נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה צריך עורך דין לדיני עבודה?

עו"ד דיני עבודה

בעולם אידיאלי, היחסים בין מעסיקים לעובדים מאופיינים בכבוד הדדי, מלאי כוונות טובות ונטולי דאגות. לצערנו הרב, המציאות קצת יותר מורכבת, כך שיחסי הכוחות הלא שווים בין מעסיקים לעובדים לעיתים מנוצלים לרעה. לשם כך, המדינה קבעה שורה של חוקים שתפקידם לעמוד לצד העובדים ולדאוג לרווחתם.

יחד עם זאת, כדי למצות את זכויות העובדים על הצד הטוב ביותר, דרושים אנשי מקצוע מיומנים, ופה נכנסים לתמונה עורכי דין לדיני עבודה.

 

כל עורך דין יכול לסייע בענייני עבודה?

עולם המשפט הוא אחד התחומים הגדולים והמקיפים ביותר שיש. באופן טבעי, קיימים תתי תחומים רבים שקשורים לעולם המשפט לרבות פלילים, משפחה, מקרקעין, חדלות פירעון, נדל"ן, עבודה ועוד. בהתאם, עורכי דין בתחילת דרכם בוחרים מסלול התמחות ייחודי או כמה מסלולי התמחות, כך שהם צוברים ידע משפטי וניסיון מעשי בתחום בו הם בחרו.

באופן הזה, עורך דין שהתמחה בדיני עבודה כמו עורך דין שמעון גיגי יידע לייצג ולייעץ בענייני עבודה בצורה טובה בהרבה ביחס לעורכי דין אחרים.

 

למה צריך דיני עבודה?

בין מעסיקים ובין עובדיהם שוררים יחסים בלתי שווים באופן מובנה. כלומר, העובדים כפופים למעסיקים שלהם, כך שבמידה רבה פרנסתם תלויה ברצונם הטוב של המעסיקים. ההיסטוריה מלמדת שהיחסים ההלו יכולים להיות מנוצלים באופן לא ראוי ולעיתים אף לא אנושי, העבדות היא הדוגמה הקיצונית ביותר לכך.

בימינו לא העבדות עברה מן העולם, לפחות מן העולם המערבי, ואפשר לייחס זאת לחוקים שחוקקו כדי למנוע את התופעה. באותו האופן, חוקקו גם חוקים שמסדירים את היחסים שבין המעסיקים לעובדים כך שהעובדים לא יפגעו מיחסי הכוחות הבלתי שווים.

 

מה עושה עורך דין דיני עבודה?

כאמור, המדינה קבעה חוקים כדי להגן על העובדים מפניי פוטנציאל הפגיעה על ידי המעסיקים, כך שבמידה וזכויותיהם נפגעים, הם יכולים לתבוע פיצויים מהמעסיקים שלהם. יחד עם זאת, האזרח הפשוט יתקשה להבין אילו מקרים הם ברי תביעה ואילו לא, כך שהוא יזדקק לסיוע מקצועי בתחום.

כאן נכנסים תמונה עורכי דין דיני עבודה, אנשי המקצוע אשר מתמחים ביעוץ ובייצוג משפטי בכל הנוגע לדיני עבודה. כמו כן, עורך דין דיני עבודה יהיה איש מקצוע שיידע לקבל מקרה נתון, ולבחון האם כדאי לגשת להליך של תביעה, זאת על סמך ניסיון אמיתי בשטח וכן הכרה מעמיקה של השדה המשפטי בדגש על דיני עבודה.

 

לסיכום – אל תוותרו על ייצוג הולם

למעסיקים קיים יתרון טבעי על עובדיהם, יתרון שבמקרים רבים מנוצל לרעה. כדי למנוע זאת, קיימים חוקים שעומדים לצידם של העובדים. עם זאת, כדאי לממש את הזכויות הללו, צריך להכיר את החוקים היטב וכן את העלם המשפטי בהקשר הזה. לשם כך, חשוב להיוועץ עם עורך דין דיני עבודה במידה ואתם חושדים שנוצלתם לרעה במסגרת עבודתכם.

עו"ד דיני עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין דיני עבודה
עבודה ראשית
זכויות עובדים

יחסי עובד מעביד טומנים בחובם תלות הדדית. לעיתים קרובות המעסיק נמצא כשידו על העליונה ובכדי למנוע מצב שבו המעסיק