נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו משפט מנהלי ומי משתמש בשירותים אלו

חוֹק

בימים האחרונים אנו שומעים לא מעט על משפטים מנהליים רבים שהתקיימו ברחבי הארץ. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק את הנושא באופן מעמיק, כדי שנוכל להרחיב אודותיו ולהציג אותו בפני כל דורש. אתם מוזמנים לקרוא את השורות הבאות בעיון רב, כדי שתוכלו לגלות מה זה המשפט המנהלי שכולם מדברים עליו ומי משתמש בו.

 

תכירו את המשפט המנהלי

נהוג לקרוא למשפט המנהלי בשמות נוספים: משפט מוניציפלי ומשפט ציבורי. כך שאם שמעתם על אחד מהביטויים הללו, כדאי שתדעו שמדובר במושג אחד. משפט זה מסדיר את הפעולות שחלות על רשויות מנהליות שונות, למשל:

  • גופים ציבוריים (חברה קדישא, קופות חולים, בתי חולים ועוד)
  • רשויות השלטון המקומי והמרכזי (עיריות, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ועוד)
  • תאגידים סטאטוטוריים (המועצה להשכלה גבוה, רשות שדות התעופה ועוד)

חוֹק

אלה ההליכים המשפטיים שמתקיימים במסגרת משפט זה

בניגוד להליכים המשפטיים שמוכרים לכם מתביעות אזרחיות רגילות, משפט זה אינו נועד כדי לקבל סעד כספי מבית המשפט. אפשר לומר כי הסעד במקרים מסוג זה נקרא "סעד הצהרתי". כלומר, זו בקשה שהגיעה מצד אזרח שרוצה להורות על ביטול של החלטה כלשהי שניתנה על ידי אחת מהרשויות שצוינו לעיל או להורות על רשות מסוימת כדי להפעיל את הסמכות שלה.

נציין בהזמנות זו כי אזרחים שרוצים להגיש תביעה מסוג זה צריכים לפנות אל עורך דין משפט מנהלי, מכיוון שהוא מכיר בתחום באופן מעמיק.

 

משפט מנהלי אינו משפט הליך אזרחי רגיל

אם קראתם את הפסקה הקודמת בעיון, וודאי שמתם לב שיש שוני בין המשפט האזרחי הרגיל למשפט המנהלי. נרחיב כעת כי השוני בא לידי ביטוי בין היתר באופן שבו בית המשפט מתנהל. במשפטים אזרחיים, בית המשפט נוהג להתערב בשיקול הדעת.

כאן, בית המשפט נמנע מלהתערב בשיקול הדעת של הרשויות השונות. זו הסיבה שגורמת לכך שעתירות רבות נדחות בשלבים ראשוניים.

משפט פרוצדורלי

מתכננים לקחת חלק במשפט מנהלי? כך תבחרו עורך דין מומלץ בתחום

בשלב זה אתם וודאי מבינים כי משפט מנהלי אינו עניין של מה בכך. מדובר בהליך מורכב שמצריך היכרות מעמיקה עם כל שלביו. אנו ממליצים לכם שלא לפנות אל עורך דין משפט מנהלי באופן אקראי. כלומר, ההמלצה היא לערוך בירור נרחב ברחבי הרשת שיאפשר לכם לדעת מי הוא עורך הדין הטוב ביותר בתחום.

תוכלו להגיע אליו לאחר שתקראו למשל חוות דעת שנכתבו בלשונית הביקורות של גוגל. מדובר בפלטפורמה אמינה שתציג בפניכם בין היתר, את הדירוג שניתן לעורך הדין על ידי לקוחותיו הקודמים ופירוט מעמיק אודות אופן העבודה שלו.

 

לסיום

משפט מנהלי מאפשר לאזרחי מדינת ישראל להגיש תביעות כנגד רשויות מנהליות שונות. כעת, אתם מכירים בעובדה זו, כך שעליכם רק לפנות אל עורך דין מומלץ בתחום זה שילווה אתכם לאורך ההליך כולו על הצד הטוב ביותר.

חוֹק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף