נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה חשוב לקחת עו"ד מקרקעין בתהליך רכישת דירה

מאזניים

תהליך רכישת דירה הנו תהליך מורכב והוא דורש מהרוכש לעבוד מול מוכר הנכס ומול רשויות המדינה השונות הקשורות לעסקה ולמקרקעין המדובר. הביורוקרטיה הישראלית איננה ידועה בפשטות שלה ובהליכה לקראת האזרח, להיפך הוא הנכון, הביורוקרטיה הישראלית מורכבת ומסועפת ומקשה מאוד על חייו של האזרח שנאלץ לעמוד אל מול מוסדות המדינה, יהיה הנושא אשר יהיה. לפיכך, חשוב מאוד, בעיקר לקראת ביצוע רכישת דירה, לשכור את שרותיו של עורך דין מקרקעין מומחה שילווה אתכם מתחילת התהליך ועד סופו.

 

הדגשים שעורך דין מנוסה ישים לב אליהם

בדיקת נסח טאבו ואישור הזכויות בנכס

עורך דין מקרקעין בחדרה, כמו עורך דין בכל מקום אחר בארץ, יחל בכך שיבדוק שמוכר הנכס הוא אכן הבעלים הרשום של הנכס. כמה מקרים כבר שמענו בהם המוכר התגלה כנוכל שמכר נכס שהוא כלל אינו הבעלים שלו, הדבר קורה בעיקר בנכסים שעמדו זמן רב ריקים או במגרשים. נסח טאבו הוא כרטיס ביקור של הנכס ובו רשומים הבעלים החוקיים שלו, במידה ועדין אין נסח טאבו, תוכלו למצא נתון זה במסמך אישור הזכויות בנכס.

 

בדיקת רישום הדירה כדירה

באותו נסח טאבו או אישור זכויות, יבדוק עורך הדין שלכם שהנכס כלומר, הדירה, אכן רשומה כדירת מגורים ולא כשום דבר אחר. עורך דין מנוסה יבדוק גם שהדירה רשומה באותה הצורה בהיתרי הבנייה וכמו כן, יוודא שהדירה תואמת את היתר הבנייה שניתן. לא חסרים מקרים בהם אנשים רכשו דירה ובסופו של דבר התברר להם שהדירה נבנתה כמחסן, חדר כביסה או כל דבר אחר שאינו מיועד למגורים.

 

ביצוע זיהוי וודאי של נכס שאין לו תת חלקה

נכס שרשום ללא תת חלקה נפרדת לנכס הנרכש, מחייב ביצוע בדיקה מדוקדקת בה מזהים בוודאות את הנכס, על מנת להיות בטוחים שהנכס הנרכש הוא הנכס שאותו רואה הלקוח פיזית. בהיעדר זיהוי שכזה הרוכש אינו יכול לדעת שהנכס אותו הוא רואה, הוא הנכס אותו הוא קונה בניירת.

 

אל תשלמו סתם מיסים

בעסקת נדל"ן יכולים לחול מיסים שונים בהיקפים כספיים משמעותיים מאוד ולכן, שבו עם עורך הדין שלכם ובדקו אילו מיסים יחולו בעסקה שלכם. לא כל עסקה מחויבת בתשלום מס רכישה, היטל השבחה, או מס שבח, מיסים אלו מגיעים לסכומים גבוהים ביותר וחשוב שתדעו מראש אם תחויבו בהם, אלה סכומים משני משחק.

 

נספחים חשובים שעורך דין מקצועי יבדוק היטב

אישור קיומו של היתר בנייה – היתר בנייה הנו אישור שהתוכניות שהציג המוכר תואמות לתוכניות שאושרו. במקרה וטרם ניתן היתר בנייה, יש לקחת בחשבון בהסכם משמעויות של שינויים שעשויים לחול.

האם ישנו בנק מלווה בפרויקט – חשוב לוודא שהקבלן הבונה מקבל ליווי בנקאי כלכלי שיקנה לכם ערבות חוק מכר/פוליסה לפי חוק מכר.

 

לסיכום

עורך דין מקרקעין מכיר היטב את כל הסוגיות העדינות של עסקת הרכישה ומודע לצורך שבבדיקתן המוקפדת. אי לכך, אל תכנסו לעסקת נדל"ן ללא עורך דין מקרקעין מנוסה.

איש משפט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
נדל"ן
משרדי מקרקעין בארץ

משרדי מקרקעין בישראל הם בעצם איגוד של מספר עורכי דין שנרשמו בלשכת עורכי הדין בהתאם לתקנות הלשכה. בנוסף, בכדי

מקרקעין
הסכם שכר טרחה מקרקעין

אתם עומדים לבצע בפעם הראשונה בחייכם עסקת מקרקעין ורוצים לקבל את שירותיו של עו"ד מקצועי ואמין? אם כך, ברור