נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדריך מקוצר לעסקאות נדל״ן

עסקאות מקרקעין

קיימים מספר שלבים בעת רכישת דירה ועליכם להקפיד לבצע את כולם כדי שהעסקה תהיה משתלמת וכדאית. במדריך שהכנו נפרט לכם על השלבים החשובים ביותר לפני קניית בית החל מבירור של זהות המוכר ועד ההסכם הסופי לרכישת הדירה.

 

שלב ראשון: זהות מוכר הדירה

בשלב הראשון עלינו לאמת את זהות המוכר. נזהה את המוכר ע״י לקיחת פרטיו האישיים משני תעודות לפחות כמו תעודת זהות, דרכון ורישיון נהיגה. במידה והבית מוצא למכירה דרך מתווך עלינו לבקש לראות את הבעלים וניתן גם לוודא עם השכנים מיהו. מסמכים כמו חשבון מים או ארנונה אינם מספקים על מנת לדעת את זהות המוכר.

 

שלב שני: רישום הנכס

לאחר שלקחנו את הפרטים האישיים עלינו לוודא שהשם זהה ברישום הנכס בטאבו- ניתן להוציא את נסח הטאבו מלשכת רישום המקרקעין ואף לבדוק פעולות שבוצעו בנכס בעבר. את רישום הנכס יש להשוות עם מסמכי המוכר. לאחר מכן יש לבדוק מהו מצב הזכויות העדכני על הנכס ולבצע בדיקה של הקרקע. לאורך כל תהליך רכישת הבית מומלץ להיעזר באיש מקצוע כמו עו״ד מקרקעין יוני לוי.

 

שלב שלישי: בדיקות של הנכס בגופים ממשלתיים

בשלב הזה קיימות שלושה בדיקות שיש לבצע. הראשונה היא בדיקת הנסח בטאבו- יש לוודא שהנכס מיועד למגורים ולא לצורך מסחרי. יש לבדוק האם קיימים עיקולים או שעבודים על הנכס או האם חלים עליו הסכמי שיתוף או צווים לפינוי או הריסה.

הבדיקה השנייה היא בוועדה לתכנון ובניה- האם נעשו חריגות בניה או האם מתקיימים הליכים משפטיים נגד הנכס. הבדיקה השלישית שיש לבצע היא בדיקה פיזית של הנכס שאכן הוא כשיר למגורים. ניתן להיעזר בחברה מומחית לבדיקת נזקים בדירה.

 

שלב רביעי: יצירת קשר עם בעל הנכס

במידה והנכס עבר בהצלחה את כל סידרת הבדיקות הראשונית אפשר להתחיל את ההתקשרות עם בעל הנכס. השלב הראשון הוא ניסוח זיכרון דברים- הסכם ראשוני אשר מעגן את העקרונות בין הקונה למוכר. תפקידו לקשור את הצדדים ולוודא שהסיכום יתממש. זיכרון הדברים הוא מחייב ונעשה על מנת למנוע ניסיון של בעל הנכס למכור בהצעה יותר טובה לאחר ההסכם איתכם. מומלץ לערוך את זיכרון הדברים עם עו״ד מקצועי.

 

שלב חמישי: הסכם מכר

השלב החמישי הוא הסכם מכר ובו צריך להקפיד על מספר נקודות שיבטיחו את הגינות המכירה. בהסכם המכר קיימים סעיפים רבים שבהם מפורטים פרטי הקונה והמוכר, פרטי העסקה, צורת התשלום ולוחות הזמנים, פירוט של פרטי הבית המדויקים ועוד.

אם החלטתם לקנות בית, בצעו סידרת בדיקות קפדנית אשר תבטיח עסקה הוגנת וללא הפתעות בדרך. מאחר וזו עסקה שבה סכום כסף גדול מאוד מונח על הכף מומלץ להיעזר בעו״ד לאורך התהליך וכך להימנע מהוצאות לא מתכוננות או כשלים שלא ידעתם עליהם.

עסקאות מקרקעין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
נדל"ן
משרדי מקרקעין בארץ

משרדי מקרקעין בישראל הם בעצם איגוד של מספר עורכי דין שנרשמו בלשכת עורכי הדין בהתאם לתקנות הלשכה. בנוסף, בכדי

מקרקעין
הסכם שכר טרחה מקרקעין

אתם עומדים לבצע בפעם הראשונה בחייכם עסקת מקרקעין ורוצים לקבל את שירותיו של עו"ד מקצועי ואמין? אם כך, ברור