נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כלים אשר יכולים להקל עליכם ברכישת דירה בישראל

עורך דין מקרקעין

בין אם אתם מתכננים לעשות זאת בזמן הקרוב ובין אם הדבר עוד לא נוגע בכם – רכישת דירה בישראל אמורה לפגוש כל אזרח ואזרח בשלב מסוים בחייו. כל אדם בוגר אמור למצוא את המקום בו הוא ירצה להתגורר עם המשפחה שלו ולרכוש דירה באותו האזור. העניין הוא שרכישת דירה בישראל היא מזמן לא דבר פשוט. במאמר הבא נציג כלים שיכולים להקל עליכם ברכישת דירה בישראל.

 

רכישת דירה בישראל

מעוניינים לרכוש דירה בישראל? אתם צריכים להכין את עצמכם לתהליך הרכישה. לא מדובר על רכישה של מוצר כזה או אחר, אלא על רכישה של נכס משמעותי ביותר. דירה היא ברוב המוחלט של המקרים ההוצאה הגדולה ביותר של זוג או של יחיד בחייו הבוגרים. מכיוון שמדובר בעסקה משמעותית, ישנן רגולציות שונות הקשורות לתחום רכישת הדירות, כפי שתוכלו לראות באתר של עורך דין מקרקעין מאור לוי.

הבעיה העיקרית של רוב האוכלוסייה שרוצה לרכוש דירה היא לרוב בעיה כספית. הסיכוי לגייס את הסכום הדרוש עבור רכישת הדירה בתשלום אחד הוא קלוש מאוד. ישנן הוצאות קבועות על שכירות, מזון, רכב, תשלומי חשבונות, ביטוחים וביגוד, שמגבילות את יכולת החיסכון שלנו. לכן, ישנם כלים שונים שיכולים להקל על רכישת הדירה.

 

משכנתא

משכנתא היא הכלי המוכר והפשוט ביותר מכולם. מדובר על הלוואה אשר מציעים הבנקים. כאשר אדם מסוים רוצה לרכוש דירה, הוא יכול לחסוך עד להון עצמי של 25% מהערך של הדירה. אם הוא מצליח להגיע לחסכון כזה, הוא יכול לפנות אל הבנק על מנת לקבל משכנתא. הבנק יבצע את הבירורים שלו ואם הכל יעבור כשורה, הלקוח יוכל לקבל הלוואה של היתרה הדרושה לרכישת הדירה, 75% מהערך שלה. לאחר רכישת הדירה הלקוח יצטרך להחזיר את ההלוואה על גבי התקופה שהיא נפרסה.

 

תוכניות ממשלתיות

גם המדינה מתגייסת כדי לאפשר רכישת דירה בצורה קלה יותר. עקב משבר הדיור שפוקד את המדינה בעשור האחרון, הממשלה החליטה לפעול במספר תוכניות שונות, שאמורות לאפשר לכל מיני אנשים שונים לרכוש דירה בצורה קלה יותר. בין היתר, מתבצעות הגרלות שונות לפי קריטריונים מסוימים לפרויקטים עתידיים.

ההגרלות הללו מאפשרות לאנשים שעומדים בקריטריונים, לרוב זוגות צעירים, להגדיל את הסיכויים שלהם לרכוש דירה. הדירות שמוצעות במסגרת התוכניות הממשלתיות הללו הן דירות במחירים משתלמים לרוב, מכיוון שהמדינה מתמרצת את הקבלן בצורה שתשתלם לו מבחינה כלכלית. מוטב להתעדכן בתוכניות השונות, שמפורסמות בכלי התקשורת על ידי משרד האוצר או השיכון.

 

כלים מקוונים

ישנם כלים מקוונים שיוכלו לסייע לכם לרכוש דירה במחיר משתלם יותר. הכלים הללו כוללים אתרים שמפרטים מידע על נדל"ן, כמו אתר הנדל"ן הממשלתי. תוכלו לאפיין אזורים שונים, להבין מה מחיר השוק של דירות באותו האזור ולמקד את המטרה שלכם בצורה ברורה יותר.

עורך דין מקרקעין

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
נדל"ן
משרדי מקרקעין בארץ

משרדי מקרקעין בישראל הם בעצם איגוד של מספר עורכי דין שנרשמו בלשכת עורכי הדין בהתאם לתקנות הלשכה. בנוסף, בכדי

מקרקעין
הסכם שכר טרחה מקרקעין

אתם עומדים לבצע בפעם הראשונה בחייכם עסקת מקרקעין ורוצים לקבל את שירותיו של עו"ד מקצועי ואמין? אם כך, ברור