוח בהליך מסודר וקבוע. גם אם אתם או אחד מהקרובים שלכם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, כל עוד לא תפתחו בהליך הדרוש, לא תוכלו לקבל את הפטור. המדינה לא מעניקה אותו באופן אוטומטי, אלא רק לאחר שהיא בודקת את המצב של מגיש הבקשה ולאחר שהיא סבורה שאכן מגיע לו לקבל פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

כיצד ניתן לקבל את הפטור?

כדי לקבל את הפתור כאמור, יש להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה. את הבקשה ניתן להגיש לרשות המיסים. לפני שמגישים את הבקשה, על מגיש הבקשה להיות בעל אחוזי נכות מסוימים, כפי שנקבע בחוק. אם הוא סובל מלקות רפואית אחת, עליו להיות עם לא פחות מ-90% נכות, כאשר בחלק מהמקרים עליו להיות בעל 100% נכות.

היה והמגיש סובל ממספר לקויות רפואיות, הוא יצטרך שאחת מהן תסב לו 40% נכות בפני עצמה, כאשר שאר הנכויות ישלימו את סך אחוזי הנכות שלו ל-90%. אם נקבעו בעבר אחוזי נכות לאדם שאמור להגיש את הבקשה, הוא יכול לפנות ישר אל רשות המיסים, אך אם לא, הוא צריך להתייצב מול וועדה רפואית של מס הכנסה בביטוח הלאומי, שם ייקבעו לו אחוזי נכות.

 

מה צריך לעשות לפני תחילת ההליך?

ישנם כמה פעולות שצריך לבצע לפני שמגישים את הבקשה. קודם כל, יש להמציא את פרוטוקול הוועדה הרפואית בה נקבעו למגיש אחוזי הנכות הרלוונטיים. זהו הטופס המרכזי והבסיסי שיש לצרף אל הבקשה.

כמו כן, מצופה ממגיש הבקשה לצרף תלוש שכר אחרון, אם מדובר בשכיר המגיש את הבקשה. בכל אופן, הבקשה תוגש על גבי טופס ייעודי שניתן להנפיק באתר רשות המיסים, שם תצטרכו למלא פרטים שונים, הכוללים בעיקר פרטים אישיים.

פטור ממס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי